Sportski, stilski, inteligentan i dinami?an: Novi CLA 35 4MATIC (kombinirana potrošnja goriva 7,3-7,2 l/100 km; kombinirane CO2 emisije 167-164 g/km) je najnovija to?ka ulaska u svijet marke Mercedes-AMG i snažnije je usmjerena na životni stil. Ovaj coupé s ?etiri vrata dijeli progresivnu tehnologiju s A-klasom koja se proizvodi u Affalterbachu, ali je još odvažniji sa svojim dizajnom ikone i inteligentnim MBUX unutrašnjim asistentom. Agilni 2.0-litreni ?etiri cilindri?ni turbo motor visokog momenta razvija snagu od 225 kW (306 KS), koja se promjenjivo raspodjeljuje na sva ?etiri kota?a preko 7-stupanjskog mjenja?a s dvostrukom spojkom. Sportske performanse (ubrzanje od 0-100 km/h za 4,9 sekundi) povezane su sa širokim rasponom iskustava vožnje – od jako sportskog do udobnog na dugim putovanjima.
„Sa svojim dizajnom ikone i agilnom dinamikom vožnje, novi CLA 35 je atraktivna ponuda za mlade, aktivne i životnog stila svjesne ciljane klijente. Ovi klijenti vrlo jasno definiraju svoje zahtjeve: oni od svog vozila o?ekuju uzbudljiv dizajn zajedno sa superiornim performansama i inspiriraju?im zna?ajkama upravljanja. Novi CLA 35 utjelovljuje upravo ovaj na?in života – te omogu?uje ulazak u AMG Driving Performance fasciniraju?i svijet na posebno emocionalan na?in”, kaže Tobias Moers, izvršni direktor tvrtke Mercedes-AMG GmbH.
Ikona s vitkom sportskom bo?nom linijom: vanjski dizajn
Dizajn modela CLA Coupé jedan je od glavnih razloga za kupnju ovog automobila. Zbog toga su AMG-ovi dizajneri više ili manje zadržali osnovni oblik sa širokim lukovima kota?a i vitkom sportskom bo?nom linijom. Kao sportski detalj, tako?er su zadržana dva bubrega na poklopcu motora. S druge strane, nova maska hladnjaka s klasi?nim dvostrukim pre?kama i AMG Line prednjim donjim spojlerom s krilcima na otvorima za zrak, tipi?na su prepoznatljiva zna?ajka modela CLA 35 4MATIC. Druge prepoznatljive zna?ajke uklju?uju ukrasne elemente u srebrnoj krom boji na pre?kama u vanjskim otvorima za zrak. Gledaju?i sa strane, pogled privla?e aerodinami?ki optimizirani 18-in?ni aluminijski kota?i s dvostrukom pre?kama (opcijski su dostupni 19 in?ni) i istaknuti bo?ni pragovi. Stražnjim krajem dominira stražnji donji spojler s novim umetkom difuzora, s malim izvu?enim spojlerom na poklopcu prtljažnika i dvije okrugle ispušne cijevi s lijeve i desne strane. Dvodijelna, uska stražnja svjetla i registarska plo?ica u stražnjem braniku, ?ine da stražnji kraj modela CLA izgleda posebno široko.
Sportska unutrašnjost s MBUX informacijsko-zabavnim sustavom
Vrata bez okvira otvaraju ulaz u unutrašnjost s jako tehnološki nabijenim ambijentom gdje se kvaliteta susre?e s potpuno digitalnim zaslonima. Ova unutrašnjost može se opcijski opremiti s ambijentalnim osvjetljenjem u 64 boje. Druga karakteristi?na zna?ajka su presvlake sjedala koje su dostupne u ARTICO umjetnoj koži s DINAMICA mikro vlaknima u crnoj boji sa crvenim kontrastnim gornjim šavovima i crveni sigurnosni pojasevi ili u ARTICO umjetnoj koži u crnoj/digital sivoj boji. Dodatni dizajnerski detalj predstavljaju crveni obrubi na oblogama od DINAMICA mikro vlakana i ventilacijskim otvorima sa crvenim prstenom.
