Novi Nissan Qashqai ostvario je najvišu ocjenu na testiranjima neovisnog Europskog programa za ocjenu sigurnosti novih automobila (Euro NCAP). Taj je rezultat posebno zna?ajan s obzirom na to da je testiranje provedeno pod novim, strožim protokolom za 2020. – 2022. godinu.
Vrhunska zaštita odraslih putnika i djece
Euro NCAP dodijelio je novom Qashqaiju 91 % za zaštitu odraslih putnika i djece, što ga smješta u sam vrh njegove klase. Ovaj uspjeh duguje naprednoj, ?vrš?oj šasiji CMF-C koja je na klju?nim mjestima oja?ana uporabom ultrasnažnog ?elika kako bi se postigla ve?a krutost i ublažila sila udarca pri sudaru, prije nego što stigne do sigurnosne ?elije putni?kog prostora. Dodavanjem središnjeg zra?nog jastuka, prvi puta u Nissanu za europsko tržište, kako bi se sprije?io sudar glavama izme?u voza?a i suvoza?a u slu?aju bo?nog sudara, Qashqai je osvojio maksimalnih 16 bodova u testu bo?nog sudara.
Gotovo maksimalnu ocjenu, 23,8 od mogu?ih 24, ostvario je za zaštitu djece, a maksimalnih 12 bodova osvojio je za provjeru ispravnog postavljanja dje?je sjedalice.
70 % za zaštitu ugroženih sudionika u prometu
Qashqai je ostvario rezultat od 70 % na testiranjima sigurnosti za bicikliste i pješake. Nissan Qashqai opremljen je s nekoliko aktivnih sigurnosnih zna?ajki, me?u kojima i Inteligentnim sustavom ko?enja u nuždi koji upozorava voza?a i automatski ko?i ako prepozna opasnost od sudara s drugim vozilom, pješakom ili biciklistom. Ovi su sustavi dio serijske opreme u svim razinama opreme novog Qashqaija, a ne samo u onim najvišim.
Sigurnosni sustavi
Euro NCAP daje prioritet sprje?avanju nesre?a te nagra?uje one tehnologije koje voza?ima pomažu izbje?i sudar. Zahvaljuju?i tehnologijama Nissanove inteligentne mobilnosti, Qashqai je i ovdje ostvario visoku ocjenu od 95 %. Opremljen je sveobuhvatnim paketom naprednih tehnologija. Prvi je Nissan u Europi opremljen head-up zaslonom, koji voza?u omogu?uje provjeru brzine, uputa navigacijskog sustava i aktualnog ograni?enja brzine bez skretanja pogleda s ceste. Inteligentna svjetla koja prilago?avaju oblik svjetlosnog snopa kako bi sprije?ila zasljepljivanje nadolaze?ih voza?a još su jedan primjer Qashqaijeve tehnologije koja pove?ava sigurnost.
Opremljen je i sustavom za nadzor mrtvog kuta koji prepoznaje vozila izvan voza?eva vidnog polja u susjednom traku te preuzima upravljanje kako bi vratio Qashqai u prometni trak i izbjegao opasnost. Upozorenje na nadolaze?i promet straga tako?er pomaže sprije?iti sudar pri izlasku s parkirnog mjesta.
Novi Qashqai konstruiran je na Alijansinoj platformi CMF-C, izra?enoj od naprednih materijala i uporabom novih tehnika proizvodnje, koji je ?ine kru?om, a pritom je sama konstrukcija 60 kg lakša od prethodnikove.
David Moss, viši potpredsjednik odjela, regionalni odjel za istraživanje i razvoj pri Nissanovom tehni?kom centru za Europu, izjavio je: „Pri razvoju novog Qashqaija razmatrali smo kako tehnologija može pomo?i voza?u u situacijama kad je snažno optere?en. Pomo? se odvija u fazama. Prvi je korak informiranje, zatim upozorenje, a na kraju i intervencija u slu?aju da voza? ne poduzme odgovaraju?e korake.”
Dodao je: „Uporaba naprednih materijala, uklju?uju?i ?elika visoke ?vrsto?e, za izradu karoserije vozila te pasivnih i aktivnih Nissanovih tehnologija inteligentne mobilnosti, voza?ima možemo pružiti ugla?ene i okretne vozne osobine i vrhunsku zaštitu u svakom pogledu. Uistinu smo ponosni na ovaj vrhunski rezultat.”
Euro NCAP provodi neovisna testiranja vozila još od 1997., a ve?inu novih vozila testira na temelju kriterija koje neprestano poboljšava. Osim stvarne izdržljivosti vozila u razli?itim simulacijama sudara, organizacija tako?er testira i vrednuje tehnologije za izbjegavanje sudara.