Nova Opel Astra Sports Tourer: uspješan karavan s dugom tradicijom

0
398

Oko 25 milijuna prodanih Opel Kadetta i Opel Astri – od kojih je 5,8 milijuna karavana – impresivan je broj i pokazuje snažnu u?inkovitost. Kada bi se svi dosad izra?eni kompaktni modeli Opela poredali u niz, probili bi magi?ni prag od 100 000 kilometara i stvorili niz vozila koji bi dva i pol puta obuhvatio ekvator. Opelovi kompaktni modeli mnogima su omogu?ili osobnu mobilnost, posebice u ekonomski teškim vremenima. Sa svakom generacijom modela, Opel je tako?er u?inio tehnologije iz viših segmenata vozila dostupnim za mnoge kupce automobila – kao što svaki Opelov proizvod radi ve? 160 godina, od šiva?ih strojeva i bicikala do motocikala i automobila. Istodobno, proizvo?a? nastavlja kombinirati inovacije iz viših klasa s dinami?nim dizajnom.

Predstavljanje posve nove Astre Sports Tourer u Opelovoj jubilarnoj godini ozna?ava po?etak nove ere u povijesti karavanskih modela kompaktne klase branda. Nova Astra Sports Tourer prvi je Opelov karavan koji uklju?uje Opel Vizor lice branda i Pure Panel kokpit, kao i opciju elegantne dvobojne karoserije. Tako?er nastavlja i Opelovu elektrifikacijsku ofenzivu. Nova Astra Sports Tourer prvi je elektrificirani Opel karavan – ve? je sada dostupna kao plug-in hibrid, a sljede?e godine bit ?e dostupna i u baterijsko-elektri?noj verziji.

Ali, vratimo se na po?etak, u 1963. godinu, do modela s kojim je sve po?elo – a to je Kadett A Caravan. Opel je predstavio svoj prvi karavan kompaktne klase i brzo zauzeo vode?i položaj u tom segmentu tržišta. Otad je automobil „kao furgon” bio dio svake nove generacije Kadetta i Astre. Astra H (2004. – 2010.) bila je posljednji kompaktni model Opela koja je imala ime Caravan sve do kraja proizvodnje. U me?uvremenu su se karavanski modeli sve više i više mijenjali iz tipi?nog zanatskog pomagala do životnih suputnika. U skladu s time, Astra karavan zove se Sports Tourer od 2010.

Od Kadetta A do Astre L – pri?a o uspjehu tijekom 11 generacija

1963. – 1965.: Opel Kadett A
Prostran kao autobus: Prvi Caravan

Opel Kadett Caravan revolucionalizirao je kompaktnu klasu 1963. Velik prtljažnik i puno prostora za šest osoba zahvaljuju?i tre?em redu sjedala te novi, živahan motor i mali troškovi održavanja bili su recept uspjeha za Kadett A. Opel ga je napravio u gotovo 650 000 primjeraka do 1965. Konture su bile poslovne i moderne. Linija ramena bila je nisko, panoramski prozori omogu?ili su dobru vidljivost, a dekorativna vrpca duž stranice naglašavala je izduženi oblik. Prednji blatobrani sužavali su se prema prednjim svjetlima. Unutrašnjost je ostavljala snažan dojam na vlasnike konvencionalnih malih automobila. Prtljažnik je bio pravi odjeljak za prtljagu, a ?ep za punjenje gorivom bio je vani! „Opel Kadett, skra?eno: O.K.,” napisao je Opelov tim za oglašavanje, ne mogavši ne pecnuti takmace iz Wolfsburga. „Nikada ne?ete nanjušiti benzin u prtljažniku,” rekli su namignuvši. S modernim, vodom hla?enim motorom u prednjem dijelu vozila, Kadett je imao još jednu veliku prednost u dizajnu nad Bubom. ?etverocilindarski motor obujma 993 cc razvijao je 40 KS.

