Dacia ponovno uzburkava duhove. Ovoga puta to ?ini novim vizualnim identitetom. Kao sve odvažnija marka uvijek vjerna sebi, Dacia postaje simbolom jednostavnosti i robusnosti uz novi logotip i amblem te novu paletu boja nadahnutih prirodom i širokim prostranstvima. Iznimno suvremena vizija vrijednosti i prepoznatljivosti marke Dacia te pustolovnog duha predstavlja suštinu suvremenosti: ponovno se povezati s okolinom i podijeliti jednostavna zadovoljstva s najbližima.
Objavivši novu strategiju po?etkom ove godine, Dacia je dala do znanja da okre?e novu stranicu u svojoj povijesti! Ona se danas odražava u novom logotipu, amblemu, bojama i terenima koje tek treba pokoriti… No ipak, marka ostaje vjerna svojim korijenima. Iako formula uspjeha marke ostaje ista, novi vizualni identitet dodatno naglašava njezine vrijednosti, uvijek po poštenoj cijeni.
„Dacia je marka usmjerena na osnove, jednostavnost i autenti?nost… A danas zapo?inje novu eru s novim ambicijama. To je izvrsna prilika za promjenu imidža koji ?e jasno odražavati i ponovno isticati prepoznatljivost i vrijednosti marke.” David, voditelj studija za dizajn marke Dacia.
NOVI LOGOTIP, NOVI AMBLEM I NOVI VIZUALNI IDENTITET
Novi logotip i novi amblem simboliziraju Dacijinu posebnost i odvažnost te ?ine krunu obnovljenog vizualnog identiteta. Plod su napora dizajnerskog tima koji je kroz njih želio izraziti suštinu Dacijine filozofije kojom se marka vodi od samog po?etka. Julie, glavna dizajnerica zadužena za vizualni identitet marke Dacia, pojašnjava kreativni pristup koji se krije iza novog vizualnog identiteta marke: „Tijekom kreativnog istraživanja cilj nam je bio promijeniti vizualni identitet marke uzimaju?i u obzir njezine osnovne karakteristike: robustan i jednostavan dizajn te želju za ispunjavanjem najnužnijih potreba.”
Logotip, središnji element novog vizualnog identiteta, ve? na prvi pogled ostavlja dojam ?vrsto?e i stabilnosti. Slova su namjerno oblikovana minimalisti?ki kako bi odrazila ekonomi?no razmišljanje i dovitljivost marke. Uklonjeni su završni potezi na slovima „D” i „A” te je ostalo samo ono što je potrebno kako bi se moglo prepoznati o kojim se slovima radi. Slova „C” i „D” prikazana su kao me?usobno zrcalne slike, ?ime se naglašava želja za stvaranjem jednostavnog i geometrijskog vizualnog identiteta.
Geometrijske linije logotipa stvaraju dojam mehani?kog kretanja niza slova.
„Nadahnuli su nas predmeti koje obi?no nalazimo u garažama i automehani?arskim radionicama: zup?anici, lanci, alati… sve su to predmeti koji se ?esto povezuju s kvalitetama kao što su robusnost, pouzdanost i funkcionalnost.“ Julie, glavna dizajnerica zadužena za vizualni identitet marke Dacia.
Amblem je inspiriran logotipom i odlikuju ga jednostavne linije, a slova „D” i „C” povezana su kao savršeno simetri?ne karike lanca; snažno i neraskidivo.
Mo?an vizualni dizajn amblema jam?i njegovu prepoznatljivost sa svake udaljenosti.
Iako jednostavni i snažni, novi elementi vizualnog identiteta smisleni su te odražavaju izdržljivost Dacijinih vozila – karakteristiku u kojoj svakodnevno uživaju milijuni kupaca.
Cjelokupni grafi?ki dizajn krajnje je pojednostavnjen kako bi nas podsjetio na Dacijinu posve?enost stvaranju esencijalnih vozila. Svi elementi vizualnog identiteta savršeno se nadopunjuju i tvore cjelinu, pri ?emu pokazuju potencijal za digitalnu primjenu. To je posebno slu?aj kada se govori o obliku slova „D” koje je nalik strijeli, ?ime se privla?i pažnja na ono što je bitno. Baš kao i marka koju predstavlja, grafi?ki dizajn istovremeno je jednostavan, snažan i fleksibilan.
BOJE ŠIROKIH PROSTRANSTAVA
Paleta boja, temeljena na kaki-zelenoj, ozna?ava povezanost marke s prirodom te istovremeno simbolizira terene na kojima Dacijini modeli, baš kao i njihovi kupci, dolaze na svoje. „Željeli smo marku približiti preferiranom terenu. Zato smo odabrali boje koje podsje?aju na široka prostranstva i prirodu”, kaže Julie.
U ponudu su dodane nove boje. Tamna kaki, boja terakote i boja pijeska povezuju marku s okolišem, dok naran?asta i jarko zelena naglašavaju tehnološki karakter.
Suštinu marke utjelovljuje i novi vizualni jezik koji odražava potrebu za slobodom, odmorom i povratkom prirodi. Nema više nebeski plave! Marka se okrenula prigušenim bojama koje simboliziraju prirodu u njezinu pravom obliku, koja nas poziva da se bavimo onime što je bitno i da zaboravimo na sve ostalo kako bismo se u potpunosti mogli predati trenutku i uživati u malim životnim avanturama.
ŠTO JE S AUTOMOBILIMA?
Odjeli marketinga koji su sudjelovali u dizajnu novog vizualnog identiteta predstavljaju ga od lipnja ove godine u razli?itim kanalima: na internetskim stranicama marke, u oglasima, brošurama itd. Dacijina prodajna mjesta s ponosom ?e nositi novi identitet od po?etka 2022. Novi logotip i amblem zasjat ?e na Dacijinim vozilima od druge polovice 2022.
„Sljede?i korak za Odjel dizajna je predstavljanje novog amblema i logotipa na svim vozilima marke. Po?injemo ve? idu?e godine, odnosno od jeseni 2022.” David, voditelj studija za dizajn marke Dacia.