Zahvaljuju?i nastavku oporavka turisti?ke industrije od utjecaja pandemije, zrakoplovni prijevoznici ostvaruju bolje poslovne rezultate i hrabrije ulažu pa su tako Easyjetovi prihodi snažno porasli, a grupa IAG planira kupiti do 150 novih Boeingovih zrakoplova.
Niskobudžetni zrakoplovni prijevoznik EasyJet objavio je u ?etvrtak da su mu prihodi u zadnjih šest mjeseci sko?ili za 524 posto na godišnjoj razini, a gubitak znatno smanjen, unato? rastu cijena goriva.
“Zadržana potražnja i ukidanje ograni?enja putovanja omogu?ili su snažan i trajni oporavak trgovanja koji je dodatno potaknuo rezultate naših akcija”, rekao je izvršni direktor EasyJeta Johan Lundgren.
Kompanija je u tom razdoblju prevezla 23,4 milijuna putnika, 471 posto više nego u prethodnom razdoblju.
EasyJet o?ekuje da ?e u tre?em tromjese?ju poslovne godine raditi s 90 posto kapaciteta u odnosu na poslovnu 2019. godinu, a u ?etvrtom s oko 97 posto.
Za šest mjeseci koji završavaju s 31. ožujkom 2022. gubitak prije poreza te niskobudžetne kompanije iznosio je 545 milijuna funti, u odnosu na gubitak od 701 milijuna funti u istom razdoblju prethodne poslovne godine.
Ukupni prihodi kompanije sko?ili su za 524 posto, na 1,5 milijardi funti, uglavnom zahvaljuju?i pove?anju kapaciteta letova i pomo?nim proizvodima.
Kapaciteti su pove?ani na 30,3 milijuna putni?kih sjedala, sa 6,4 milijuna mjesta u prethodnoj godini.
Prihodi od putni?kog prometa porasli su za 479 posto, na 985 milijuna funti. Dodatni prihodi grupe pove?ani su ?ak i za više, za 633 posto, na 513 milijuna funti.
U ?etvrtak je, pak, Boeing priop?io da je sa zra?nom holding kompanijom International Airlines Group (IAG) finalizirao ugovor o kupnji do 150 zrakoplova.
IAG posjeduje vode?e avioprijevoznike British Airways i Iberia, kao i Aer Lingus i Iberia Express, te niskotarifne prijevoznike LEVEL i Vueling.
Najnoviji sporazum predvi?a ukupno 50 modela 737-8-200 i 737-10, te 100 opcija.
“Priklju?enje novih Boeinga 737 važan je dio IAG-ove obnove flote na kratkim relacijama. Ovi zrakoplovi najnovije generacije u?inkovitiji su od onih koje ?e zamijeniti i u skladu su s našom predanoš?u postizanju neto nulte emisije ugljika do 2050.”, rekao je izvršni direktor IAG-a Luis Gallego.
Kompanija o?ekuje da ?e joj oba modela zna?ajno smanjiti operativne troškove.
HINA