Kombinacija sportskog dizajna i profinjenih detalja tako?er je vidljiva u MBUX informacijsko-zabavnom sustavu s njegovim inovativnim konceptom uporabe i prikaza. I u novom modelu CLA 35 4MATIC, MBUX zamjenjuje prethodne COMAND sustave i kreira još bližu vezu izme?u vozila, voza?a i putnika. Emocionalno privla?ni prikazi isti?u ?istu kontrolnu strukturu i uklju?uju sjajnu 3D grafiku maksimalne razlu?ivosti. Vizualno, dva zaslona u jednom dijele stakleni pokrov te se stapaju u široki kokpit, te kao središnji element isti?e vodoravno orijentaciju unutrašnjeg dizajna.
S novim opcijskim MBUX unutrašnjim asistentom, odabranim funkcijama informacija i zabave može se upravljati bez dodira, a svjetlo za ?itanje se može uklju?iti i isklju?iti. Ovaj asistent razlikuje interakcije voza?a i suvoza?a i prepoznaje odre?ene položaje i pokrete rukama. Podru?je interakcije MBUX unutrašnjeg asistenta je ispred medijskog zaslona do središnje konzole, uklju?uju?i dodirnu površinu izme?u voza?a i suvoza?a.
MBUX unutrašnji asistent prepoznaje pokrete prema raznim upravlja?kim elementima informacijsko-zabavnog sustava. Ako se ruka pomakne prema dodirnom zaslonu, sjedalo osobe prikazano na zaslonu se pove?a.
Automatski se unaprijed odabiru najprikladniji upravlja?ki elementi. U izborniku Radio i Media, MBUX unutrašnji asistent smanjuje broj koraka uporabe. U izborniku navigacije, sustav zumira navigaciju ?im se ruka pokrene kako bi se koristio dodirni zaslon ili dodirna površina, tako da se simbol odabire izravno. Prilikom prikazivanja slike kamere, ?im se ruka pokrene prema dodirnom zaslonu, MBUX unutrašnji asistent omogu?uje zumiranje ?etiri upravlja?ka simbola 360-stupanjske kamere. To zna?i da se mogu direktno odabrati prikazi prednje, stražnje, desne ili lijeve kamere.
A ne treba ni napominjati da CLA 35 4MATIC tako?er dolazi s munjevitom glasovnom kontrolom, koja se aktivira s rije?ima „Hej Mercedes”. Zahvaljuju?i umjetnoj inteligenciji, MBUX prepoznaje i razumije skoro sve re?enice iz podru?ja informacija i zabave i uporabe vozila, ?ak iako se izražavaju indirektno.
Potpuno digitalna plo?a s instrumentima s tri stila AMG prikaza
Klijent može odabrati izme?u tri stila AMG prikaza plo?e s instrumentima, „Classic”, „Sport” i „Supersport”. „Supersport” prikaz je posebno privla?an sa središnjim, okruglim broja?em okretaja motora i dodatnim informacijama koje su prikazane u obliku stupi?a, lijevo i desno od broja?a okretaja motora: s trodimenzionalnom perspektivom, oni dosežu daleko u pozadinu do umjetnog horizonta. Preko AMG izbornika, voza? može pozvati razne specijalne prikaze, kao što su Warm-up, Set-up, G-Force i Engine Data.
Na dodir osjetljivi multimedijski zaslon i nova središnja konzola
Na dodir osjetljivi multimedijski zaslon tako?er isti?e dinami?ni karakter s individualnim AMG prikazima kao što je vizualizacija programa vožnje, AMG TRACK PACE i podaci telemetrije.
AMG-specifi?na središnja konzola u piano sjajnoj izvedbi sa standardnom dodirnom površinom ima dodatne tipke koje kontroliraju funkcije ESP®, sustava, ru?nog režima rada mjenja?a i sustava kontrole tvrdo?e ovjesa. U kombinaciji s opcijskim kožnim paketom, uklju?uje srebrni kromirani obrub.
