BMW ima bogatu povijest roadstera koji su se izdvojili kao ikone ?istog zadovoljstva u vožnji. A sada se još jedan pridružuje dvorani slavnih u obliku novog BMW-a Z4 – vrhunskog sportskog automobila s klasi?nim mekim krovom od tkanine, dizajnom karoserije punog emocija i puristi?kom unutrašnjosti usmjerenoj na voza?a. Dvosjed je sustavno dizajniran za maksimalnu agilnost, uzbudljivu dinamiku i vrhunsku preciznost upravljanja s izravnom reakcijom. Novi BMW Z4 kombinira svoju sportsku vještinu na cesti s bogatstvom naprednih i vrhunskih zna?ajki opreme na podru?ju pomo?i voza?u, upravljanja i povezanosti.
Proporcije automobila pružaju najo?itiji dokaz o tome kako je koncept klasi?nog roadstera reinterpretiran. U usporedbi s prethodnikom, novi BMW Z4 narastao je duljinom za 85 milimetara na 4.324 milimetara, širi je 74 milimetara (sada 1.864 milimetara) i 13 milimetara viši (1.304 milimetara). Skra?ivanje me?uosovinskog razmaka od 26 milimetara na 2.470 milimetara služi za izoštravanje agilnosti, kao i znatno širi razmak izme?u kota?a – 1.609 milimetara na prednjem kraju (+ 98 mm) i 1.616 milimetara na stražnjem kraju (+ 57 mm). I konstrukcije karoserije i podvozja imaju iznimno veliku krutost, a novi dizajn prednje i stražnje osovine pruža automobilu daleko sportskiji polet a u isto vrijeme jam?i visoku razinu udobnosti. Centralno mjesto sjedenja, nisko težište, minimalizirana masa i idealna raspodjela težine od 50:50 su dodatni faktori koji doprinose opojnoj dinamici novog BMW-a Z4.
Pariški sajam automobila bit ?e doma?in premijere novog BMW-a Z4 u listopadu 2018. godine. Model ?e zatim biti lansiran u ožujku 2019. godine s izborom od tri varijante modela, uklju?uju?i opciju BMW M Performance. Novi BMW Z4 M40i (kombinirana potrošnja goriva: 7,4 – 7,1 l/100 km [38,2 – 39,8 mpg imp], kombinirana emisija CO2: 168 – 162 g/km*) pokre?e šesterocilindarski redni motor koji isporu?uje 250 kW/340 KS. BMW Z4 sDrive30i (kombinirana potrošnja goriva: 6,1 – 6,0 l/100 km [46,3 – 47,1 mpg imp], kombinirane emisije CO2: 139 – 137 g/km*) i BMW Z4 sDrive20i (kombinirana potrošnja goriva: 6,1-6,0 l/100 km [46,3 – 47,1 mpg imp], kombinirane emisije CO2: 139 – 137 g/km*), u me?uvremenu pogone ?etverocilindarske jedinice koje imaju maksimalne snage od 190 kW/258 KS i 145 kW/197 KS.
Dizajn vanjštine: ?ista estetika umotana u novi jezik dizajna.
Jasan i precizan jezik dizajna i brojni prepoznatljivi detalji serviraju najvažnije zna?ajke novog dizajna vrhunske vanjštine BMW-a Z4 prepunog emocija. Dvosjed ima spušten, sportski i kompaktan izgled, bez obzira je li mekani krov izvu?en ili spušten. Sa svojom mrežnom rešetkom BMW maske novog izgleda i – po prvi put – okomitim rasporedom prednjih svjetala, automobil stvara neizbrisiv dojam s prednjeg kraja. Novi BMW Z4 opremljen je standardnim LED svjetlima, a dodatna prilagodljiva LED prednja svjetla imaju matrix funkciju za duga svjetla koja ne zasljepljuju i svjetla za vožnju u zavojima.
