Mercedes-Benz Vans sustavno elektrificira sve serije modela. Novi eSprinter impresionira u?inkovitoš?u, dometom i kapacitetom nosivosti i pravi je kozmopolit: proizveden u Europi i Sjevernoj Americi, u budu?nosti ?e dodatno istaknuti tvrdnju da je „Vode?i u elektri?nom pogonu” na oko 60 tržišta.
Novi eSprinter dolazi s mnoštvom tehni?kih inovacija i temelji se na novom konceptu koji se sastoji od tri modula. Oni omogu?uju najve?u mogu?u slobodu u razvoju i dizajnu raznih konverzija i nadgradnja koje su prije bile poznate samo kod Sprintera s konvencionalnim pogonom.
Prednji modul, ujedna?eno dizajniran prednji dio, uklju?uje sve visokonaponske komponente i može se nepromijenjeno kombinirati sa svim varijantama vozila, bez obzira na me?uosovinski razmak i veli?inu baterije. Modul za integriranu visokonaponsku bateriju radi uštede prostora nalazi se u podnici vozila. Položaj baterije izme?u osovina, zajedno s robusnim ku?ištem baterije, rezultira niskim težištem, što pozitivno utje?e na upravljivost i pove?ava sigurnost vožnje. Tre?i stup modularnog dizajna je stražnji modul s elektri?no pokretanom stražnjom osovinom. Prema na?elu strategije zajedni?kih dijelova, ovo se koristi u svim varijantama novog eSprintera. Kompaktan i snažan elektri?ni motor tako?er je integriran u stražnji modul.
Mercedes-Benz je u novi eSprinter uložio oko 350 milijuna eura. U svaku od tri tvornice u Charlestonu, Düsseldorfu i Ludwigsfeldeu bit ?e uloženo oko 50 milijuna eura za prilagodbu njihove proizvodnje. Modularni koncept novog eSprintera omogu?uje maksimalnu sinergiju u proizvodnji, a time i odgovaraju?u isplativost.
Novi eSprinter svestran je i u?inkovit
Lansiranje novog eSprintera na tržište po?et ?e u SAD-u i Kanadi u drugoj polovici 2023. Vozilo je kombi vozilo s dugim me?uosovinskim razmakom i visokim krovom. Opremljen je najve?om dostupnom baterijom, koja ima iskoristivi kapacitet od 113 kilovat sati. Kapacitet teretnog prostora je 14 kubnih metara, a dopuštena ukupna masa vozila je do 4,25 tona.
Elektri?ni domet, temeljen na simulaciji uz korištenje WLTP ciklusa, bit ?e do 400 kilometara. Simulirani domet temeljen na WLTP gradskom ciklusu bit ?e do 500123 kilometra. Ovi dometi tako?er ?ine vozilo idealnim za duža putovanja.
U Europi ?e ova prva varijanta eSprintera biti predstavljena krajem 2023., a postupno ?e slijediti varijanta šasije s kabinom i druge varijante baterija. Zbog toga je eSprinter privla?an kao osnovno vozilo za brojne nove sektore, kao i za proizvo?a?e konverzija i nadgradnji.
Istaknute zna?ajke
Ne vide se izvana na modelu Mercedes-Benz eSprinter, ali ako pogledate tehnologiju ugra?enu u ovo vozilo i usluge temeljene na oblaku u digitalnom ekosustavu Mercedes me, postaje jasno: fokus je dosljedno na dodanim vrijednostima za kupce.
Elektri?ni pogonski sklop (eATS)
Glavne komponente eATS-a u novom eSprinteru predstavljaju dva nova rješenja: u?inkoviti motor i inovativna elektri?na stražnja osovina, a oba se po prvi put koriste u baterijskom elektri?nom kombiju iz Mercedes-Benza.
Sinkroni motor s permanentnim magnetom (PSM), koji teži samo oko 130 kilograma, karakterizira posebno visoka u?inkovitost i optimizirano upravljanje toplinom. Motor je dostupan u dvije razine snage, s vršnom snagom od 100 ili 150 kilovata, i osigurava okretni moment do 400 Nm.
