Novi elektri?ni pogon na sve kota?e poboljšava upravljanje, ko?enje i performanse u zavojima, ?ine?i svakodnevnu vožnju još sigurnijom.
Otkako je prije deset godina Nissan predstavio LEAF, prvo elektri?no vozilo serijske proizvodnje, proizvo?a?i elektri?nih vozila sve su više okrenuti snažnim performansama. Spoj elektri?nog motora i paketa baterija donosi ubrzanje i okretni moment kakav je neko? bio rezerviran samo za superautomobile i vlakove velikih brzina. Premda snažna ubrzanja donose veliko uzbu?enje, Nissan se odlu?io za uravnotežen pristup razvoju novog elektri?nog pogona; cilj nije samo pove?ati brzinu, ve? i postaviti kupca u središte.
Revolucionarni novi pogon na sve kota?e, nazvan e-4ORCE, omogu?uje trenuta?nu raspodjelu okretnog momenta na sva ?etiri kota?a te ravnomjernu i predvidljivu isporuku snage u svim uvjetima. Na taj se na?in se olakšava upravljanje i pove?ava sigurnost svih voza?a, bili oni iskusni ili ne.
Slovo „e” u nazivu e-4ORCE ozna?ava da je rije? o pogonskom sustavu s posve elektri?nim motorom. „4ORCE” (izg. force) ozna?ava fizi?ku snagu i performanse vozila, dok se „4” odnosi na pogon na sva ?etiri kota?a.
Nissanov pogon na sve kota?e e-4ORCE trenuta?no je u završnoj fazi razvoja te nudi savršenu ravnotežu izme?u snažnih performansi i dosad naju?inkovitijeg sustava upravljanja – pritisak na papu?icu gasa prožima adrenalinom, a udobnost svih putnika ostaje zajam?ena. Isporuka snage i sustav ko?enja prilago?eni su tako da pruže najve?u udobnost i stabilnost u vožnji. Tehnologija e-4ORCE pove?ava sigurnost voza?a tako što vjerno prati zadanu putanju na razli?itim vrstama terena, bez potrebe za dodatnom intervencijom ili promjenom stila vožnje.
Nissan je na prošlogodišnjem Tokijskom salonu automobila i trgova?kom sajmu CES, održanom po?etkom ove godine u Las Vegasu, uskom krugu posjetitelja predstavio motor e-4ORCE na posebno konstruiranom testnom modelu LEAF e+ kako bi kupci mogli doživjeti potencijal ove tehnologije. ?etiri su na?ina na koja tehnologija e-4ORCE olakšava upravljanje za voza?e:
1. Posve elektri?ni sustav: Jednostavno re?eno, e-4ORCE napredan je sustav koji se temelji na dualnom elektri?nom motoru. Nissanova elektri?na vozila dosad su upotrebljavala samo jedan elektri?ni motor i to uglavnom za prednji pogon. No Nissan sada želi obogatiti svoju ponudu elektri?nih vozila, stoga ne ?udi zaokret prema razvoju pogona na sve kota?e. Primjer je toga konceptno vozilo Ariya Concept koje najavljuje Nissanov budu?i elektri?ni crossover.
Nissanov elektri?ni motor e-4ORCE ugra?en u testni automobil dokazao je kako se savršenom preciznoš?u prilago?ava želji voza?a – ?ak tri puta brže od treptaja oka! Ne samo da pruža trenuta?no, ugla?eno ubrzanje, ve? se i svojim sustavom upravljanja prilago?ava najrazli?itijim situacijama. Osim toga, e-4ORCE osvaja nenadmašnim ubrzanjem pri susretu s neo?ekivanom preprekom na cesti, primjerice životinjom ili nekim predmetom. Sustav na ugla?en i u?inkovit na?in prilago?ava upravljanje voza?evim željama i o?ekivanjima.
Tehnologija e-4ORCE nadahnuta je sustavom za raspodjelu okretnog momenta ATTESSA E-TS za Nissan GT-R i inteligentnim pogonom na sve kota?e Nissana Patrol kako bi se postigla najve?a snaga, u?inkovitost ko?enja i nadzor šasije. Uzevši u obzir Nissanovo dugogodišnje iskustvo u razvoju elektri?nih vozila i sustava pogona na sve kota?e, možemo biti sigurni da nas ?eka jedan od najizdržljivijih pogona dosad.
