Svaki novi automobil proizveden na teritoriju EU od 1. travnja mora biti opremljen sustavom eCall, koji u slu?aju prometne nesre?e automatski obavještava hitne službe o nezgodi i lokaciji automobila.
Europska komisija je još 2015. godine, nakon postignutog dogovora 28 zemalja ?lanica, propisala kako je krajnji rok za uvo?enje sustava eCall 1. travanj 2018. godine. Dakle, od tog trenutka svi novi automobili proizvedeni na teritoriju EU moraju biti opremljeni njime.
Sustav eCall, odnosno ePoziv, u slu?aju prometne nesre?e automatski zove pomo? na broj 112. U slu?aju da su voza? ili putnici u automobilu pri svijesti kre?e razgovor s dispe?erom. U slu?aju da nitko u automobilu nije pri svijesti hitne službe automatski izlaze na teren. No, valja napomenuti kako se sustav može aktivirati i ru?no.
Raspored aktivnosti je zapravo vrlo u?inkovit. Svega šest sekundi nakon prometne nesre?e sustav eCall preko satelita upu?uje poziv na broj 112. Nakon brze analize ulaznih podataka o broju putnika u automobilu i lokaciji automobila (preko GPS signala) poziv za pomo? preusmjerava se policiji, hitnoj pomo?i, vatrogascima, vu?noj službi…
Prema prognozama stru?njaka implementacija sustava eCall ubrzat ?e pružanje pomo?i unesre?enima u prometu za ?ak 50 posto.
Još 2013. godine Hrvatska je aktivno sudjelovala u kreiranju sigurnije budu?nosti na cestama. Naime, Udruga europskog broja za izvanredne situacije (EENA) uru?ila je nagradu za implementaciju i testiranje ePoziva svim sudionicima tog projekta u Hrvatskoj, a uklju?eni su bili HAK, Ericsson Nikola Tesla i Državna uprava za zaštitu i spašavanje.