Dacia je oduvijek promovirala „racionalno” korištenje automobila. A sada više nego ikad prije vodi ra?una o stvarnim o?ekivanjima kupaca. Nudi jednostavna, prostrana, pouzdana i robusna vozila bez nepotrebnih tri?arija, po najboljoj cijeni na tržištu.
Iako je promjena u na?inu razmišljanja vidljiva ve? nekoliko godina, nezapam?eni doga?aji u posljednjih nekoliko mjeseci natjerali su voza?e da razmisle o održivijoj potrošnji i da se usredoto?e na ono što je uistinu nužno i pritom izraze svoje potrebe za mobilnosti i slobodom. Sve se više kupaca automobila prilikom kupovine okre?e pragmati?nim rješenjima. Više od 15 godina Dacia proizvodi automobile koji nude sve što je voza?ima uistinu potrebno po pristupa?nim cijenama.
Sandero i Sandero Stepway utjelovljenje su Dacijina DNK-a. Sad ve? kultni model, Sandero svoju popularnost dokazuje titulom najprodavanijeg osobnog automobila privatnim kupcima koju nosi od 2017. i najprodavanijeg Dacijina modela, s gotovo 2,1 milijun prodanih primjeraka, što ?ini 32 % Dacijine prodaje od 2004. Sandero Stepway, izvedba pustolovnijeg karaktera, ?ini 65 % prodaje modela Sandero, s više od 1,3 milijuna prodanih primjeraka.
Posve novim modelima Sandero i Sandero Stepway Dacia je pomladila svoju ponudu gradskih i kompaktnih automobila i ispunila potrebe fizi?kih kupaca. Iako su zadržali iste vanjske dimenzije, jednostavnost i pouzdanost koje voza?i o?ekuju od Dacije, sada su suvremeniji, prostraniji i svestraniji. Nova platforma donijela je i više opreme, pove?ala aktivnu i pasivnu sigurnost, omogu?ila ugradnju novih motora, uklju?uju?i benzinske i LPG motore te potpuno novi 6-stupanjski ru?ni mjenja?.
Posve novi Sandero i Sandero Stepway osvježeni su ambasadori duha njihovih prethodnika. Još su uvijek dostupni po pristupa?nim cijenama pa kupci imaju pristup automobilima s najboljim omjerom uloženog i dobivenog na tržištu.
KOTA?I U RAVNINI S BLATOBRANIMA
Unutar izbo?enih blatobrana smjestili su se 15 ili 16-in?ni naplatci. Od druge razine opreme kota?i imaju pokrove Flexwheel, koji dizajnom izgledaju kao pravi aluminijski naplatci, dostupne i u 16-in?noj verziji. Visoki razmak od tla (133 mm) otvara mnoge mogu?nosti uporabe.
PRAKTI?AN DIZAJN
Ergonomi?niji dizajn ru?ica vrata otkriva predanost kvaliteti. Ve?ina ina?ica ima elektri?nu ru?icu za otvaranje poklopca prtljažnika smještenu u donjem dijelu poklopca pa je dizajn istovremeno privla?niji i prakti?niji. Novim oblikom vrata i retrovizora poboljšana je aerodinamika automobila, ?ime je smanjena razina buke vjetra u unutrašnjosti. Armaturna plo?a obložena je tkaninom, a ventilacijski otvori potpuno su novog oblika. Ve?a kvaliteta materijala koje dodirujete spaja užitak i prakti?nost.
UPE?ATLJIVIJI DIZAJN ZA PUSTOLOVAN IZGLED
Povišeni razmak od tla ?ini Sandero Stepway svestranim pustolovom Dacijine ponude. Snažan unutarnji i vanjski dizajn snažan su izraz eskapizma i pustolovnog duha. Viši razmak od tla u odnosu na novi Sandero daje mu snažniji karakter crossovera i jasno isti?e pripadnost obnovljenoj obitelji Stepway.
MIŠI?AV VANJSKI DIZAJN
Novi Sandero Stepway prepoznatljiv je na prvi pogled zahvaljuju?i jedinstvenom poklopcu prtljažnika izraženijih linija, kromiranom logotipu Stepway ispod prednje maske i zaobljenim branicima iznad svjetala za maglu. U prednjim i stražnjim odbojnicima smještena je zaštita podvozja u boji koja štiti boju od ogrebotina koje mogu nastati u svakodnevnoj vožnji.