Podaci o potrošnji goriva, emisijama CO2, potrošnji elektri?ne energije i radnom rasponu odre?eni su prema europskoj Uredbi (EK) 715/2007 u verziji koja se primjenjuje. Oznake se odnose na vozilo s osnovnom konfiguracijom u Njema?koj, a prikazani raspon uzima u obzir razli?ite veli?ine odabranih kota?a/guma i odabrane stavke opcijske opreme.
Izduženi poklopac motora sa linijama u obliku strijela usmjerenim na masku okružuje ku?išta kota?a u stilu “školjke” tako karakteristi?nom za klasi?ne sportske automobile. Spojevi na bo?nim stranama poklopca spajaju se u gornju liniju koja se vra?a niz bo?ne strane sve do stražnjih svjetala. Druga linija izlazi iz velikog otvora za izlaz zraka sa stražnjeg kraja od ku?išta prednjih kota?a. Ovo me?udjelovanje površina oponaša protok zraka koji prolazi duž novog Z4, dok integralni spojler poklopca prtljažnika, vitko L-oblikovane svjetlosne jedinice i difuzor postavljaju ton miši?avom stražnjem kraju automobila. Postoji izbor od devet nijansi boja karoserije i tkanina mekog krova dolazi u Black boji kao standardu ili Anthracite boji s efektom srebrne kao opcijom. Njime se elektri?no upravlja i može se otvoriti ili zatvoriti za deset sekundi, ?ak i kada putujete pri brzinama od 50 km/h (31 mph).
Unutrašnjost: jasan fokus na voza?a s aurom visoke klase.
Sa svojim dizajnom kokpita usmjerenog na voza?a, linijama koje se prelijevaju prema naprijed s dinami?nim poletom i letvicama ograni?enim na samo nekoliko podru?ja, kabina novog BMW-a Z4 oslikava sliku neograni?enog zadovoljstva u vožnji. Galvanski detalji detaljno doprinose sofisticiranom ambijentu roadstera, dok jasno strukturiran sustav kontrola još ja?e fokusira pozornost na iskustvo vožnje.
I voza? i putnik se smještaju u sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu specifi?nim za model. BMW Z4 sDrive30i je tapeciran u Vernasca koži kao standardom opremom, a BMW Z4 M40i ima kožu i Alcantara unutrašnjost. Opcijska brana protiv propuha se uklapa u ravninu izme?u fiksnih šipki protiv prevrtanja. I prostor za odlaganje iza sjedala, drža?i za šalice ispod središnjeg poklopca naslona za ruku (koji se otvara u dva dijela s uzdužnim podjelom), te veliki džepovi u vratima pružaju dodatne prakti?ne zna?ajke. Kapacitet prtljažnika ima 281 litara bez obzira je li mekani krov podignut ili spušten – pove?anje od više od 50 posto u odnosu na prethodni model.
Mo?ni motori, sustavno poboljšana šasija.
Motori dostupni za novi Z4 imaju bezbroj detaljnih poboljšanja i obe?avaju pulsiraju?u isporuku snage karakteristi?ne za marku. Oni šalju tu snagu na cestu kroz najnoviju generaciju Steptronic Sport prijenosa od osam stupnjeva. U BMW-u Z4 M40i je 3,0-litrena redna šesterocilindarska jedinica s M Performance TwinPower Turbo tehnologijom. Motor snage 250 kW/340 KS generira najve?i zakretni moment od 500 Nm i ubrzava roadster od 0 do 100 km/h u 4,5 sekundi. Postavu motora popunjava par 2.0-litrenih ?etverocilindarnih jedinica.
Varijacija u novom BMW-u Z4 sDrive30i ima 190 kW/258 KS i 400 Nm (295 lb-ft), što mu omogu?uje ubrzanje od 0 do 100 km/h (60 mph) u 5,4 sekundi. U me?uvremenu, u novom BMW-u Z4 sDrive20i, maksimalna snaga od 145 kW/197 KS i maksimalni zakretni moment od 320 Nm prevode se u vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h (62 mph) u 6,6 sekundi. Tri pogonske jedinice dolaze s filtrom za ?estice benzina kako bi se dodatno smanjile emisije, a sve varijante modela su u skladu sa Euro 6d-TEMP standardom emisija.
