Elegantan i dinamičan, prostran i svestran sa zaokruženom ponudom potpuno električnih pogonskih sklopova – ovo je novi Opel Grandland kojeg je danas predstavio proizvođač automobila iz Rüsselsheima.
Nova generacija ovog popularnog modela po prvi put na jednom serijskom modelu objedinjuje mnogobrojne dizajnerske elemente koji su premijerno predstavljeni na konceptnom automobilu Opel Experimental. Navedeni elementi uključuju 3D Vizor s osvijetljenim logotipom „munje” koji je ponosno istaknut u središtu i trajno osvijetljen „OPEL” natpis na stražnjoj strani vozila. Među istaknutim značajkama tu su i sustav svjetla Intelli-Lux Pixel HD s više od 50 000 pojedinačnih elemenata, nova, najsuvremenija STLA Medium platforma i redizajnirani paket plosnatih baterija koji isporučuje 98 kWh. Zajedno omogućuju modelu Grandland Electric da prijeđe do približno 700 kilometara bez lokalnih emisija (prema WLTP-u1).
„Opel novim Grandlandom obilježava značajnu prekretnicu. Sada je baš svaki Opelov model dostupan u električnoj izvedbi. To je veliki korak naprijed u našoj elektrifikacijskoj ofenzivi. Novi Grandland dizajniran je i razvijen u Rüsselsheimu, a proizvodit će se u Eisenachu. Njegova veza s modelom Opel Experimental i više je nego očita. Nudi inovacije koje su prvi put viđene na tom izvanrednom konceptnom automobilu. Novi Grandland stoga će ojačati naš položaj unutar važnog C-SUV segmenta”, izjavio je CEO Opela Florian Huettl.
Nova „BEV-native” platforma omogućuje doseg električnog pogona do približno 700 km (WLTP1)
Sljedeća generacija Grandlanda veliki je korak naprijed za Opel koji želi elektromobilnost učiniti još privlačnijom. Radi se o prvom Opelovom modelu koji se temelji na Stellantis STLA Medium platformi električnih vozila na bateriju („BEV-native”). Zahvaljujući novoj arhitekturi, novom paketu plosnatih baterija koji isporučuje do 98 kWh, novoj generaciji električnog motora i značajkama za smanjenje potrošnje energije kao što je toplinska pumpa, novi Grandland Electric može isporučiti doseg električnog pogona do približno 700 kilometara prema WLTP-u1 bez lokalnih emisija. Također značajno skraćuje zaustavljanja radi punjenja vozila. Na brzom punjaču potrebno je samo približno 26 minuta da bi se napunilo 80 % kapaciteta baterije.
3D Vizor, osvijetljena „munja”, tehnologija Edge Light i Intelli-Lux Pixel Matrix HD
Novi smjer razvoja također je dao veću slobodu dizajnerima pa je impresivan stav novog Grandlanda vidljiv već na prvi pogled. Pridošlica odiše nevjerojatnim samopouzdanjem jer je, za početak, 173 mm dulja, 19 mm viša i 64 mm šira od prethodnika (duljina: 4650 mm; širina: 1905 mm; visina: 1660 mm). U kombinaciji s aluminijskim naplatcima veličine do 20 inča hrabro i udobno ulazi u sam vrh ponude Opelovog portfelja SUV-ova. Za još veličanstveniji izgled zaslužan je Opelov 3D Vizor. Ovaj je element kombiniran s osvijetljenim logotipom poznate Opelove „munje” koji je dodatno istaknut tehnologijom Edge Light. Novi Grandland prožet je dizajnerskim značajkama „Opelovog Kompasa” premijerno predstavljenog na konceptnom automobilu Experimental.
Novi osvijetljeni logotip također je popraćen još jednom svjetlosnom inovacijom inženjera iz Rüsselsheima: Intelli-Lux Pixel Matrix HD – vodećim svjetlima u automobilskoj industriji. Sustav sadrži više od 50 000 elemenata (točnije 51 200, tj. 25 600 sa svake strane) za distribuciju svjetla visoke razlučivosti i premijerno se ugrađuje u novi model Grandlanda. Kamera otkriva nadolazeće objekte na temelju situacije u prometu, a sustav rasvjete Intelli-Lux Pixel Matrix HD zatim izrezuje te objekte još preciznije od standardnih tehnologija Matrix Light i isporučuje mnogo svjetliji i homogeniji svjetlosni uzorak te pritom osigurava da ne dođe do zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Osim toga, nove pozdravne animacije pri uključivanju/isključivanju sustava s grafičkim projekcijama ispred vozila savršeno najavljuju buduće mogućnosti.