1965. – 1973.: Opel Kadett B Caravan
Snaga u brojevima: Kadett je pri?a o uspjehu izvoza

B slijedi A, i 1965. prvi model zamijenjen je novom serijom. Nova verzija bila je dulja od ?etiri metra i stoga dosta ve?a od njezinog prethodnika. Karavan s utovarnim prostorom dužine 1,57 metara dostupan je od po?etka prodaje u dvovratnim ili ?etverovratnim verzijama. Što se ti?e moderne figure – dizajneri su se nadahnuli svojim prekomorskim kolegama. Nije dodana samo duljina – isto se dogodilo sa snagom motora. Opelovi inženjeri pove?ali su provrt ?etverocilindarskog motora za 3 mm. Osnovni motor obujma 1.078 cc razvijao je 45 KS. Tako?er je bio dostupan motor 1.1 S ve?e kompresije s 55 KS. Kadett je brzo postao uspjeh s više od 2,6 milijuna proizvedenih primjeraka od rujna 1965. do srpnja 1973. I njegov uspjeh sigurno nije bio ograni?en na njegovu zemlju ro?enja. 1966. izvozna kvota dosegla je 50 posto jer su kupci iz 120 zemalja širom svijeta iskoristili priliku da ugrabe Kadetta.

1973. – 1979.: Opel Kadett C
?vrst kao kamen: Kvaliteta u svakom obliku

Kadett C obitelj imala je brojna lica: pametni obiteljski auto, šarmantan karavan s prakti?nim tre?im vratima ili kompetitivni sportski coupé (GT/E) u ratnim bojama. Caravan je najprije pušten u prodaju kao model s dvama vratima, a zatim i ?etvora vratima 1976. Ukupno 1,7 milijuna njih napravljeno je od 1973. do 1979. Kadett C s pogonom na stražnje kota?e pojavio se u kolovozu 1973. s jasno dizajniranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim popre?nim ramenima. Popularni je motor bio 1.2 sa 60 KS i skromnih 88 Nm okretnog momenta. Zna?ajke karakteristi?nog dizajna uklju?ivale su plosnatu rešetku hladnjaka, poklopac motora s prepoznatljivim naborom karakteristi?nim za brand i prednjim štitnikom u obliku spojlera. „Kadett ne samo da se vozi iznimno dobro, ve? je i savjesno dizajniran, dok je izrada ?ista. Zahtijeva malo održavanja, lako se popravlja i ekonomi?an je za upotrebu,” hvalili su ga stru?njaci za ispitivanje automobila ?asopisa „auto motor und sport” u broju 20/73.

1979. – 1984.: Opel Kadett D Caravan
Remake/remodeliranje: prostranost

Kadett u ?etvrtoj poslijeratnoj generaciji zapo?eo je novu eru u kompaktnoj klasi za Opel. Na sajmu IAA 1979. godine predstavljen je prvi model Opela s pogonom na prednje kota?e i s popre?nim ?etverocilindarskim motorom kao Kadett D modernog izgleda. Paket je bio zaista uvjerljiv. Novi model dužine 4,20 metara bio je samo malo duži od prethodnika, ali je nudio zna?ajno više prostora od svojih mnogih konkurenata. No, prekid s tradicijom nije se ogledao samo u rasporedu pogonskog sklopa i šasiji sa stražnjom osovinom s torzijskim oprugama: Kadett je dobio novi OHC motor obujma 1,3 litre koji je razvijao 60 ili 75 KS. Uz prostrani karavan s prtljažnim prostorom obujma do 1.425 litara, Opel je nudio samo fastback verzije. Obitelji su mogle uživati u vrlo udobnom Caravanu pod nazivom „Voyage Berlina”. Druge tehni?ke preinake uklju?ivale su užu i nižu šasiju, nove amortizere upravlja?a i iznutra ventilirane prednje disk ko?nice. Proizvedeno je ukupno 2,1 milijun primjeraka Kadetta D od 1979. do 1984.

1984. – 1991.: Opel Kadett E Caravan
Iz zra?nog tunela: automobil godine

Drugi Kadett s pogonom na prednje kota?e, proizvodio se od 1984. do 1991., ponio je titulu „Automobila godine 1984.” i bio je apsolutni pobjednik. Uz prodaju ukupno 3.779.289 automobila tijekom vijeka proizvodnje, bio je to najbolje prodavani Opel do tog trenutka i svjetski prvak u aerodinamici. Temeljen na inženjerskom projektiranju njegovog prethodnika, Kadett E bio je spreman za zvjezdanu karijeru. Uz koeficijent otpora od 0,39, Kadett D ve? je bio najbolji u klasi, no ta je vrijednost pala u sjenu rezultata njegovog nasljednika. Nakon 1.200 sati finog uga?anja u zra?nom tunelu, model s petora vrata postigao je senzacionalnih 0,32 (Caravan 0,35). Kupci su prihvatili novi oblik nakon tek nekoliko mjeseci, utiru?i put novoj pri?i o uspjehu koja je za Kadett E osigurala 625.000 novih registracija širom Europe 1987. godine. Do tog trenutka karavanske verzije modela s dvama i ?etvora vratima ve? su se uzdigle na vrh svoje klase. Godine 1987., dva Caravana s dizelskim motorima od 54 KS krenula su na put dug 30 000 kilometara od Aljaske do Ognjene Zemlje – oba su sigurno stigla na kona?no odredište. Od travnja 1989. nadalje, svi se Kadetti s benzinskim motorom u Njema?koj prodaju s kondenzatorom.

