Zaslon OpenR novog Méganea E-TECH Electric bez sumnje je najnapredniji i najdojmljiviji Renaultov tehnološki sustav u vozilu u posljednjih nekoliko godina. Stakleni zaslon dosad nevi?enih dimenzija savršeno se stapa s obrisima kokpita. Njegovo su?elje temelji se na operativnom sustavu Android, a budu?i da uklju?uje Googleov ekosustav, upotrebljava se jednostavno kao pametni telefon. Rezultat je vidljiv na prvi pogled: zaslon je sedam puta odzivniji od zaslona prethodne generacije! Marc, voditelj upravljanja korisni?kim iskustvom pri Renaultovu Odjelu za dizajn, vodi nas na hiperintuitivno digitalno putovanje.
Prvi automobil s dodirnim zaslonom, Buick Riviera, prošle je godine proslavio 35. ro?endan. Me?utim, elektronika u vozilu otad je znatno napredovala! Hardver je u?inkovitiji, korisni?ko iskustvo još naprednije, aplikacije se neprestano ažuriraju, zasloni su visokorazlu?ivi, a navigacija je jednostavnija no ikad. No jedna se stvar u posljednje vrijeme nije mnogo mijenjala: multimedijski sustavi u vozilima sve su više nalik pametnim telefonima.
XXL ZASLON U KOJI ?ETE URONITI
Renault je razvio elektroni?ku arhitekturu kakvu tržište još nikada nije vidjelo ne bi li modernizirao sustave za pomo? u vožnji i u?inio ih vizualno preglednijima. Novi Mégane E-TECH Electric prvi je automobil u koji se ugra?uje takav zaslon.
Promatran s voza?eva sjedišta, digitalni multimedijski sustav sastoji se od dvaju me?usobno povezanih zaslona koji zajedno tvore oblik slova L. Okomiti 12-in?ni zaslon smješten je na središnjoj konzoli. „Položen je tako da bude vrlo pregledan za voza?a, da se njime lako služi i da iskoristi sve mogu?nosti multimedijskog sustava bez skretanja pogleda s ceste”, objašnjava Marc. Vodoravni 12,3-in?ni zaslon ugra?en je u armaturnu plo?u iza upravlja?a.
Budu?i da dva zaslona zajedno mjere 774 cm2, površina prikaza maksimalno je pove?ana kako bi ponudila ekskluzivan i uranjaju?i doživljaj. To su najve?i zasloni koje je Renault ikada ugradio u vozilo, a dimenzijama odgovaraju ve?im premium limuzinama.
To novo tehnološko dostignu?e marke poklapa se s dolaskom najnovije platforme CMF-EV za elektri?na vozila. Zahvaljuju?i njoj, inženjeri su premjestili jedinicu klima-ure?aja u prostor motora i tako oslobodili dodatan prostor u kokpitu što im je omogu?ilo da pojednostave središnju konzolu i ugrade zaslon u ravnini s armaturnom plo?om. Ru?icu mjenja?a i gumbe sustava MULTI-SENSE premjestili su na upravlja? da bi poboljšali ergonomiju i dodatno oslobodili središnji dio putni?kog prostora i središnju konzolu.
U vrijeme kada proizvo?a?i automobila sve više funkcija prebacuju na zaslon, Renault se odlu?uje za postepeniji pristup: „Zadržali smo gumbe ispod središnjeg zaslona i tako o?uvali fizi?ka su?elja nekih važnijih funkcija, kao što su postavke klima-ure?aja. Kromirani gumbi prirodno se stapaju s ostatkom kokpita, a uspjeli smo se riješiti „lažnih”, neupotrebljivih gumba kakvi su nekad bili ugra?ivani ispod središnje konzole.”
Ti su neozna?eni gumbi predstavljali opcije koje su bile dostupne samo u nekim ina?icama. U novom Méganeu E-TECH Electric svim se dodatnim funkcijama (npr. grijani upravlja?) upravlja preko zaslona.