OBILJEŽJA CROSSOVERA
Novi Sandero Stepway dizajniran je u skladu s postulatima crossovera: razmak od tla povišen je na 174 mm (za 41 mm u odnosu na Sandero, ponajviše zahvaljuju?i ve?em promjeru kota?a), krovni nosa?i nose logotip Stepway, blatobrani su dodatno izbo?eni, a posebno oja?ani donji dijelovi vrata imaju posebnu teksturiranu zaštitu.
FLEXWHEEL
Standardne ina?ice nose 16-in?ne pokrove naplatke Flexwheel koje dizajnom podsje?aju na „prave“ aluminijske naplatke, dostupne uz nadoplatu. 16-in?ni naplatci dijamantne obrade dostupni su uz nadoplatu za još upe?atljiviji izgled crossovera.
MODULARNI KROVNI NOSA?I
Uzdužni krovni nosa?i Sandera Stepway možda izgledaju kao da su ukrasni, ali zapravo su funkcionalni i prilagodljivi. S pomo?u klju?a smještenog u pretincu za rukavice mogu se rastaviti u samo nekoliko sekundi i presložiti u popre?ne krovne nosa?e nosivosti 80 kilograma, kao i uobi?ajeni krovni nosa?i.
Ovaj sofisticirani patentirani sustav dokaz je svega što Dacia predstavlja: pametnih, prakti?nih, jednostavnih i pouzdanih sustava.
JEDINSTVEN DIZAJN UNUTRAŠNJOSTI
Unutarnje presvlake nose logotip Stepway, a vrata i armaturna plo?a imaju naran?aste umetke od tkanine i šavove.
NOVI DOŽIVLJAJ U UNUTRAŠNJOSTI
Unutrašnjost je znatno poboljšana u svakom pogledu: viša kvaliteta zaslona, materijala, opreme, izrade, ergonomije i nove zna?ajke. Novi Sandero i Sandero Stepway još uvijek nude najve?i omjer koli?ine prostora za uloženi novac na tržištu.
JOŠ VIŠE PROSTORA
Novi Sandero i Sandero Stepway imaju tri stražnja sjedala na kojima se mogu smjestiti tri odrasle osobe, stražnju klupu preklopivu u omjeru 1/3:2/3 (ovisno o ina?ici) i prtljažnik prikladan za potrebe obitelji. Sandero ima prtljažnik obujma 410 litara s ravnom podnicom podesivom po visini u dvije razine, ovisno o ina?ici.
S dodatnih 42 mm duljine u visini koljena, novi Sandero nudi najviše prostora za noge na stražnjoj klupi u klasi, po ?emu se može mjeriti i s modelima iz višeg segmenta.
Pretinci za pohranu u kabini imaju ukupan obujam od 21 l (2,5 l više od prethodnika). Nalaze se ispod središnjeg naslona za ruke (1,4 l) u prednjim i stražnjim vratima i na pole?inama prednjih sjedala.
DODANA UDOBNOST
Profinjene presvlake, dizajn i oblik novih prednjih sjedala ?iji se nasloni za glavu mogu podesiti po visini pružaju više udobnosti i podrške. Prona?i idealnu poziciju vrlo je jednostavno jer se sjedalo može podesiti po visini (+/- 35 mm), upravlja? se može podesiti po nagibu (+/- 2,1 ° ) i dubini (+/- 25 mm), a uz nadoplatu je mogu?e naru?iti pojedina?ne naslone ili središnji naslon za ruku.
Ru?ica mjenja?a je kra?a. Elektri?ni servoupravlja? osigurava udobniju vožnju, posebice pri manevriranju na uskim prostorima i parkiranju (36 % manji otpor u odnosu na prethodni Sandero).
VIŠE ZNA?AJKI
U Daciji vjerujemo da moderni automobili ne bi trebali biti puni nepotrebne opreme. Nove zna?ajke koje su dio novog Sandera i Sandera Stepway Dacia je osmislila u skladu s potrebama i o?ekivanjima kupaca.