Zahvaljujući dvobojnom krovu i kontrastnim oblogama, Grandland je vizualno rastegnut čime dobiva elegantan izgled. Cjelokupan dizajn karoserije organiziran je i strukturiran, ali istovremeno fluidan i organski. Oštre linije lukova kotača protežu se po automobilu i vizualno pomažu izbaciti kotače prema van. Dugi međuosovinski razmak od 2784 mm i okomita stražnja podizna vrata naglašavaju prostranost kabine i prtljažnika. Stražnja se sjedala mogu preklopiti u omjeru 40:20:40 kako bi se dobio teretni prostor obujma do 1641 litara.
Prepoznatljivi svjetlosni kompas zajedno s prvom inačicom integriranog osvijetljenog natpisa „OPEL” na stražnjoj strani vozila također se po prvi put pojavljuju na modelu u serijskoj proizvodnji. Sam naziv automobila više nije prikazan kromiranim slovima, već je utisnut u središte stražnjih podiznih vrata, što je u skladu s Opelovim pristupom zelenim inovacijama za očuvanje svih resursa koji se odnose na proizvodnju automobila.
Prostrana unutrašnjost sa središnjim zaslonom veličine 16 inča, AGR sjedalima i pametnim rješenjima za pohranu
Putnike u novom Grandlandu dočekuju odvažni i besprijekorno izvedeni praktični elementi u kombinaciji s toplom i privlačnom okolinom. U pogledu arhitekture vozila, pojedinačni dijelovi unutrašnjosti vodoravno su raspoređeni s linijama koje se protežu od ploče s instrumentima do vrata i time povećavaju osjećaj širine i prostranosti, dok je središnji zaslon veličine 16 inča blago okrenut prema vozaču, a visoko postavljena središnja konzola jamči sportski osjećaj vožnje. Iza upravljača nalazi se diskretan široki i potpuno digitalni informacijski zaslon za vozača koji vozaču nudi sve važne informacije kako bi ostao usredotočen na uživanje u vožnji, a head-up display Intelli-HUD omogućava vozaču da ne treba skretati pogled s ceste. Vozači također imaju mogućnost ručnog ili automatskog pokretanja načina rada Pure koji smanjuje količinu sadržaja prikazanog na informacijskom zaslonu za vozača, head-up displayju i središnjem zaslonu kako bi se dodatno otklonile smetnje tijekom vožnje noću ili po kiši. Tipično za Opel, često korištenim postavkama, primjerice za upravljanje klima-uređajem, također se može intuitivno upravljati s pomoću nekoliko preostalih fizičkih tipki.
Bočni otvori za zrak integrirani su u vrata čime se dodatno ističe širina ploče s instrumentima. Gornji dio ploče s instrumentima tehnički prekrasno izgleda i estetski je podijeljen u dvije površine koje naglašavaju opći ton dizajna. Ispod se nalaze takozvani „Edge Light” temeljeni na istoj tehnologiji koja se upotrebljava u Vizor-u i koji su zaslužni za preciznu igru boje i svjetla podržanu atraktivnom neizravnom ambijentalnom rasvjetom na ploči s instrumentima i umetcima na vratima. Srednji dio ploče s instrumentima presvučen je tkaninom i vizualno prelazi na okvir vrata čime oblikuje privlačan i taktilan kokpit.
Unutrašnjost također jamči posebno uzbudljiv doživljaj vožnje: Opelova su ergonomska AGR sjedala višestruko nagrađivana i novi Grandland nastavlja tu dugogodišnju tradiciju. Prednja sjedala kojima je dodijeljen certifikat AGR – „Akcija za zdrava leđa” uvode novu značajku za povećanje udobnosti: električno podesivu bočnu potporu naslona sjedala. Ova funkcija značajno poboljšava udobnost bočne potpore s dva pneumatska džepa smještena u bočnim podupiračima naslona. Sjedala također nude ventilaciju i masažu za vozača. Putnici straga istovremeno mogu uživati u dodatnom prostoru za noge koji je 20 mm veći od prethodnog modela Grandlanda. Patentirana značajka Intelli-Seat na prednjim sjedalima, točnije utor koji smanjuje pritisak na trtičnu kost, dolazi u osnovnoj opremi i jamči vrhunsku udobnost čak i tijekom dugih putovanja. Sve tkanine u unutrašnjosti vozila 100 % su reciklirane!