KOMPONENTE KOJE IZ TEMELJA MIJENJAJU ISKUSTVO U UNUTRAŠNJOSTI
Zaslon OpenR novog Méganea E-TECH Electric proizvela je tvrtka Continental s pomo?u stakla na bazi aluminosilikata (tip Gorilla), kakav nalazimo i na najnovijim pametnim telefonima. Kaljeno staklo zaslona iznimno je otporno na udarce i ogrebotine te može potrajati i do 15 godina. K tome je obloženo antirefleksivnim premazom i premazom protiv otisaka. Precizno profilirane linije štite rubove zaslona, dok kvaliteta TFT panela, visoka rezolucija od 267 piksela po in?u i završna obrada zajedno stvaraju kristalno ?istu sliku. Zaslon instrumentne plo?e tako?er ima antirefleksivni premaz i upotrebljava naprednu tehnologiju mikro-sjenila (tehnologija vizualne zaštite kakvu obi?no upotrebljavaju ra?unala). To zna?i da „sjenilo” koje obi?no natkriljuje instrumente više nije potrebno i da je dizajn unutrašnjosti sada još elegantniji. Danju ili no?u, voza? je uvijek u tijeku. Baš kao i pametni telefoni, sustav OpenR Link temelji se na operativnom sustavu Android pa su korisnicima na raspolaganju brojne poznate aplikacije kao što je, primjerice, Google Maps.
JOŠ NAPREDNIJE ISKUSTVO NAVIGACIJE UZ GOOGLEOV EKOSUSTAV
Korisni?ko iskustvo multimedijskog sustava Méganea E-TECH Electric ostavlja dojam pametnog telefona ugra?enog u vozilo. Android Auto i Apple CarPlay i dalje su dostupni, no su?elje je dizajnirano tako da u potpunosti eliminira potrebu za korištenjem pametnog telefona. Sve zna?ajke nadohvat su voza?eve ruke. Budu?i da se sustav OpenR Link temelji na operativnom sustavu Android, na raspolaganju su mu i sve poznate aplikacije.
Google Maps optimiziran je za elektri?ne automobile pa uklju?uje i funkciju planiranja rute. Planer u stvarnom vremenu analizira podatke o vozilu, vremensku prognozu i druge podatke i predlaže punionice, prikazuje kapacitet baterije kojim ?e vozilo raspolagati u trenutku dolaska na punionicu te vrijeme punjenja baterije. Tako?er može procijeniti kapacitet baterije koji ?e preostati kada vozilo stigne na odredište.
Renault je udružio snage s najboljima u ovom podru?ju kako bi razvio vrhunske sustave u vozilu.
NAPREDNA TEHNOLOGIJA: RENAULT SE UDRUŽUJE SA STRU?NJACIMA
Osim što sura?uje s Googleom na razvoju programskog su?elja svojih novih zaslona, Renault je udružio snage s najja?im igra?ima na tržištu koji proizvode i dobavljaju najpouzdanije tehnološke komponente vrhunskih performansi.
U razvoju hardvera marka se udružila ameri?kim stru?njakom Qualcommom koji je osigurao tre?u generaciju platforme Snapdragon Automotive Cockpit, temeljene na iznimno u?inkovitom procesoru s pregršt dodatnog kapaciteta za budu?e primjene. Zahvaljuju?i tomu, novi je zaslon sedam puta odzivniji od zaslona prethodne generacije.
Renault Grupa i Qualcomm sklopili su sporazum o produljenju suradnje 4. sije?nja 2022. na trgova?kom sajmu CES u Las Vegasu. Renault ?e iskoristiti Qualcommovu tehnologiju Snapdragon Digital Chassis kako bi svoje najnovije modele opremio najnovijim povezanim i inteligentnim rješenjima. Drugim rije?ima, tvrtka Qualcomm pružila je marki svu svoju stru?nost iz podru?ja povezivosti, digitalnih kokpita i vizualizacije, kao i svoje uslužne platforme te sustave za pomo? u vožnji, uklju?uju?i autonomnu vožnju.
Me?utim, zasloni, ra?unalna snaga i sustav tako?er zahtijevaju neki oblik inteligentnog upravljanja iza su?elja ?ovjek-stroj (HMI). U tu je svrhu Renault angažirao južnokorejsku multinacionalnu kompaniju LG Electronics koja je razvila programsku platformu za uparivanje dva zaslona u vozilu, kako bi voza?, na primjer, mogao vidjeti karte navigacijskog sustava na zaslonu instrumentne plo?e.