Njema?ko tržište automobila snažno ?e pasti ove godine zbog nestašice poluvodi?a, ali 2022. trebala bi donijeti oporavak, procijenila je u ?etvrtak njema?ka udruga proizvo?a?a motornih vozila (VDIK).
U Njema?koj bi ove godine zbog nestašice mikro?ipova i drugih dijelova trebalo biti registrirano samo 2,6 milijuna novih osobnih automobila, za 11 posto manje nego u 2020. godini, procjenjuju u udruženju.
Broj registriranih automobila bit ?e manji za milijun nego u jakoj, pretpandemijskoj 2019. godini, isti?u.
Nade u oporavak izjalovile su se zbog problema u lancu opskrbe, rekao je predsjednik VDIK-a Reinhard Zirpel.
“Kupci su htjeli kupiti više automobila no što je industrija mogla proizvesti”, rekao je Zirpel, pronalaze?i glavnog krivca u kontinuiranoj nestašici poluvodi?a.
U idu?oj godini VDIK o?ekuje oporavak tržišta i registraciju oko tri milijuna novih osobnih automobila, što bi predstavljalo pove?anje od 15 posto. Upozoravaju, ipak, da ?e prognoza ovisiti o rješavanju problema poput zastoja u opskrbi.
Za razliku od tržišta u cjelini, elektri?ni automobili i plug-in hibridi doživljavaju procvat, iako slabiji no što se o?ekivalo, rekao je Zirpel.
Ove bi godine u Njema?koj prema procjenama udruge trebalo biti registrirano 340 tisu?a novih elektri?nih automobila i 320.000 hibrida, a ukupna brojka bila bi ve?a za 70 posto nego u 2020.
Njihov je tržišni udio još uvijek malen i iznosi tek oko ?etvrtine, primje?uju u VDIK-u, ali je gotovo dvostruko ve?i nego u 2020. godini.
U 2022. njihov bi broj trebao narasti na oko 850 tisu?a, prognoziraju.
HINA