Stražnja osovina s elektri?nim pogonom, uz klasi?nu kombi izvedbu, omogu?uje varijante šasije s kabinom. Za kupca to donosi prednosti u pogledu preinaka i nadogradnji, duljina vozila (A2 i A3), maksimalne ukupne težine vozila (do 4,25 tona) i nosivosti prikolice (do 2 tone).
Visokonaponska baterija i punjenje
Kupci novog Mercedes-Benz eSprintera mogu birati izme?u tri razli?ite baterije, ovisno o njihovom individualnom dometu i zahtjevima nosivosti: baterija s iskoristivim kapacitetom od 56, 81 ili 113 kilovat sati. Kemija ?elija litij/željezo fosfat (LFP) omogu?uje da varijante baterija budu bez kobalta i nikla, dok aktivno upravljanje toplinom osigurava maksimalnu u?inkovitost.
Kao i svi Mercedes-Benz eVan modeli, novi eSprinter može se puniti i izmjeni?nom (AC) i istosmjernom (DC) strujom. Ugra?eni punja?, koji pretvara struju u vozilu prilikom punjenja izmjeni?nom strujom, na primjer putem Wallbox sustava, ima najve?u snagu od 11 kW. Novi eSprinter može se puniti snagom do 115 kW na brzim punionicama.
Za kupce brzo punjenje zna?i sljede?e: punjenje od 10 do 80 posto punog kapaciteta traje oko 28 minuta za bateriju od 56 kWh i oko 42 minute za bateriju od 113 kWh.
Digitalizacija i infotainment sMBUX sustavom i Mercedes me su?eljem
Novi eSprinter tako?er impresionira u smislu digitalizacije te infotainmenta: dolazi s inovativnim Mercedes-Benz User Experience (MBUX) sustavom s najnovijom generacijom softvera, koji je prije bio poznat samo kupcima Mercedes-Benz osobnih automobila. Brojne zna?ajke i usluge kupcima olakšavaju svakodnevni život s elektri?nim vozilom.
Navigacija s „elektri?nom inteligencijom” osigurava najve?u mogu?u sigurnost planiranja: na primjer, prikazuje trenuta?ni domet u stvarnom vremenu ovisno o trenuta?noj prometnoj situaciji i topografiji rute. Tako?er izra?unava najbolju mogu?u strategiju punjenja kako biste stigli do odredišta što je brže mogu?e ili kako biste imali željeno stanje napunjenosti (SoC) na odredištu. Autentifikacija na punionici je jednostavna putem MBUX sustava, uz pla?anje putem Mercedes me usluge. Ostale zna?ajke uklju?uju poboljšane performanse, opsežne mogu?nosti personalizacije i optimizacije glasom kontroliranog pomo?nika sa izrazom „Hej Mercedes”.
Mercedes-Benz Vans strategija elektrifikacije
Mercedes-Benz Vans u svojoj strategiji ?vrsto je usidrio svoju vode?u težnju za elektri?nom mobilnoš?u. S modelom Vito E-CELL, Mercedes-Benz Vans je ve? 2010. godine bio pionir na tržištu kombija bez lokalnih emisija.
Danas je Mercedes-Benz elektrificirao sve segmente od malog kombija do srednjih i velikih kombija.
Od sredine desetlje?a, Mercedes-Benz Vans ?e implementirati sljede?u fazu svoje strategije elektrifikacije s VAN.EA (MB Vans Electric Architecture) arhitekturom: Od 2025., svi ?e novi modeli biti potpuno elektri?ni.
Održivost u Mercedes-Benzu
Na putu prema budu?nosti potpuno elektri?ne mobilnosti, Mercedes-Benz ima holisti?ki pristup s planom Ambition 2039. Jedan od najvažnijih ciljeva transformacije je CO2 neutralnost u novom voznom parku, koji je ?vrsto usidren u održivoj poslovnoj strategiji, dijelom uklju?uju?i kompenzacije. U kompaniji Mercedes-Benz AG, ovaj cilj se odražava u planu Ambition 2039 i u “samo elektri?nom” pristupu. Konkretno, ova ambicija zna?i: do 2039. – jedanaest godina ranije nego što je propisano zakonodavstvom EU – cijela flota novih osobnih automobila i kombija treba postati CO2 neutralna u svim fazama lanca vrijednosti, djelomi?no uklju?uju?i kompenzaciju.