U serijskoj opremi nalaze se drža? pametnog telefona (koji se, ovisno o ina?ici, može izvaditi), putno ra?unalo, upravlja? s komandama tempomata i grani?nika brzine te automatsko uklju?ivanje svjetala u svim razinama opreme. Voza? može držati o?i na cestu i ruke na upravlja?u, što zna?i više udobnosti i ve?u sigurnost.
Novi automatski klima-ure?aj s digitalnim zaslonom, grijana prednja sjedala (od travnja 2021.), kartica „slobodne ruke“ za daljinsko otvaranje prtljažnika, elektri?na parkirna ko?nica, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori i automatski brisa?i dostupni su u serijskoj opremi ili uz nadoplatu, ovisno o tržištu.
Po prvi puta u Daciji, novi Sandero i Sandero Stepway od 2021. bit ?e dostupni s elektri?nim krovnim prozorom.
MULTIMEDIJSKI SUSTAV: TRI SUSTAVA KOJA ODGOVARAJU SVA?IJIM POTREBAMA
Novi Sandero i Sandero Stepway dostupni su s tri razli?ita multimedijska sustava: Media Control, Media Display i Media Nav.
Media Control omogu?uje postavljanje prakti?nog drža?a za pametni telefon ispred voza?a, ?ime on uz pomo? besplatne aplikacije Dacia Media Control i povezivanja putem Bluetootha ili USB-a postaje daljinski upravlja? multimedijskog sustava. Sustav omogu?uje jednostavan pristup radiju, pohranjenoj glazbi, pozivima, porukama, aplikacijama za navigaciju i brojnim drugim zna?ajkama kao što su prepoznavanje glasovnih naredbi virtualnog pomo?nika Siri ili Androida. Komande su smještene nadohvat ruke, na upravlja?u (za radio) ili iza njega (za satelitsku navigaciju), što vožnju ?ini sigurnijom.
Ako pametni telefon nije spojen na sustav Media Control, glazba se može slušati preko radija ili preko USB-a.
U opremu su uklju?ena dva zvu?nika, Bluetooth i USB te 3,5-in?ni zaslon smješten izme?u instrumenata, na kojem su prikazane i postavke radioure?aja.
Uz ure?aj Media Display dolazi i veliki 8-in?ni dodirni zaslon smješten na vrhu konzole. Taj sustav dolazi s ?etiri zvu?nika. Zaslon je blago nagnut prema voza?u za ve?u vidljivost i ergonomi?niju uporabu. Dizajn je elegantan, a intuitivno su?elje jednostavno za uporabu kompatibilno je s Bluetoothom i sustavima Android Auto i Apple CarPlay za pametne telefone. Nova kartica „automobil” omogu?uje pristup postavkama sustava za pomo? u vožnji.
Multimedijski sustav Media Nav ima ugra?eni navigacijski sustav i kompatibilan je sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto s kojima se može povezati beži?no. Audiosustav ima ?ak šest zvu?nika.
VE?A PASIVNA SIGURNOST
Novi Sandero i Sandero Stepway prvi su Dacijini modeli konstruirani na modularnoj platformi CMF. Superiorna snaga i ?vrsto?a rezultirali su boljom zaštitom u slu?aju sudara. Konstrukcija je oja?ana u prostoru motora (novi nosa?i motora i grede u donjem dijelu) i u kabini. Novi senzori pritiska i u vratima i akcelerometar rano otkrivaju bo?ne sudare pa se nove zra?ne zavjese i bo?ni zra?ni jastuci brže otvaraju i štite trbuh, prsa i glavu.
U serijskoj opremi novi Sandero i Sandero Stepway imaju: šest zra?nih jastuka, grani?nike sile zatezanja sigurnosnih pojasa, predzateza?e sigurnosnih pojasa za prednja i stražnja sjedala i sustav za automatsko pozivanje u nuždi (gumb SOS pokraj stropnog svjetla).
Strukturni okvir novih prednjih sjedala poboljšan je i ugra?eni su nasloni za glavu koji sprje?avaju trzajne ozljede.