Tehnologija šasije u novom BMW-u Z4 dizajnirana je u svakom dijelu radi vrhunske agilnosti i dinamike rukovanja, a sastoji se od novodizajnirane zglobne opruge s dvije osovine na prednjem kraju i osovine stražnjeg kraja s 5 veza koja debitira u BMW-ovom roadsteru. Ova kombinacija je pogodila pravu ravnotežu izme?u sportskog poleta i udobnosti vožnje. Još jedna zna?ajka na standardnoj opremi je promjenjivo sportsko upravljanje s podešavanjem pomo?ne snage i kuta upravljanja kako bi odgovaralo situaciji.
Prilagodljivi M Sport ovjes, M Sport ko?nice i elektronski upravljani M Sport diferencijal (sve dio standardne specifikacije za novi BMW Z4 M40i, zajedno s gumama visokih performansi) još više pove?avaju sposobnost sportske vožnje automobila. S ovim sustavima šasije, odabirom COMFORT, SPORT ili SPORT+ režima rada s prekida?em za iskustvo vožnje sasvim se jasno mijenjaju reakcije automobila. Standardni 17-in?ni (BMW Z4 sDrive20i i BMW Z4 sDrive30i) i 18-in?ni (BMW Z4 M40i) lakometalni kota?i, plus opcijske 19-in?ne stavke, su svi namijenjeni gumama razli?itih veli?ina.
Širok raspon sustava pomo?i voza?u pove?ava udobnost i sigurnost.
Vode?a razina sustava za pomo? voza?ima u ponudi dodatno isti?e visokonapredan karakter novog BMW-a Z4. Collision Warning (Upozorenje na sudar), Pedestrian Warning s funkcijom City Braking (upozorenje na pješake s funkcijom ko?enja u gradu) i Lane Departure Warning (Sustav upozorenja na odlazak iz trake) dolaze kao standard. Popis opcija uklju?uje aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go, informacijama o udaljenosti, Lane Change Warning System (Sustav za upozorenje promjene trake), Rear Collision Prevention i Cross-Traffic Alert (spre?avanje sudara i upozorenja na prometne prijelaze), kao i Speed Limit Info s No Passing Info prikazom (sustav informacija o ograni?enju brzine s prikazom zabrana pretjecanja) i – po prvi put u roadsteru – BMW
Head-Up zaslon.
Active Park Distance Control (Kontrola udaljenosti aktivnog parkiranja) i kamera za stražnji pogled pomažu voza?u prilikom manevriranja ili parkiranja. Ova dva sustava ?ine dio sustava Parking Assistant (Pomo? za parkiranje), koja se brine za upravljanje, ubrzavanje, ko?enje i odabir brzina prilikom parkiranja automobila i izlaska iz parkirnih mjesta. Dodatno, ponuda funkcije Pomo?i pri parkiranju uklju?uje Reversing Assistant (Pomo? za vožnju unatrag), koji olakšava vožnju unatrag u udaljenostima do 50 metara, upravljaju?i vozilom to?no onim istim putom kojim je upravo vozio u smjeru prema naprijed.
Intuitivno upravljanje i savršena povezanost: BMW operativni sustav 7.0.
Prikaz i sustav upravljanja za novi BMW Z4 tako?er su dobili dodatno poboljšanje. Roadster je opcijski dostupan s BMW operativnim sustavom 7.0, koji se isti?e najsuvremenijim digitalnim funkcijama prilago?enim upravo voza?evim zahtjevima. BMW Live Cockpit Professional donosi dosljedno dizajnirane, kontekstualne i prilagodljive grafike na potpuno digitalnu instrument plo?u i Kontrolni zaslon, od kojih svaka ima dijagonale zaslona od 10,25 in?a. Kako bi se osiguralo savršeno intuitivno upravljanje na temelju potreba, voza? ima mogu?nost korištenja funkcionalnosti kontrolnog zaslona osjetljivog na dodir, iDrive kontrolera, tipki na upravlja?u ili glasovnog upravljanja.