Nova generacija AMG upravlja?a sa standardnim tipkama na upravlja?u
Nova generacija AMG upravlja?a omogu?uje savršenu vezu izme?u voza?a i vozila. Obru? upravlja?a s podrezanim donjim dijelom, perforiranom kožom u podru?ju hvatanja i crvenim kontrastnim šavovima je istovremeno atraktivan i ugodan na dodir. Pocin?ane poluge mjenja?a iza upravlja?a omogu?uju još sportskiji stil vožnje s ru?nim mijenjanjem stupnjeva.
Novu zna?ajku predstavljaju ugra?ene na dodir osjetljive tipke, poznate iz drugih modela. Active distance assistant DISTRONIC i TEMPOMAT sustavi kontrole brzine mogu se namjestiti lijevim kontrolama. Desne kontrole koriste se za aktiviranje glasovnih naredbi i telefona, te za regulaciju glasno?e audio sustava, odabir glazbe i drugih funkcija informacijsko-zabavnog sustava.
Kao opcija je dostupan upravlja? s inovativnim tipkama AMG upravlja?a. One uklju?uju okrugli kontrolni prekida? s integriranim zaslonom ispod desne pre?ke upravlja?a, plus dvije okomito pozicionirane tipke sa zaslonom i prekida?ima ispod lijeve pre?ke upravlja?a. AMG programi vožnje se direktno odabiru preko ovog kontrolnog elementa. S ove dvije slobodno podesive tipke i uz dodatne prekida?e, lako se mogu, direktno na upravlja?u namještati dodatne AMG funkcije.
Oja?ana karoserija u bijelom s ve?om torzijskom ?vrsto?om
Specifi?ne mjere za oja?anje prednjeg dijela školjke ?ine osnovu za precizne zna?ajke skretanje i stabilnost kuta kota?a komponenata šasije, ?ak i pri vožnji višim brzinama. Takozvana “shear panel”, vijcima u?vrš?ena aluminijska plo?a ispod motora, tako?er pove?ava torzijsku ?vrsto?u prednjeg dijela modela CLA 35. Dva dodatna dijagonalna elementa u prednjem dijelu podvozja, tako?er smanjuju uvijanje i pove?avaju krutost karoserije.
Novi ?etiri cilindri?ni turbo motor sa snagom od 225 kW (306 KS)
Ovaj 2,0-litreni turbo motor predstavlja novinu i bazira se na M 260 ?etiri-cilindri?nom motoru iz nove A-klase. Ova nova pogonska jedinica može se pohvaliti spontanim odzivom na pritisak papu?ice gasa, visokim momentom (400 Nm maks. okretni moment pri 3.000 o/min), vrhunskim agilnim odzivom i emocionalnim zvukom motora. Karter motora, napravljen od lijevanog laganog aluminija visoke ?vrsto?e, smanjuje masu vozila gdje je to najvažnije što se ti?e dinamike vožnje.
Za prednabijanje koristi se twin-scroll turbo punja? . On kombinira optimalan odziv pri nižim okretajima motora sa snažnim pove?anjem snage pri višim okretajima. Ku?ište twin-scroll turbo punja?a je podijeljeno u dva paralelna odvoda. Zajedno s dva odvojena ispušna odvoda ispušnog sustava. To omogu?uje odvojeno usmjeravanje ispušnih plinova na kota? turbine.
To rezultira u dodatnoj prednosti ove tehnologije, odnosno minimizaciju me?usobno nepovoljnih u?inaka pojedina?nih cilindara na ciklus ispuha. Povratni tlak ispušnih plinova je smanjen, a razmjena plinova i u?inkovitost motora su pove?ani.
Razne mjere na motoru pove?avaju u?inkovitost
Visoki tehnološki standardi novog ?etiri cilindri?nog motora tako?er su istaknuti raznim mjerama za pove?anje u?inkovitosti. One uklju?uju CAMTRONIC promjenjivu kontrolu ventila, inteligentno upravljanje toplinom za motor i ulje, piezo ubrizgava?e visoke preciznosti i paljenje s višestrukim svje?icama. U proizvodnji, patentirani CONICSHAPE® tretman cilindara smanjuje unutrašnje trenje i tako?er pove?ava u?inkovitost.