U?INKOVITIJI SUSTAVI AKTIVNE SIGURNOSTI
Vidljivost
Novi Sandero i Sandero Stepway serijski su opremljeni sustavom automatskog uklju?ivanja svjetala te, ovisno o razini opreme, automatskim brisa?ima. LED svjetla poboljšavaju vidljivost pove?anjem duljine snopa za 37 % (110 m) i širine snopa za 9 % (24 m) u usporedbi s kratkim snopom halogenih svjetala prethodne ina?ice Sandera.
Sustavi za pomo? u vožnji
Uz grani?nik brzine i najnoviju generaciju sustava ESP u serijskoj opremi te gumb za upravljanje tempomatom na upravlja?u (u opciji ovisno o razini opreme), novi Sandero i Sandero Stepway opremljeni su i najmodernijim sustavima za pomo? u vožnji:
· Sustav za pomo? pri naglom ko?enju: aktivan izme?u 7 i 170 km/h. Radar smješten u prednjem kraju vozila detektira udaljenost od automobila ispred (zaustavljenog ili u pokretu). Senzor aktivira zvu?no i vizualno upozorenje ako postoji opasnost od sudara s vozilom ispred, prije nego što:
– poja?a pritisak na ko?nice ako voza? stisne papu?icu, ali još uvijek postoji opasnost od sudara;
– automatski aktivira ili primjeni snažniji pritisak na ko?nice ako voza? ne pritisne ko?nicu dovoljno snažno ili dovoljno brzo.
Upozorenje na vozilo u mrtvom kutu: Ovaj je sustav aktivan od 30 km/h do 140 km/h i upozorava voza?a na opasnost od sudara s drugim vozilom koje se nalazi pokraj ili iza vozila tijekom prestrojavanja. Ultrazvu?ni sustav detekcije koji ?ine ?etiri senzora (dva straga, dva sprijeda) prepoznaje sve pokretne predmete, uklju?uju?i automobile i motocikle, u voza?evu mrtvom kutu. Kad senzori u mrtvom kutu otkriju automobil ili osobu, uklju?it ?e se LED svjetlo u odgovaraju?em retrovizoru.
Sustav za pomo? pri parkiranju: ovaj sustav ?ine ?etiri radarska senzora sprijeda i straga, kamera za vožnju unatrag i dinami?ke linije za navo?enje. Uklju?uje zvu?na i vizualna upozorenja za pomo? pri manevriranju.
Pomo? pri kretanju na uzbrdici sprje?ava kotrljanje vozila unazad na više od dvije sekunde nakon što voza? digne nogu s papu?ice ko?nice da bi pritisnuo papu?icu gasa pri kretanju s mjesta na uzbrdici.
PLATFORMA
Nova modularna platforma CMF na kojoj su konstruirani novi Sandero i Sandero Stepway donosi ve?u otpornost i krutost uz manju masu. Smanjuje emisije zaga?iva?a, a pritom ispunjava strože zahtjeve na testovima sudara i ekološke norme.
VOŽNJA
Novi Sandero i Sandero Stepway imaju novu prednju osovinu s pravokutnim krakovima ovjesa koji u?inkovito upijaju udarce i omogu?uju precizno upravljanje. Produljenim me?uosovinskim razmakom pove?ana je stabilnost u zavojima i smanjeno naginjanje karoserije. Novi nosa?i motora smanjuju vibracije u kabini.
PALETA BENZINSKIH MOTORA KOJI ISPUNJUJU NORMU EURO 6D-FULL
Motori u ponudi ispunjavaju normu Euro 6D-Full važe?u od 1. sije?nja 2021.
· SCe 65 (nije dostupan za Sandero Stepway): po?etni 1-litreni trocilindarski atmosferski motor u kombinaciji s 5-stupanjskim ru?nim mjenja?em.
· TCe 90: 1-litreni trocilindarski turbomotor sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em.
· ECO-G 100: novi dvogorivni 1-litreni trocilindarski turbomotor sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em.
