Auto Hrvatska d.d. – najve?a i najdugovje?nija doma?a kompanija iz sektora autoindustrije, ove godine obilježava 70 godina postojanja i povodom te važne obljetnice priprema niz investicija usmjerenih na širenje i unapre?enje poslovanja. Novi investicijski val odnosit ?e se na proširenje portfelja ponude osobnih vozila, ali i gospodarskog asortimana. Auto Hrvatska tako uskoro planira predstaviti novitete u ponudi putem koji bi se posljedi?no mogle zna?ajno promijeniti odre?ene navike doma?ih gospodarstvenika kad je rije? o prijevozu i svakodnevnom transportnom segmentu poslovanja. Ulaganje se nastavlja i u ve? zapo?eti proces digitalne transformacije.
Sedamdeset godina duga povijest poslovanja Auto Hrvatsku d.d. ?ini uvjerljivo najdugovje?nijom kompanijom u auto industriji na ovim prostorima. Poslovati je po?ela davne 1952. godine, kada je skupina od osam zaljubljenika u automobile i tehnološki napredak uz dopuštenje tadašnjih vlasti osnovala “Auto-moto servis za trgovinu na malo rabljenim i novim auto-moto dijelovima i naftnim derivatima”. Uspješan po?etak rada rezultirao je skorim širenjem poslovanja i unapre?enja prodajne ponude s rabljenih guma i repariranih dijelova na vozila. Kako je i popularizacija i ekonomska potreba za vozilima rasla, tako se dodatno širilo poslovanje, ali i potrebe tržišta za uslugama. Tvrtka je dodatno rasla i teritorijalno se širila na cijelu republiku Hrvatsku pa je 1955. godine dobila ime koje i danas nosi – Auto Hrvatska. Uz maloprodaju je razvijana i prodaja na veliko.
Gospodarstvenici su trebali vozila za poslovne potrebe, a osobna vozila od naj?eš?e nedostižnog luksuza postala su svakodnevna potreba. Ubrzo je Auto Hrvatska otvorila velik broj novih specijaliziranih prodavaonica u Zagrebu, Karlovcu, Varaždinu, Rijeci, Puli, Splitu, Šibeniku, Zadru, Kninu i Slavonskom Brodu. Na podru?ju tadašnje bivše države otvorena su i predstavništva u Beogradu, Sarajevu, Banja Luci i Ljubljani.
Auto Hrvatska 1963. godine zapo?inje suradnju s Volkswagenom, kao njegov ovlašteni partner za održavanje vozila i ta se razina uspješnog poslovnog odnosa održala sve do danas. Koliki je u to vrijeme bio zna?aj Auto Hrvatske za razvoj tadašnjeg hrvatskog gospodarstva, govori podatak da je tvrtka tada brinula o potrebama voznih parkova u više od 5.500 poduze?a iz tadašnjeg “društvenog sektora” i poslovala s ?ak 682 dobavlja?a s podru?ja bivše Jugoslavije. Tijekom prva dva desetlje?a poslovanja, tvrtka je svojim partnerima isporu?ila 130.000 vozila iz gospodarskog i osobnog programa. U publikaciji “200 najve?ih u Jugoslaviji” objavljenoj 1974. godine, Auto Hrvatska je zauzela 24. mjesto od 50 najve?ih u trgovinskoj djelatnosti.
Uo?i 25. obljetnice Auto Hrvatska je prepoznata kao vode?a prodajno-servisna organizacija u auto struci i postala je izvoznik na strana tržišta. U to je vrijeme uspješno “presko?ena” granica i Auto Hrvatska je prvi put doma?im korisnicima omogu?ila širi izbor kvalitetnih svjetskh marki. Do tog trenutka na doma?im cestama su prevladavali „Fi?eki” i Zastave. Po?etkom Domovinskog rata raspada se tržište bivše države. Usprkos tadašnjim teškim ekonomskim i trgovinskim okolnostima, Auto Hrvatska je potpisala ugovor o suradnji s proizvo?a?em gospodarskih vozila “Iveco”, te se 1992. godine strateški odlu?ila za poslovnu reorganizaciju nakon koje postaje dioni?ko društvo. Uspostavljaju se odnosi s novim dobavlja?ima i poslovnim partnerima diljem Europe. Posljedica takve poslovne strategije je i sklapanje ugovora s njema?kom tvrtkom MAN Nutzfahrzeuge AG iz Münchena, proizvo?a?em gospodarskih vozila. Nakon tri probne godine suradnje, 1996. godine temeljem ostvarenja iznimno uspješnih rezultata, Auto Hrvatska d.d. je preuzela odgovornosti i postala glavni uvoznik MAN kamiona, autobusa i originalnih rezervnih dijelova te organizator razvoja servisne mreže u Republici Hrvatskoj. Slijede importerski ugovori za tržište Sjeverne Makedonije, 2011. godine i tržište Bosne i Hercegovine 2016. godine.
Po završetku Domovinskog rata razvijan je prodajno-servisni kapacitet za program osobnih vozila s naglaskom na Ford, Renault, Volkswagen i Audi. Uz postoje?e ovlaštene centre otvoreni su servisni centri za brzi servis vozila izvan jamstvenog roka. Poslovanje se proširilo na tržište Bosne i Hercegovine, dok u Hrvatskoj slijedi širenje suradnje s koncernom Volkswagen, te Auto Hrvatska postaje ovlašteni prodajno-servisni centar osobnih automobila Škoda.
2017. godine Auto Hrvatska je uspješno uspostavila suradnju s markom Ford Trucks . Cjelokupni plasman i održavanje Ford Trucks kamiona obavlja se kroz prodajno servisnu mrežu u Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini. Auto Hrvatska d.d. danas posluje u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, te Sjevernoj Makedoniji, to?nije na ukupno 26 lokacija sa 700 motiviranih zaposlenika. Uvoznici su za vozila MAN, NEOPLAN, Ford Trucks i Kässbohrer te u svojoj ponudi osobnog programa vozila prodaju i servisiraju vozila marki Audi, VW, ŠKODA, Peugeot, Mazda, Renault, Dacia i Fiat Professional, a odnedavno i vozila marke Seat i Cupra u Zadru. Uz to, u ponudi imaju razgranatu servisnu mrežu diljem cijele Hrvatske, te su zastupnici profesionalne opreme i alata za opremanje servisnih centara.