„Ta tehnologija nudi sasvim novu razinu kontrole”, rekao je Ryozo Hiraku, glavni stru?njak Nissanova odjela za razvoj motora i elektri?nih vozila. „Rije? je o inovaciji iz Nissana koja ?e preobraziti svijet elektri?nih automobila. Tehnologija e-4ORCE odraz je naše stru?nosti u razvoju pogona na sve kota?e, tehnologije za nadzor šasije i elektri?nih vozila. e-4ORCE nije nasljednik jednog prethodnog sustava, ve? evolucija mnogih.”
2. Vrhunske vozne osobine: Pogon na sve kota?e e-4ORCE jam?i stabilan nadzor šasije i putanje te precizno upravljanje u svim uvjetima. Zahvaljuju?i tomu možete uvijek predvidjeti ponašanje vozila, ?ak i u slu?aju iznenadnih manevara. Sustav neprestano prilago?ava snagu obaju elektri?nih motora te snagu ko?enja svakog pojedinog kota?a kako bi voza? imao siguran nadzor.
„Tehnologija e-4ORCE izdvaja se od ostalih elektri?nih pogona na sve kota?e koji su danas dostupni”, dodao je Hiraku. „Sustav e-4ORCE precizno je podešen tako da se svojim besprijekornim performansama prilagodi željama voza?a te omogu?i ugodnu vožnju u svim uvjetima.”
Prilikom ubrzavanja pri skretanju u zavoj, vozilo se obi?no odmi?e od zavoja. Zbog toga voza? mora preuzeti potpunu kontrolu nad upravlja?em ili smanjiti brzinu (podupravljanje). e-4ORCE raspodjeljuje okretni moment na prednje i stražnje kota?e kako bi pove?ao prianjanje guma, ovisno o uvjetima na cesti i stanju vozila. Premda e-4ORCE ravnomjerno raspodjeljuje snagu na prednje i stražnje kota?e, u odre?enim uvjetima može prenijeti snagu samo na prednje ili stražnje kota?e ili pak prilagoditi raspodjelu snage ovisno o vrsti terena i uvjetima vožnje. Sila ko?enja optimalno se raspodjeljuje na svaki od ?etiriju kota?a kombinacijom regenerativnog i hidrauli?nog ko?enja, ?ime se uz silu usporavanja poboljšava i upravljivost.
Zahvaljuju?i tomu, voza?i mogu uživati u ugla?enim, ugodnim i predvidljivim voznim osobinama u zavojima uz minimalno okretanje upravlja?a.
3. Pouzdana udobnost za sve Tim inženjera zadužen za razvoj tehnologije e-4ORCE od samog je po?etka odlu?io staviti udobnost na prvo mjesto. Izazov je bio posti?i ravnotežu iznimnih performansi elektri?nog motora i udobnosti za sve putnike u svim uvjetima.
Sustav prikupljanja energije ko?enja prepoznatljivo je obilježje elektri?nih vozila. Ta tehnologija omogu?uje prikupljanje energije prilikom usporavanja koja se zatim koristi za napajanje baterije. Budu?i da sustav e-4ORCE upravlja ko?enjem i raspodjelom snage na sva ?etiri kota?a, prikupljanje energije ko?enja s pomo?u prednjeg i stražnjeg elektri?nog motora pomaže smanjiti uzdužno njihanje vozila. Na taj se na?in ne remeti ravnoteža putni?kog prostora te se smanjuje vjerojatnost od pojave mu?nine, primjerice u vožnji prometnim zastojima.
„Odziv elektri?nog motora omogu?uje sjajna ubrzanja, no sam po sebi nije cilj”, rekao je Hiraku. „Precizni sustav nadzora motora prilago?ava ponašanje vozila prilikom ko?enja kako bi voza?, i naro?ito ostali putnici, uživali u udobnoj vožnji.”
4. Ve?a sigurnost na cesti Vožnja zahtjevnim terenima kao što su mokre i zale?ene ceste ili ceste prekrivene snijegom predstavlja napor i za najiskusnije voza?e. Precizni elektri?ni pogon e-4ORCE i sustav ko?enja raspodijelit ?e potrebnu snagu na one kota?e koji najsnažnije prianjanju kako bi se osigurala stabilnost i kontrola nad vozilom te poboljšala upravljivost. U slu?aju prekomjernog ubrzanja, sustav ?e prilagoditi isporuku snage kako bi se zadržala upravljivost, ?ak i na skliskim cestama.
„Cilj nam je bio razviti tehnologiju koja radi neprimjetno i ne ometa voza?e” zaklju?uje Hiraku. „Željeli smo da vožnja bude ugodna ?ak i novim voza?ima, prvenstveno zahvaljuju?i iznimno predvidljivom ponašanju vozila. Nakon što se kupci jednom naviknu na vožnju s pogonom e-4ORCE, pitat ?e se kako su dosad uop?e vozili bez nje.”