1991. – 1997.: Opel Astra F Caravan
Ponovno ro?en: Kadett postaje Astra

Od 1991. do 1997. Astra F proizvedena je u nekih 4,13 milijuna primjeraka pa je time najbolje prodavani Opel dosad. Razvojni rad fokusirao se na kombiniranje modernog dizajna s više prostora u unutrašnjosti, pove?anom udobnosti i ve?im naglaskom na zaštiti okoliša. Nasljednik Kadetta preuzeo je ime britanskog sestrinskog modela (Kadett ?etvrte generacije prodavao se u Ujedinjenom Kraljevstvu kao Vauxhall Astra od 1980.). Caravan je popularna varijanta od po?etka. Sa svojom novom zvijezdom, Opel je pokrenuo i ofenzivu sigurnosti. Sve Astre nudile su aktivan sustav pojaseva sa zateza?ima na prednjim sigurnosnim pojasevima, pojaseve podesive visine, rampe na sjedalima za spre?avanje klizanja ispod pojasa kod naglog ko?enja, kao i bo?nu zaštitu uklju?uju?i oja?anja od dvostrukih ?eli?nih cijevi u svim vratima. Po prvi puta, svi motori su imali katalizatore.

1998. – 2004.: Opel Astra G Caravan
Potpuno galvaniziran: u novi milenij

U prolje?e 1998., Astra se nudila od po?etka kao hatchback s trima ili petorima vratima i kao karavan. Progresivan neovisan dizajn, tehnologija dinami?ke šasije i pogonskog sklopa kao i gotovo udvostru?ena torzijska i fleksijska krutost u odnosu na prethodnicu bile su samo neke od karakteristika posve nove, druge generacije Opel Astre. Potpuno galvanizirana karoserija novog modela imala je klju?nu ulogu u njezinom visokom stupnju o?uvanja vrijednosti. Veli?ina prtljažnika pove?ala se na 1630 litara; privatni kupci preferiraju bogato opremljeni Caravan Club od 115 KS. Aktivna sigurnost pove?ana je s pomo?u 30-postotnog poja?anja svjetlosnog snopa prozirnih H7 halogenih prednjih svjetala i s pomo?u potpuno redizajnirane šasije za dinami?ku sigurnost (DSA). Kombinirala je udobnost s agilnom i sigurnom upravljivoš?u ?ak i uz puno optere?enje. Me?uosovinski razmak produljen je za oko jedanaest centimetara što je omogu?ilo više prostora u unutrašnjosti, posebice više prostora za koljena na stražnjem sjedalu i ve?i obujam prtljažnika od 1.500 litara. Najbrži kompaktni karavan dosad – Astra OPC Caravan – pušten je u prodaju 2002.; skroman obiteljski karavan iznenadio je mnoge kada je jurio autocestom brzinama do 240 km/h.

2004. – 2010.: Opel Astra H Caravan
Prilagodljiva prednja svjetla i ovjes: Pobjedni?ki koncept

Uz dvanaest motora u rasponu od 90 do 240 KS i sedam varijanti karoserije, izbor modela Astre H koja je prodana u više od 2,7 milijuna primjeraka bio je izniman. Kada je predstavljena u ožujku 2004., tre?a generacija Opel Astre di?ila se progresivnim dizajnom, visokom voznom dinamikom i mnoštvom tehni?kih inovacija, odmah pobje?uju?i u brojnim testovima usporedbe u specijalisti?kim automobilskim publikacijama. Istaknuta tehnologija Astre uklju?ivala je IDSPlus sustav šasije s elektroni?kom kontinuiranom kontrolom prigušivanja (CDC), koja se ina?e mogla prona?i samo u luksuznoj klasi i ekskluzivnim sportskim automobilima kao i sustav prilagodljivih prednjih svjetala (AFL) s dinami?kim osvjetljenjem zavoja. Astra se tako?er mogla pohvaliti visokom razinom sigurnosti. Caravan je putnicima nudio mnogo prostora.

