Toyota ima Lexus, Nissan Infiniti, Honda Acuru, ali Mazda je Mazda u svakom pogledu, no, osvježena Mazda 6 uistinu ima sve za vrh klase. Ne treba im luksuzniji brend. Novo lice i turbobenzinac 2.5 sa 250 KS dovoljni su za osvajanje tržišta. Japanski proizvo?a? kona?no je pokazao da ima hrabrosti napraviti prvu uzbudljivu Mazdu 6 još od izvedbe MPS, prve generacije.
Premijera na salonu automobila u Los Angelesu bila je spektakularna. Nova Mazda 6 ispunila je sva o?ekivanja. ?ak i više od toga. Nakon ljestvice koju je dizajnom podigla Alfa Romeo Giulija estetski kriteriji su stroži, ali nova Mazda 6 ih sve zadovoljava.
Dugo su se Japanci opirali suvremenim trendovima te sve karte polagali u atmosferske motore s Atkinsonovim cikusom, no stiglo je vrijeme za promjene. Turbobenzinac 2.5 sa 250 KS, isti kakav se ugra?uje i u model CX-9 isporu?uje rasnih 250 KS. Nije podatak koji ?e fascinirati, ali i 250 KS u automobilu D-segmenta može biti jamstvo dobre zabave.
Sustavom za deaktivaciju cilindara u režimima malog optere?enja ostvaruje se ušteda goriva u usporedbi sa starim 2.5-litrenim atmosferskim benzincem, koji uz Atkinsonov ciklus omogu?ava kompresijski omjer od 14:1. Koncept je to koji su Japanci uveli još 1993. godine, a tehnologijom Skyactiv doveden je do krajnjih granica.
No, kompresijski omjer od 14:1 u benzinskom motoru ne bi bio mogu? bez jednog trika. Radi se o tome da tijekom 20 posto hoda kompresije ventili ostaju otvoreni pa se time smanjuju usisni gubici, a ostaje cijelo ekspanzijski hod. Dakle, usisni ventili se zatvaraju tek nakon što klip prije?e 20 posto ukupnog hoda te tek u tom trenutku zapo?inje proces kompresije. Premda mnogi smatraju kako je to rješenje suvremeno, patentirao ga je konstruktor James Atkinson još 1882. godine, a usavršio Ralph Miller 1957. godine.
Nova generacija Mazde 6, koja prelazi na stražnji pogon, ionako na tržište stiže ve? krajem 2019. godine, a u me?uvremenu pro?itajte test aktualne Mazde 6 G165 Revolution.