Njema?ka inovativna kompanija Isar Aerospace pokrenula je u ponedjeljak proizvodnju rakete za transport satelita u Zemljinu orbitu, signaliziraju?i širenje na sektor ?iji razvoj razmatra i vlada u Berlinu.
Sjedište je Isar Aerospacea u Bavarskoj a halu u kojoj ?e se graditi raketa službeno je danas otvorio bavarski premijer Markus Soeder.
Cilj je kompanije prijevoz tereta težine do 1.200 kilograma, poput satelita, do nižih razina Zemljine orbite, rekao je suosniva? i izvršni direktor Daniel Metzler.
Dodao je da je Isar Aerospace, osnovan 2018. godine, u prednosti u odnosu na afirmirane proizvo?a?e zbog svoje fleksibilnosti i niskih operativnih troškova.
Prema Metzleru, relativno malu raketu nazvanu Spectrum bilo bi mogu?e prevesti na stražnjem dijelu kamiona.
“Želimo izgraditi europski Space X, privatno financiranu kompaniju za gradnju svemirskih raketa”, kazao je Metzler za Handelsblatt.
Space X planira Starlinkom do 2027. u svemir lansirati 12 tisu?a satelita. Njegov konkurent Amazon ishodio je prije nekoliko dana dozvolu ameri?kih vlasti za “Projekt Kuiper”, koji predvi?a lansiranje više od 3.200 satelita.
Isar Aerospace trenutno zapošljava oko 100 radnika i financira se iz privatnih izvora. U prošlom krugu financiranja u prosincu 2019. pribavljeno je 15 milijuna eura, priop?ili su iz kompanije, dodaju?i da sljede?i krug planiraju do kraja godine.
Njegovi investitori uklju?uju bivšeg potpredsjednika ameri?kog proizvo?a?a raketa SpaceX Bulenta Altena.
Ameri?ka investicijska banka Morgan Stanley procjenjuje da bi se vrijednost tržišta takvih raketa ve? do 2023. mogla udvostru?iti, na 6,9 milijardi dolara.
Pokretanje proizvodnje vremenski se poklopilo s lobiranjem njema?ke industrije da se u Njema?koj izgradi centar za lansiranje raketa u svemir.
Ministarstvo gospodarstva potvrdilo je danas da prou?ava koncept takvog centra koji je izradila Federacija njema?ke industrije (BDI).
Centar bi se gradio na Sjevernom moru, služio bi za lansiranje malih raketa a njime bi upravljala privatna tvrtka uz potporu države, pokazuje prijedlog.
U BDI-ju vjeruju da bi koncept mogao biti proveden u djelo u roku od dvije godine.
U prijedlogu se navode imena triju privatnih tvrtki u Njema?koj, a jedna je od njih Isar Aerospace.
BDI ipak upozorava da nijedan od predloženih proizvo?a?a raketa trenutno nema dozvolu za takav pogon u Europi.
HINA