2010. – 2015.: Opel Astra J Sports Tourer
Ljepotice mogu biti i korisne: Prvi Sports Tourer

Umije?e kiparstva kombinirano s njema?kom preciznoš?u – dinami?ni karavan predstavljen je godinu dana nakon svog srodnog modela s petero vrata i po prvi je puta nazvan Sports Tourer. Opel Astra J ne samo da utjelovljuje novu filozofiju dizajna branda ve? je i zadržala pametni Flex-Fold sustav, do 1500 litara korisnog prostora te pomaže voza?ima nizom tehnologija koje su ve? dale važan doprinos uspjehu Insignije kao najprodavanijeg automobila srednje veli?ine. Prednja kamera prepoznaje prometne znakove i informira voza?a o ograni?enjima brzine ili zabranama pretjecanja. Tako?er upozorava voza?e ako su u opasnosti od nekontroliranog izlaska iz vozne trake. Pomo?u sustava AFL+ prednjih svjetala, Astra može pogledati iza ugla i, ako je potrebno, ?ak i automatski prigušiti svjetla ili uklju?iti dugi snop. Pomo?u šasije koju je mogu?e poboljšati prilagodljivom FlexRide tehnologijom, Astra Sports Tourer može u potpunosti iskoristiti svoje dinami?ne talente. Astra voza?ima tako?er pruža blagodat nove generacije prednjih sjedala razvijenih u skladu s najnovijim saznanjima u podru?ju sigurnosti i ergonomije kojima su neovisni stru?njaci za zdravlje le?a dodijelili znak kvalitete organizacije AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. / Akcija za zdrava le?a).

Od 2016.: Opel Astra K Sports Tourer
?ista u?inkovitost: manje je više

Do 190 kg lakša, puno prostranija u unutrašnjosti unato? skoro istovjetnim dimenzijama, i u?inkovitija zahvaljuju?i ekskluzivnoj upotrebi nove generacije motora – Opel Astra Sports Tourer predstavlja kvantni skok u razvoju i odmah je proglašena „Europskim automobilom godine 2016.”

Astra K nastavila je tradiciju svojih prethodnika. Novi Sports Tourer tako?er se istaknuo svojom tehnologijom osvjetljenja. Bila je prvi automobil u kojem su prilagodljiva Intelli-Lux LED® Matrix prednja svjetla – do tada rezervirana za luksuzne i premium modele iz viših klasa – uvedena u kompaktni segment. Nova generacija sustava za pomo? voza?u tako?er uklju?uje pomo? za prepoznavanje prometnih znakova, pomo? za ostanak u traci s upozorenjem na izlazak iz vozne trake uz prikaz udaljenosti od vozila ispred i upozorenje na frontalni sudar i ko?enje kod opasnosti od neizbježnog sudara. Osim toga, nova Astra K ponovno je ispunila obe?anje udobnosti novodizajniranih ergonomskih prednjih sjedala s certifikatom organizacije AGR (Akcija za zdrava le?a). Ta nova prednja sjedala mogu?e je i poboljšati funkcijama ventilacije i masaže!

Od 2022.: Opel Astra L Sports Tourer
Elektrificiran: elegantni karavan s Opel Vizorom i Pure Panelom

Svjetskom premijerom nove Astre u jesen 2021. njema?ki proizvo?a? automobila otvorio je novo poglavlje – kompaktni je model po prvi puta dostupan s elektri?nim pogonom, u verziji s petero vrata i kao Sports Tourer. Opel ?e ponuditi Astra Sports Tourer kao plug-in hibrid, a od 2023. i kao baterijsko-elektri?ni karavan. Verzije s visokou?inkovitim benzinskim i dizelskim motorima u kombinaciji sa šest-stupanjskim i osam-stupanjskim automatskim mjenja?ima zaokružuju ponudu.

Nova Opel Astra Sports Tourer tako?er je izjava o filozofiji dizajna branda. Dinami?na kao nikada do sada, s ?istim, zategnutim površinama, oslobo?ena suvišnih elemenata, nosi novo lice branda – Opel Vizor. Osim toga, prakti?na nova Astra Sports Tourer pokazuje i tipi?an talent branda za u?inkovito pakiranje. S ukupnom dužinom 6,0 cm kra?om od prethodnih modela, me?uosovinski je razmak 7,0 cm dulji, što pogoduje udobnosti i volumenu prtljage. Iznutra, potpuno digitalno su?elje ?ovjeka i stroja (HMI) Pure Panel kupcima nudi besprijekorno, intuitivno iskustvo.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com