Agilni prijenosni stupnjevi: AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenja? s dvostrukom spojkom
AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenja? s dvostrukom spojkom tako?er doprinosi agilnom i dinami?nom karakteru novog CLA 35 4MATIC. Prijenosni odnosi su tako konfigurirani da voza? može iskusiti jako spontana ubrzanja u svim podru?jima okretaja motora, u kombinaciji s brzim prebacivanjima i optimalnim vezama prilikom prebacivanja u više stupnjeve. Standardna RACE-START funkcija omogu?uje maksimalno ubrzanje iz mirovanja i osigurava jako emocionalno iskustvo. Funkcije AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenja?a zaokružene su s privremenim M režimom koji se aktivira polugama mjenja?a iza upravlja?a u bilo kojem režimu vožnje, i ru?nim režimom mjenja?a ”M” za ru?no prebacivanje stupnjeva polugama iza upravlja?a.
AMG Performance 4MATIC promjenjivi pogon na sve kota?e
Dinami?nost, agilnost i performanse – ova tri atributa karakteriziraju standardni pogon na sve kota?e novog modela AMG CLA 35 4MATIC. Ovaj promjenjivi AMG Performance 4MATIC sustav kombinira najbolje mogu?e držanje podloge s puno zabave u vožnji. Raspodjela momenta je beskona?no promjenjiva kako bi odgovarala zahtjevima dinami?nog upravljanja. Raspodjela se kre?e od samo prednjeg pogona do 50:50 raspodjele izme?u prednje i stražnje osovine.
Višeslojna spojka koja je integrirana u prijenos stražnje osovine odgovorna je za promjenjivu raspodjelu momenta izme?u prednje i stražnje osovine. Ona se kontrolira elektromehani?kim putem. Faktori koji utje?u na raspodjelu momenta nisu samo brzina vožnje, popre?na i uzdužna ubrzanja i kut upravljanja, nego i razlika u brzini rotacije izme?u pojedina?nih kota?a, odabrani stupanj prijenosa i položaj papu?ice gasa.
Glavne prednosti elektromehani?ke kontrole nad elektrohidrauli?nim sustavom povezane su s profinjenom dinamikom vožnje – primarno zbog zna?ajno bržeg odziva i o brzini ovisnog aktiviranja diskova spojke u cijelom rasponu namještanja.
Dokle god je aktivan ESP®, 4MATIC sustav ostaje u režimu „Comfort”. ?im voza? pritisne tipku „ESP® SPORT Handling” ili „ESP® OFF”, 4MATIC sustav se prebacuje u „Sport” režim – za još agilnije upravljanje i još više granice stabilnosti.
Pet programa vožnje; karakteristike vozila sa širokim rasponom
Pet AMG DYNAMIC SELECT programa vožnje „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport +” i „Individual” omogu?uju široki raspon karakteristika vozila od udobnih do dinami?nih. Oni mijenjaju odgovaraju?e parametre, kao što su odziv motora i mjenja?a.
Novi „Slippery” program vožnje optimiziran je za skliske, zaležene uvjete, sa smanjenom snagom i ravnom krivuljom momenta. Glatke promjene stupnjeva i ranije prebacivanje u više stupnjeve podržavaju stabilnost vožnje.
Program „Comfort” karakterizira udobna i štedljiva vožnja, na primjer zahvaljuju?i jako ranijim prebacivanjima u više stupnjeve. Ovjes i upravljanje namješteni su s naglaskom na udobnost.
„Sport” i „Sport+” programi fokusiraju se na agilnost i užitak u vožnji sa sportskom postavom motora i mjenja?a. Zvuk turbo motora je privla?niji. „Sport+” program je posebno emocionalan s funkcijom dvostrukom aktiviranja spojke prilikom prebacivanja u niže stupnjeve i djelomi?nim isklju?ivanjem cilindara preko kratkog i preciznog usporavanja paljenja i ubrizgavanja pri punom optere?enju.
„Individual” program vožnje omogu?uje odabir i spremanje individualnih parametara u skladu s osobnim preferencijama. Uz to, funkcija krstarenja je dostupna u „Reduced” i „Moderate” postavkama vožnje.