Kao vozilo koje je usmjereno na obitelji, snažan naglasak stavljen je na svestranu unutrašnjost. Cilj nije bio samo osigurati što više pretinaca za pohranu, već i pronaći inovativna rješenja koja olakšavaju život korisnicima i istovremeno poboljšavaju udobnost i dobrobit. Na sam vrh piramide pametnih rješenja smjestio se Pixel Box. Zahvaljujući osvijetljenom prozirnom staklu i oblozi od tkanine, ovaj element ne samo da konzolu čini vizualno privlačnijom, već je i iznimno funkcionalan. Bežični punjač za pametne telefone nalazi se iza stakla kako bi se uređaji mogli puniti dok su sigurno odloženi. Telefon je također uvijek vidljiv pa ga je teško zaboraviti kada izlazite iz vozila. Novi Grandland ukupno nudi više od 35 litara prostora za pohranu raspoređenih po unutarnjim pretincima: od pametnog rješenja Pixel Box preko džepova za pametne telefone u naslonima prednjih sjedala do velikog spremišta ispod središnje konzole u kojem se također nalazi utičnica od 12 V.
Alternativni pogoni, FSD tehnologija (frequency selective damping) i brojni sustavi za pomoć vozaču
Kupci koji preferiraju druge pogonske sklopove umjesto potpuno električnih modela također mogu pronaći željena rješenja u ponudi potpuno elektrificiranih pogona. Novi Grandland Plug-in Hybrid osigurava doseg do 85 km bez lokalnih emisija (WLTP1), a Grandland Hybrid s tehnologijom pogona od 48 V nudi daljnja uzbudljiva rješenja koja jamče uživanje u vožnji uz smanjenu potrošnju energije i manje emisije CO2.
Grandland smanjuje emisije, ali i dalje osigurava uživanje u dinamičnoj i udobnoj vožnji. To je moguće zahvaljujući amortizerima s FSD tehnologijom. Ovisno o situaciji, uvjetima na cesti i stilu vožnje, FSD tehnologija omogućuje različite karakteristike prigušivanja: za udobnu vožnju kada je vozilo izloženo kratkim udarcima pri prelasku preko neravnina, kao i za sportski, ambiciozni stil vožnje uz izravniji dodir s cestom. Grandland reagira još brže i izravnije na svaku naredbu vozača i, tipično za Opel, ostaje stabilan pri kočenju, skretanju i velikim brzinama na autocesti.
Atraktivnu ponudu Opelovog novog vrhunskog SUV-a zaokružuju brojni sustavi za pomoć vozaču kao što su automatski tempomat s funkcijom Stop & Go, prošireno prepoznavanje prometnih znakova, inteligentna prilagodba brzine i „In Crash Braking“ sustav čija je svrha pomoći vozaču da izbjegne sekundarne sudare u slučaju prometne nesreće, a svi se isporučuju u osnovnoj opremi. Kupcima je uz nadoplatu dostupan i sustav Intelli-Drive 2.0 koji objedinjuje brojne elektroničke sustave za pomoć i kombinira ih s poluautomatskom pomoći pri promjeni vozne trake i preporučenom prilagodbom brzine. Ako je ciljni vozni trak slobodan, sustav za pomoć usmjerava vozilo u željenu voznu traku malim pokretima upravljača. Preporučena prilagodba brzine osigurava da se, ako to vozač potvrdi, brzina vozila u skladu s tim smanji kada se dosegne novo ograničenje brzine ili poveća do tog ograničenja.
Osim senzora, Intelli-Drive 2.0 upotrebljava i podatke primljene putem bežične veze. Parkiranje i manevriranje također olakšavaju sustavi za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, kamera za pregled straga s funkcijom automatskog čišćenja i kamera Intelli-Vision s prikazom od 360 stupnjeva.
Zahvaljujući visokotehnološkoj novoj platformi, inovativnim tehnologijama u kombinaciji s brojnim značajkama dizajna koje su prvi put viđene na konceptnom automobilu Opel Experimental, novi Grandland udobno se smjestio u sam vrh Opelove ponude SUV-ova i istovremeno podiže Opelovu strategiju elektrifikacije na potpuno novu razinu.