Renault Kangoo postao je simbol tržišta lakih gospodarskih vozila – i nikada nije prestao uvoditi inovacije. Prva generacija ovog vozila za slobodno vrijeme s kliznim bo?nim vratima i ponudom izvedaba razli?itih duljina te elektri?na ina?ica predstavljena 2011. samo su neki od primjera beskompromisnih inovacija koje je uveo ovaj model. Ni tre?a generacija ovog modela nije iznimka: njegova vrata Open Sesame s bo?nim otvorom širine 1,45 m postavila su novi rekord. Klju?an korak bilo je uklanjanje središnjeg nosa?a. Za takvu radikalnu promjenu bile su nužne odre?ene prilagodbe.
Poprili?an broj konceptnih automobila nema središnji nosa?. No, to ?esto nije slu?aj s produkcijskim vozilima – onima koja do?u u fazu proizvodnje. To nikad nije bio slu?aj ni s lakim gospodarskim vozilima, sve dok se na tržištu nije pojavio novi Renault Kangoo Van sa svojim dobro poznatim vratima Open Sesame. Inženjerskim, dizajnerskim i proizvodnim timovima nije bio dovoljan samo jedan magi?ni trik: imali su brojne ideje, spojili ih, uhvatili se ukoštac s brojnim izazovima, me?u njima i s otpornoš?u vrata na bo?ne udarce, te na kraju potpuno izmijenili arhitekturu vozila kako bi ih nadišli. Kako bi se ispunili tehni?ki zahtjevi, provedene su promjene ?ak i na proizvodnim linijama.
Povratak u budu?nost
Sve je zapo?elo 2011. na Me?unarodnom salonu automobila u Frankfurtu gdje je Renault predstavio Frendzy, konceptni automobil bez središnjeg nosa?a. Istodobno je to bio i automobil i kombi i najavio je revoluciju koja ?e deset godina kasnije do?i i na tržište: Open Sesame. Novi Kangoo odabran je da tu inovaciju predstavi tržištu. Problem je u tome što pretvaranje konceptnog automobila u serijsko vozilo nije tako jednostavno.
Nova vrsta tehni?kih i industrijskih izazova
S ovakvim se izazovom inženjeri nikad prije nisu susreli: bio je to prvi put da su morali dizajnirati vozilo bez središnjeg nosa?a. To je podrazumijevalo izmjene na arhitekturi vozila i premještanje dijelova koji su na ovaj ili onaj na?in povezani sa središnjim nosa?em. Primjerice, zasuni su preseljeni na gornji i donji dio vozila kako bi se vrata mogla pri?vrstiti na karoseriju. Sidrište suvoza?eva sigurnosnog pojasa sad je na drugoj strani. No, najvažnija promjena je devet posebno osmišljenih oja?anja ugra?enih u vrata za ve?u otpornost na bo?ne udare.
Svladavanje tehnoloških prepreka bio je tek prvi u nizu izazova. Sljede?i je bio mnogo ve?i: sama proizvodnja kombija. Tvornica u Maubeugeu, u kojoj se Kangoo proizvodi ve? 25 godina, prilagodila je proizvodne linije u skladu s potrebama za proizvodnju zna?ajke Open Sesame. Sitne preinake nisu bile dovoljne. Naime, struktura karoserije bila je potpuno druga?ija.
Zbog toga je trebalo reorganizirati proces proizvodnje. Kad vrata iza?u s linije prešanja, u njima se još uvijek nalazi središnja greda. Vrata su, drugim rije?ima, izra?ena s privremenom gredom da se ne bi deformirala u sljede?em koraku proizvodnje. Zatim se, na proizvodnoj liniji karoserije, suvišna greda izrezuje. Nakon toga šest robota na toj liniji dodaje niz mehanizama za oja?anje kako bi se poja?ala otpornost vrata na udarce. Tri geometrijska ure?aja nadziru vrata u stvarnom vremenu kako bi se osiguralo da su ispravnog oblika. Zatim se u lakirnici na automobil postavljaju posebno osmišljene šarke koje drže okvire kliznih vrata na mjestu. Na kraju se na proizvodnoj liniji u kombi postavlja brtva. To je prili?no impresivan postupak jer se brtva postavlja oko cijele karoserije. Uklanjanjem središnjeg nosa?a dodano je 5 kg materijala i znatno više varova: standardna vrata imaju oko 60 kg, a sustav Open Sesame nevjerojatnih 101 kg!
60 patenata i mnoštvo nagrada!
Kangoo, koji ove godine navršava 25 godina, može se pohvaliti fantasti?nim prodajnim rezultatima: 5 milijuna vozila (automobila i kombija zajedno) dosad. Revolucionarni sustav Open Sesame vra?a ga u sam vrh prodajnog segmenta. Za ovaj je model prijavljeno više od 60 patenata, a ?im je došao na tržište osvojio je niz nagrada, uklju?uju?i naslov Me?unarodnog kombija godine i „L’Argus Utilitaire de l’Année 2022”. Timovi koji su se suo?ili s brojnim izazovima kako bi ovu ideju pretvorili u stvarnost imaju se ?ime ponositi!