Od Lego modela do hibridne inovacije

0
254

Oslanjaju?i se na vlastitu stru?nost u podru?ju elektri?nih vozila, iskustvo u Formuli 1 te entuzijazam i strast svojih inženjerskih, razvojnih i kontrolnih timova, Renault je razvio inovativni hibridni motor E-TECH. Ono što je manje poznato jest neobi?na i posebno nadahnjuju?a pri?a o njegovu nastanku. Nicolas Fremau, Renaultov stru?njak za arhitekturu hibrida, osvrnuo se na kona?ne odluke koje su prethodile današnjem izgledu motora E-TECH.

Nakon po?etnih testiranja prototipnog motora E-TECH, konstruiranog po uzoru na pojednostavljeni model od LEGO kockica koji je nastao nekoliko mjeseci ranije, razvojni timovi kona?no su postigli svoj prvi cilj: predstaviti tehnologiju E-TECH u pravom vozilu u samo 18 mjeseci, odnosno u roku koji je postavio Gérard Detourbet onda kada je dao zeleno svjetlo za razvoj ove hibridne tehnologije. Motor E-TECH prvi je put, bez ikakve pompe, predstavljen 2012. godine ispod poklopca Dacije Sandera u sklopu doga?anja Innov’Days na kojem su zaposlenici Grupe mogli upoznati najnovije tehnološke inovacije koje su bile u razvoju.

EOLAB: NEIZBJEŽNA SURADNJA
Renault se u to vrijeme pripremao odgovoriti na novi vladin izazov i u tu svrhu razviti konceptni automobil EOLAB koji troši manje od 2 l / 100 km. Pod palicom Laurenta Taupina, mješoviti timovi inženjera, dizajnera, stru?njaka u podru?ju aerodinamike i drugih predano su radili na tri glavna podru?ja: smanjenju mase platforme i karoserije, razvoju najnaprednijih aerodinami?nih svojstava i razvoju najštedljivijeg motora. Susret s timom za razvoj motora E-TECH bio je neizbježan.
„Suradnja EOLAB i E-TECH timova ubrzo se nametnula kao o?ito rješenje jer je za dovršetak projekta bilo nužno posti?i komplementarnost izme?u smanjenja mase vozila i ugradnje inovativnog pogona. Kombinacijom tih dvaju komplementarnih pristupa uspjeli smo ispuniti Renaultove zahtjeve, odnosno stvoriti pametno i jednostavno rješenje dostupno svima.” – Laurent Taupin, voditelj projekta EOLAB

Konceptno vozilo EOLAB prvotno je predstavljeno na Pariškom salonu automobila 2014. Novinari su tada imali priliku isprobati demonstracijski model na Mortefontainu, stazi na kojoj se ispitivala vatrootpornost motora E-TECH.

?ETVRTA BRZINA
EOLAB je ispunio dano obe?anje i oduševio novinare prototipom rekordno niske potrošnje (od samo 1 l / 100 km), dinami?nog ubrzanja (od 0 do 100 km/h u 9,2 sekunde) i vrhunskog prianjanja. Me?utim, Nicolas Fremau i njegov razvojni tim nisu bili u potpunosti zadovoljni: „Morali smo pospješiti pokretanje termi?kog motora kako bismo dobili vrlo reaktivan prijenos i pružili užitak trenuta?nog ubrzanja s jednom papu?icom kakav imamo kod elektri?nih automobila.”
Za to je bila nužna intervencija na pogonskom sklopu. Odlu?ili smo trostupanjskom dog-clutch mjenja?u, kombiniranim s termi?kim motorom, dodati ?etvrtu brzinu. Štoviše, dodavanjem ?etvrte brzine omogu?ili smo potpuno isklju?ivanje glavnog elektri?nog motora kada nije u upotrebi, primjerice na autocesti. Time smo eliminirali otpor motora i uštedili oko 1 kW, odnosno 3 do 4 % goriva. „Vožnja autocestom sada je udobnija i štedljivija”, dodao je Nicolas Fremau.

KRATKI IZLET U FORMULU 1
Razvoj tehnologije E-TECH nastavio se u izravnoj suradnji s timovima Renault Sport Racinga. Treba napomenuti da se Formula 1 postupno elektrificira od 2009. uporabom sustava KERS i da je 2014. uvela novu generaciju V6 hibridnih motora. Na stazi i na cesti, proizvo?a?i motora imaju jednak cilj: smanjiti potrošnju goriva i poboljšati u?inkovitost. S namjerom da to i postignu, inženjeri okupljeni oko projekta E-TECH obratili su se kolegama u mom?adi Renault F1, prete?i današnje mom?adi Alpine F1, kako bi otkrili tajne upravljanja energijom.
Naposljetku je još samo trebalo odabrati najprikladniji termi?ki motor. Odluka je pala na Alijansin atmosferski ?etverocilindarski motor HR16. Iako je ugradnja takvog motora zahtijevala niz prilagodbi, posebno u smislu radnog ciklusa, omogu?ila je ugradnju inovativnog dog-clutch mjenja?a kakvog je zamislio Nicolas Fremau u svojem modelu od LEGO kockica. Time su ujedno smanjeni troškovi motora E-TECH u našim modelima srednje klase.

NESTVARNA PUSTOLOVINA
Motor E-TECH danas je stvarnost. Dostupan je u obi?noj hibridnoj ina?ici za Clio, Captur i Mégane Conquest te u punjivoj hibridnoj ina?ici za Captur i Mégane. Za Nicolasa Fremaua bilo je to ispunjenje sna: „Od jednostavne ideje razvili smo koncept koji je u rukama naših inženjera prerastao u ?itavu ponudu.”

I to je vrhunac ove pomalo nadrealne pri?e nastale iz LEGO modela te domišljatosti, ustrajnosti i predanosti tima koji nikada nije posustajao, koji je znao kako udružiti snage i ?iji je natjecateljski duh postupno prožeo ?itavu tvrtku. Motivacija našeg tima bila je klju?na s obzirom na to da su ulozi bili visoki.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com