Novi elektromotorni vlak za gradsko-prigradski prijevoz na podru?ju Rijeke, kojeg je proizveo Kon?ar – Elektri?na vozila, u petak je sve?ano pušten u promet, a prometovat ?e na liniji od Rijeke do Permana i od Rijeke do Ogulina.
Novi vlak postiže brzinu od 160 kilometara na sat, ima kapacitet od 133 sjede?a i 372 staja?a mjesta, vozit ?e od Rijeke do Permana od ponedjeljka do petka, a tijekom vikenda izme?u Rijeke i Ogulina.
Opremljen je rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a cijeli putni?ki prostor je pod videonadzorom. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogu?en je besplatan pristup internetu.
O?ekuje se da ?e, uz unaprje?enje kvalitete usluge, uvo?enje u promet novoga elektromotornog vlaka rezultirati manjim operativnim troškovima i smanjenjem one?iš?enja okoliša.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovi? izrazio je zadovoljstvo što je nazo?an isporuci prvoga od 33 nova vlaka koja je HŽ Putni?ki prijevoz ugovorio i ?ija bi isporuka trebala završiti do kraja 2023.
Svaki vlak vrijedan je oko 5,5 milijuna eura, a ukupna vrijednost nabavke svih 33 vlaka je oko 1,3 milijardu kuna. Iz EU sredstava se financira 21 vlak, a ostatak uz pomo? EUROFIMA-e i IBRD-a.
Butkovi? je rekao da su pokrenute investicije u željezni?ku infrastrukturu, budu?i je autocestovna infrastruktura uglavnom izgra?ena.
“Najve?e zra?ne luke Zagreb, Dubrovnik i Split smo uglavnom obnovili i izgradili te slijedi snažno ulaganje u željezni?ku infrastrukturu, nove pruge i dionice, nabavku novih vlakova, kako bi taj sustav bio moderan i održiv, što u ovom trenutku nije,” rekao je.
Predsjednik Uprave HŽ Putni?kog prijevoza Željko Uki? rekao je da linija od Rijeke do Permana postoji od 2018., a sufinanciraju je i lokalne vlasti, kako bi se potaknulo putovanje na toj liniji i smanjilo korištenje osobnih automobila.
Predsjednik Uprave Kon?ar – Elektri?nih vozila Josip Nini? kazao je da ?e HŽ Putni?kom projevozu do 2023. biti isporu?ena 33 vlaka, od kojih ?e 17 biti za gradski i prigradski promet te 16 za regionalni promet.
Rije? je o doma?em proizvodu i ponosni smo na njega, naveo je i naglasio da se radi i na razvoju novih proizvoda, odnosno hibridnih, elektrobaterijskih i baterijskih vlakova, ekološki prihvatljivih, koja ?e pove?ati kvalitetu prijevoza.
Do sada je Kon?ar isporu?io HŽ Putni?kom prijevozu, kroz više ugovora, 28 vlakova. Prototipi vlakova su isporu?eni još 2011., a 2014. su potpisani ugovori za 32 elektromotorna i 12 dizel elektri?nih vlakova.
Kad isporu?imo sve ugovorene vlakove, bit ?e ih 67 u floti HŽ Putni?kog projevoza, rekao je Nini?.
Butkovi?: Uskoro odabir izvo?a?a za prugu Hrvatski Leskovac-Karlovac
Na novinarsko pitanje o nizinskoj prugi, ministar je rekao da ?e HŽ Infrastruktura uskoro donijeti odluku za prvu dionicu Hrvatski Leskovac-Karlovac.
“Pregledava se dokumentacija, odluka o odabiru ?e se donijeti, teško je re?i ho?e li biti žalbi, vjerujem da ho?e, no, nadam se da ?e se taj postupak što prije završiti,” kazao je.
Dodao je da ?e se Zagreb i ma?arsku granicu spojiti do kraja 2023. tj. po?ekom 2024., a dio od Zagreba do Rijeke planira se završiti do 2030.
“Za nastavak se izra?uje projektna i studijska dokumentacija, to ide svome kraju i mi ?emo sve to aplicirati prema fondovima EU u sljede?em operativnom razdoblju, s ciljem da prugu završimo do 2030. Paraleleno s time, HŽ Infrastruktura radi dokumentaciju za gradsku prugu Škrljevo – Rijeka -Jurdani, projekt vrijedan 350 milijuna eura, a i tu ?emo prugu aplicirati prema EU fondovima,” naglasio je ministar.
Na upit o mogu?em stajalištu u središtu Rijeke, kod Teatra Fenice, Butkovi? je rekao da se o tome razgovara, da ?e se to nastojati to prije riješiti kako bi vlak mogao stati i na toj stanici.
Na pitanje o problemu zašti?enih životinjskih vrsta na dionici nizinske pruge, Butkovi? je odgovorio da se, grade?i velike infrastrukturne projekte, mora voditi ra?una o održivom razvoju i zaštiti okoliša te da ?e se izazov u vezi šišmiša nastojati s kolegama iz Ministarstva zaštite okoliša riještii što prije.
Na upit o sudbini stanovnika Ilovika, ako se luka Mrtvaška zbog radova zatvori na 22 mjeseca, Butkovi? je rekao da je to projekt Županijske lu?ke uprave.
“Ako želimo izgraditi ovu luku, iskoristiti 80 milijuna kuna bespovratnih sredstava, onda moramo svi biti razumni, vidjeti što je najbolje da što prije završimo izgradnju. Ako postoji nerješiv problem, a smatram da su rješivi, onda ?emo raskinuti ugovor i graditi luku na nekom drugom mjestu. Nama je interes da se to završi, mi smo odobrili sredstva i želimo pomo?i da to ide svom kraju. Ako to nije mogu?e, postoje druge luke koje ?ekaju,” zaklju?io je Butkovi?.
HINA