DACIA ECO-G: OZNAKA ZA DVOGORIVNI MOTOR S POGONOM NA BENZIN I LPG
Dacia je jedini proizvo?a? automobila koji cijelu paletu svojih modela nudi s dvogorivnim motorima s pogonom na benzin i plin. Uvo?enje ove tehnologije, dokazane u motoru ECO-G 100, u Dacijine tvornice jamstvo je sigurnosti i pouzdanosti. Razdoblje trajanja jamstva proizvo?a?a, troškovi održavanja i servisni intervali te obujam prtljažnika isti su kao i na benzinskoj ina?ici (spremnik za plin nalazi se na mjestu gdje se ina?e nalazi rezervni kota?). S pogonom na plin posve novi Sandero ECO-G u prosjeku ispušta 11 % manje CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. S dva spremnika ima doseg od više od 1300 km: spremnik za plin ima obujam od 50 l, što je 8 l više od prethodnika (iskoristivi kapacitet ograni?en je na 40 litara iz sigurnosnih razloga), a spremnik za benzin ima dodatnih 50 litara. LPG spaja vozne osobine i udobnost s niskim emisijama CO2 i velikim dometom.
Neke zemlje za benzinska i dvogorivna LPG vozila nude financijske poticaje i porezne olakšice, a cijene goriva na postajama nisu uvjetovane ekološkim nametima. Za takva vozila ne primjenjuju se ni ograni?enja vožnje.
STOP&START
Funkcija Stop&Start dostupna je za sve ina?ice. Isklju?ivanjem motora kad je automobil zaustavljen, bilo pritiskom na papu?icu ko?nice kod automatskog mjenja?a ili prebacivanjem ru?nog mjenja?a u prazni hod, sprje?ava se ispuštanje emisija te stvaranje vibracija i buke. Motor se ponovno pokre?e gotovo trenuta?no. Stop&Start može se ru?no isklju?iti gumbom na sredini armaturne plo?e.
NEPROCJENJIVE PERFORMANSE
Novi Sandero i Sandero Stepway nude bolje vozne osobine, preciznije upravljanje, u?inkovitije motore i bolju zvu?nu izolaciju. U skladu s Dacijinim duhom, jam?e jednostavniju i udobniju vožnju u svim uvjetima.
UŽITAK U VOŽNJI
Nova modularna platforma CMF, na kojoj se temelje novi Sandero i Sandero Stepway zaslužna je za tri klju?na poboljšanja. Prvo je akusti?ko: uporaba lakšeg i kru?eg nosa?a, prednjeg bloka i okvira karoserije pridonijela je smanjenju vibracija. Drugo poboljšanje odnosi se na prianjanje: širi trag kota?a Sandera (za 41 mm) i Sandera Stepway (za 29 mm) rezultirao je ve?om upravljivoš?u i boljim ponašanjem na cesti. Kona?no, aktivna i pasivna sigurnost poboljšane su ugradnjom najnovije generacije sustava za pomo? u vožnji.
Novim postavkama amortizera i opruga zajam?ena je stabilnost novih modela u zavojima i smanjeno zanošenje. Zahvaljuju?i tomu, vožnja zavojitim cestama istovremeno je ugodna i zabavna.
Otpor novog, 100 % elektri?nog servoupravlja?a, manji je za 36 % u odnosu na prethodnu generaciju Sandera. Otpor servoupravlja?a pritom se prilago?ava brzini kako bi se osigurale precizne povratne informacije s prednjih kota?a. Rezultat su toga, me?u ostalim, bolja vozna svojstva na autocesti i jednostavnije parkiranje.
U?INKOVITOST
Motori u ponudi novog Sandera i Sandera Stepway ispunjavaju novu ekološku normu Euro 6DFull. Kombinirani su s novim, lakšim šesterostupanjskim ru?nim mjenja?em koji je tehni?ki poboljšan kako bi se smanjilo trenje. Prijenosni omjeri tog mjenja?a poboljšani su kako bi se osigurala odgovaraju?a isporuka okretnog momenta u svim uvjetima. U šestom stupnju prijenosa prijenosni su omjeri produljeni u svrhu smanjenja potrošnje goriva na autocesti.
Za nižu potrošnju zaslužne su i preinake na karoseriji (padaju?a krovna linija i krov niži su za 10 mm) i podvozju (ku?išta kota?a i pokretna prednja zakrilca) kojima je pove?ana aerodinami?nost vozila. Koeficijent zra?nog otpora (SCx) pove?an je za 8 do 10 %.