AMG DYNAMICS: više agilnosti s visokom stabilnosti
Kao novom zna?ajkom AMG DYNAMIC SELECT programa vožnje, novi CLA 35 4MATIC dolazi s AMG DYNAMICS. Ovaj integrirani sustav kontrole upravljanja proširuje funkcije stabiliziranja ESP® sustava s agilnim intervencijama u skladu sa željama voza?a. Tijekom dinami?nog ulaska u zavoje, neuo?ljive intervencije u sustavu ko?enja stražnjeg unutrašnje kota?a kreiraju definirani moment okretanja oko okomite osi. U?inak: CLA35 4MATIC se upravlja spontano i jako precizno.
Razli?ite manifestacije AMG DYNAMICS zna?ajke nazivaju se „Basic” i „Advanced”. Na multimedijskom zaslonu, kada se odabere neki program vožnje, prikazuje se novi AMG DYNAMICS simbol zajedno s odgovaraju?im dodatnim informacijama.
• „Basic” se dodjeljuje programima vožnje „Slippery” i „Comfort”. U ovom slu?aju, CLA 35 4MATIC pokazuje jako stabilno upravljanje s visokim prigušivanjem razine rotiranja.
• „Advanced” se aktivira u programima „Sport” i „Sport+”. CLA 35 4MATIC ostaje prirodno uravnotežen. Niže prigušivanje rotiranja, niži zahtjevi kuta upravljanja i unaprije?ena agilnost podržavaju dinami?ne manevre kao što je vožnja zavojitim seoskim cestama.
U „Individual” programu vožnje, voza? može individualno postaviti razine AMG DYNAMICS zna?ajke.
AMG RIDE CONTROL ovjes sa specifi?nim komponentama
Postava AMG RIDE CONTROL ovjesa formira ?vrstu stabilnost po pravcu i jako dinami?ne performanse u zavojima. Uzdužna i popre?na dinamika savršeno su koordinirani.
Na prednju osovinu ugra?en je McPherson ovjes. Za ovjes se redom brinu jedno popre?no rame ispod središta kota?a, jedna opruga i spojna šipka. Specijalna geometrija osovine smanjuje utjecaj pogona na upravljanje – za visoku udobnost i agilno upravljanje. Novo popre?no rame od aluminija smanjuje neovješene mase što omogu?uje više osjetljivi odziv opruga. AMG-specifi?ni prednji zglob upravljanja ima radijalno u?vrš?ene ?eljusti ko?nica – tehnologija koja je preuzeta iz moto sporta.
Stražnja 4-link osovina je kruto spojena s karoserijom preko podokvira. Tri popre?ne ruke i prate?a ruka, nosa? kota?a i ležajevi iz dokazanog modela A 45 4MATIC koriste se na svakom stražnjem kota?u. To osigurava maksimalnu stabilnost i agilnost vožnje.
Prilagodljivi sustav ovjesa s tri režima rada
Opcijski Adaptive Damping System voza?u omogu?uje odabir izme?u tri razli?ita režima kontrole ovjesa. Raspon se kre?e od režima fokusiranog na udobnost do sportskog režima. Sustav radi potpuno automatski, prilago?avaju?i sile prigušenja za svaki kota? u skladu sa situacijom u vožnji i uvjetima na cesti. To se doga?a unutar milisekunde i beskona?no je promjenjivo, sa širokim rasponom karakteristika kontrole tvrdo?e. Rezultat je da su udobnost i agilnost u jednakoj mjeri unaprije?eni.
Robustan sustav ko?enja visokih performansi
Sustav ko?enja visokih performansi osigurava na slabljenje otporno usporavanje i kratke zaustavne udaljenosti. Njegove dimenzije odgovaraju dokazanom modelu A 45 4MATIC. Prednja osovina je opremljena novim 4-klipnim monoblok fiksnim ?eljustima i 350 milimetarskim diskovima, a stražnja osovina s 1-klipnim kliznim ?eljustima s 330 milimetarskim diskovima. Diskovi su interno ventilirani i perforirani za bolje odvo?enje topline i spre?avanje slabljenja ko?nica, ?ak i u ekstremnim uvjetima vožnje. Srebrno obojane ?eljusti ko?nica imaju AMG natpis.
