Nova Mercedes-Benz A-klasa mladena?ka je i dinami?na kao nikada prije, ali i odrasla i udobna. U potpunosti ponovo definira moderni luksuz u kompaktnoj klasi te stvara revoluciju unutrašnjeg dizajna. Što se ti?e tehnologije, nova A-klasa ne samo da zauzima prvo mjesto zahvaljuju?i MBUX – Mercedes-Benz User Experience sustavu nego tako?er nudi niz funkcija koje su prije bile rezervirane za luksuznu klasu.
U odre?enim uvjetima vožnje po prvi put je u mogu?nosti voziti poluautonomno, a na zahtjev su dostupna MULTIBEAM LED prednja svjetla. Svi modeli nove A-klase pokretani su novim i u?inkovitim dizelskim i benzinskim motorima te je iskoristivost ovog modela, iako je Mercedes-Benz zadržao sportski izgled, pove?ana. Nova A-klasa ?e se mo?i naru?iti od ožujka, a u salonima ?e se na?i u prolje?e.
“S ovom ?etvrtom generacijom A-klase redefiniramo moderni luksuz u kompaktnoj klasi. Kako bismo to u?inili, odabrali smo kombinaciju beskompromisnog dinami?nog dizajna i intuitivnog operativnog koncepta, ” kaže Britta Seeger, ?lanica upravnog odbora kompanije Daimler AG, odgovorna za prodaju Mercedes-Benz automobila. “S MBUX – novim Mercedes-Benz User Experience sustavom – kreiramo potpuno novo korisni?ko iskustvo.”
“Nove tehnologije moraju se usredoto?iti na osobe koje ih koriste i pojednostaviti njihov život. Nova A-klasa to ?ini na razne na?ine i postaje emocionalan i inteligentan suputnik,” kaže Ola Källenius, ?lan Upravnog odbora kompanije Daimler AG, odgovoran za istraživanja i razvoj Mercedes-Benz automobila. “Jedan dobar primjer je MBUX – Mercedes-Benz User Experience sustav koji kombinira intuitivnu i prirodnu uporabu s inteligentnim softverom koji u?i.”
“Nova A-klasa utjelovljuje sljede?i stupanj naše dizajnerske filozofije Senzualne ?isto?e i ima potencijal definiranja nove dizajnerske ere,” kaže Gorden Wagener, šef dizajna kompanije Daimler AG. “Uz ?iste konture i senzualne površine, predstavljamo visoku tehnologiju koja poti?e emocije. Oblik i tijelo su ono što ostaje kada se nabori i linije smanje do ekstrema. Unutrašnjost predstavlja moderni luksuz na razini koja nije dosad vi?ena u ovoj klasi te inteligentnu tehnologiju prebacuje u sveobuhvatno emocionalno iskustvo.”
Unutrašnjost nove A-klase je potpuno redefinirana s njezinim modernim i avangardnim izgledom. Mercedes-Benz ima sasvim novi pristup, pokre?u?i revoluciju u kompaktnoj klasi s potpuno novim osje?ajem prostranosti unutrašnjosti. Jedinstvena unutrašnja arhitektura posebno je oblikovana avangardnim dizajnom prednje plo?e: po prvi put je uklonjen pokrov iznad instrumenata. Zahvaljuju?i tome, glavno tijelo prednje plo?e u obliku krila izdužuje se od jednih do drugih vrata bez vizualnog diskontinuiteta. Široki zaslon je u potpunosti samostoje?i. Dodatna istaknuta zna?ajka su ventilacijski otvori sa sportskim izgledom turbine.
Prednja plo?a podijeljena je u dva trodimenzionalna vodoravna dijela: donji dio je vizualno odvojen od glavnog tijela s ”utorom” te kao da lebdi ispred prednje plo?e. Ambijentalno osvjetljenje naglašava ovaj efekt, isti?u?i dojam slobodnog lebdjenja podstrukture. Zahvaljuju?i opcijskom ambijentalnom osvjetljenju sa 64 boje, sad je dostupno pet puta više boja nego prije. Ne samo da je pove?ana raznolikost nego i emotivna prezentacija tako?er postavlja standarde u ovom segmentu: razli?ite boje kombiniraju se u svjetove od deset boja što omogu?uje avangardne prikaze svjetlosti sa spektakularnim promjenama boja.
Potpuno samostoje?i zaslon dostupan je u tri ina?ice:
• s dva 7-in?na zaslona (17,78 cm),
• s jednim 7- i jednim 10,25-in?nim (26 cm) zaslonom i
• s dva 10,25-in?na zaslona.
U trenutku po?etka prodaje A-klase, ili ubrzo nakon, u ponudi ?e biti sljede?e tri izvedbe motora :
• A 200 (120 kW/163 KS, 250 Nm; s 7G-DCT mjenja?em s dvije spojke, (kombinirana potrošnja goriva 5.1 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 120 g/km) ili šest stupanjskim ru?nim mjenja?em (kombinirana potrošnja goriva 5.6 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 133 g/km)
• A 250 s 7G-DCT mjenja?em s dvije spojke (165 kW/224 KS, 350 Nm; kombinirana potrošnja goriva 6.0 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 141 g/km)
• A 180 d s 7G-DCT mjenja?em s dvije spojke (85 kW/116 KS, 260 Nm; kombinirana potrošnja goriva 4.1 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 108 g/km)
Sve izvedbe nove A-klase pokretane su novim i u?inkovitim motorima: po?etkom prodaje bit ?e dostupna dva nova ?etiri cilindri?na benzinska motora. Inovacije u izvedbi M 282 sa zapreminom od 1,4 l i snagom do 120 kW uklju?uju gašenje cilindara (po?etno u kombinaciji sa 7G-DCT mjenja?em) i delta oblik glave cilindara. Drugi novi benzinski motor je M 260 sa zapreminom od 2,0 litara te snagom i momentom od 165 kW i 350 Nm.
Nove zna?ajke uklju?uju CAMTRONIC sustav usisne bregaste osovine. Obadvije izvedbe benzinskih motora standardno uklju?uju filtar benzinskih ?estica.
Novost tako?er predstavlja ?etiri cilindri?ni dizelski motor (OM 608) sa zapreminom od 1,5 litara te snagom i momentom do 85 kW i 260 Nm. Njegove istaknute zna?ajke su u blizini motora ugra?en sustav kontrole emisija s AdBlue® tehnologijom, turbo punja? optimiziranog odziva i me?uhladnjak vode. Tako?er je predstavljen i novi 7G-DCT mjenja? s dvije spojke. Nakon toga u ponudi ?e se na?i i drugi motori. Spremnik goriva standardno ima kapacitet od 45 litara, a opcijski je dostupan spremnik kapaciteta 51 litre.
Nova A-klasa je na zahtjev dostupna sa stalnim pogonom na sve kota?e 4MATIC s potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta. Ovaj sportski pogon na sve kota?e je dodatno poboljšan te sada pruža još više užitka u vožnji i u?inkovitost. Uporabom DYNAMIC SELECT prekida?a, voza? više nego prije može utjecati na zna?ajke 4MATIC sustava. 4MATIC komponente uklju?uju snažno kretanje preko stražnje osovine, što je uklju?eno u automatski mjenja? s dvostrukom spojkom, i stražnji diferencijal s integriranom višeslojnom spojkom. Više nije aktiviran elektrohidrauli?ki, nego elektromehani?ki.