Motori, novi mjenja?, aerodinami?ka poboljšanja, smanjeno trenje (u?inkovitiji ko?ioni sustav, manji otpor kotrljanja i bolje prianjanje) i niža potrošnja elektri?ne energije (LED prednja svjetla, visokou?inkoviti alternator) smanjili su potrošnju goriva novog Sandera i Sandera Stepway za najmanje 6 % te omogu?ili ve?i užitak u vožnji uz zadržavanje postoje?ih performansi.
Užitak za sve putnike
Kako bi svim putnicima u novom Sanderu i Sanderu Stepway bilo ugodno, posebna je pozornost dana akusti?koj izolaciji i smanjenju aerodinami?ke buke. Zahvaljuju?i krutosti platforme CMF smanjen je prijenos vibracija u putni?ki prostor, dok je intenzitet buke smanjen za 3 do 4 dB.
Buka vjetra u putni?kom prostoru smanjena je uporabom „zabrtvljenih“ vrata (zatvaranjem procjepa izme?u vrata i karoserije) i redizajniranih retrovizora s brtvom na spoju njihova nosa?a.
Zvu?na izolacija poboljšana je pove?anjem površina koje upijaju buku u prostoru motora od 12 % do 48 % i manjim propuštanjem buke.
Primjerice, pozadinska buka u putni?kom prostoru niža je za 3 do 5 dB pri brzinama izme?u 50 i 130 km/h.
Dacia Sandero
OBUJAM PRTLJAŽNIKA (l) | |
Obujam prtljažnika | 410 |
Najve?i obujam prtljažnika s preklopljenom stražnjom klupom | 1455 |
DIMENZIJE (mm) | |
Ukupna duljina | 4088 |
Me?uosovinski razmak | 2604 |
Prednji prevjes | 819 |
Stražnji prevjes | 666 |
Ukupna širina s preklopljenim retrovizorima / rasklopljenim retrovizorima | 1848/2007 |
Trag prednjih kota?a | 1533 |
Trag stražnjih kota?a | 1519 |
Ukupna visina | 1499 |
Visina otvorenog prtljažnika | 1985 |
Visina praga prtljažnika | 741 |
Razmak od tla | 162 |
Prostor u visini koljena u drugom redu | 186 |
Širina u visini laktova sprijeda | 1410 |
Širina u visini laktova straga | 1406 |
Širina u visini ramena sprijeda | 1395 |
Širina u visini ramena straga | 1368 |
Prostor za glave sprijeda | 898 |
Prostor za glave straga | 878 |
Najve?a širina praga prtljažnika | 1021 |
Unutarnja širina izme?u blatobrana | 1026 |
Najve?a utovarna duljina s preklopljenom stražnjom klupom | 1517 |
Dacia Sandero Stepway
OBUJAM PRTLJAŽNIKA (l) | |
Obujam prtljažnika | 410 |
Najve?i obujam prtljažnika s preklopljenom stražnjom klupom | 1455 |
DIMENZIJE (mm) | |
Ukupna duljina | 4099 |
Me?uosovinski razmak | 2604 |
Prednji prevjes | 830 |
Stražnji prevjes | 666 |
Ukupna širina s preklopljenim retrovizorima / rasklopljenim retrovizorima | 1848/2007 |
Trag prednjih kota?a | 1520 |
Trag stražnjih kota?a | 1509 |
Ukupna visina bez / s uzdužnim krovnim nosa?ima | 1535/1587 |
Visina otvorenog prtljažnika | 2019 |
Visina praga prtljažnika | 777 |
Razmak od tla | 201 |
Prostor u visini koljena u drugom redu | 186 |
Širina u visini laktova sprijeda | 1410 |
Širina u visini laktova straga | 1406 |
Širina u visini ramena sprijeda | 1395 |
Širina u visini ramena straga | 1368 |
Prostor za glave sprijeda | 898 |
Prostor za glave straga | 878 |
Najve?a širina praga prtljažnika | 1021 |
Unutarnja širina izme?u blatobrana | 1026 |
Najve?a utovarna duljina s preklopljenom stražnjom klupom | 1517 |