Upravljanje sa specijalnom izvedbom i promjenjivim prijenosnim odnosom
Na brzinu osjetljivi, elektromehani?ki sportski servo sustav upravljanja podržava sportski stil vožnje s direktnim okretanjem. On uklju?uje specijalnu izvedbu s promjenjivim prijenosnim odnosima i dvije karakteristi?ne krivulje: ovisno o tome koji je program vožnje voza? odabrao, on osigurava krut i sportski ili više udoban odziv upravlja?a. Kruto ovješenje u integralnom nosa?u povezuje sustav upravljanja još bolje s karoserijom i time pove?ava preciznost upravljanja.
AMG ispušni sustav sa zaklopkom za modulaciju zvuka
Ispušni sustav je standardno opremljen s kontroliranom zaklopkom. Ovisno o odabranom programu vožnje, ona modulira zvuk od uravnoteženog do snažnog.
Snima? podataka za uporabu na trka?oj stazi: AMG TRACK PACE
AMG TRACK PACE ja tako?er dostupan kao opcija u novom CLA 35 4MATIC. Ovaj virtualni trka?i inženjer dio je MBUX informacijsko-zabavnog sustava i stalno snima više od 80 specifi?nih podataka vozila (npr. brzina, ubrzanje) tijekom vožnje na stazi. Povrh toga, prikazuju se vremena krugova i sektora kao i odgovaraju?e razlike u odnosu na referentno vrijeme. Specifi?ni elementi su prikazani u zelenoj i crvenoj boji pa ih voza? može kratko pogledati bez ?itanja brojeva, bilo da je brži ili sporiji od najboljeg vremena.
Nakon odvezenih brzih krugova, voza? može koristiti ove podatke za analizu, i po potrebi, poboljšati svoje vještine vožnje. Uz to, vrijednosti ubrzanja i usporavanja (npr. 0-100 km/h, ¼ milje, 100-0 km/h) mogu se izmjeriti i spremiti. Zahvaljuju?i novo razvijenom algoritmu koji odre?uje položaj vozila što je preciznije mogu?e, AMG TRACK PACE ?ak detektira kada je vozilo izašlo sa staze ili je krug skra?en. To se provodi uporabom GPS podataka kao i senzora u vozilu (ubrzanje, žiroskop, kut upravljanja, brzine kota?a).
Podaci se prikazuju na multimedijskom zaslonu, na plo?i s instrumentima i na opcijskom head-up zaslonu. Ve? su spremljene dobro poznate staze, kao Nürburgring ili Spa Francorchamps. Nadalje, tako?er je mogu?e snimiti vlastite staze. Prikaz karte može se prebacivati iz 2D u 3D prikaz, te nadopuniti online.
MBUX funkcija proširene stvarnosti tako?er omogu?uje prikaz idealne linije kretanja spremljene trka?e staze na multimedijskom zaslonu ili opcijskom head-up zaslonu, što voza?u omogu?uje poboljšanje vremena kruga s virtualnim instruktorom.
Svjetska premijera i po?etak prodaje
Novi Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC proslaviti ?e svoju svjetsku premijeru me?unarodnom salonu automobila u New Yorku, 16. travnja 2019., a po?etak prodaje je planiran 29. travnja 2019, a u Europskim salonima ?e se na?i u kolovozu 2019.
Kratki pregled podataka:
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC | |
Motor | 2,0-litreni 4-cilindri?ni redni motor s turbo punja?em na ispušne plinove s dva vijka |
Zapremina | 1991 cm3 |
Maks. snaga | 225 kW (306 KS) pri 5800 o/min |
Maksimalni okretni moment | 400 Nm pri 3000-4000 o/min |
Pogonski sustav | AMG Performance 4MATIC potpuno promjenjivi pogon na sve kota?e |
Mjenja? | AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenja? s dvostrukom spojkom |
Kombinirana potrošnja goriva | 7,3-7,2 l/100 km* |
Kombinirane CO2 emisije | 167-164 g/km* |
Klasa u?inkovitosti | D |
Ubrzanje 0-100 km/h | 4,9 s |
Maksimalna brzina |
250 km/h** |