Oprez: Led na mostovima i nadvožnjacima je najopasniji, a automobil se ponaša kao na klizalištu

0
368

Tijekom zimskih uvjeta na cestama svaka prometnica može postati opasna, ali osobito su opasne one koje se najbrže zamrzavaju , prenosi RevijaHAK.

Tijekom zimskih mjeseci, kad se temperature u pravilu spuštaju ispod ništice, najve?u opasnost za voza?e predstavlja led na cesti. Njegova pojava mogu?a je na svim mjestima na kojima temperatura pada ispod to?ke smrzavanja. U kontinentalnim krajevima Hrvatske voza?i su uglavnom naviknuti na oprez, no u priobalju on voza?ima predstavlja iznena?enje, a ?esto se na cesti mogu vidjeti i automobili bez odgovaraju?ih zimskih pneumatika. Statistika otkriva kako su te brojke bolje nego u ostalom dijelu godine, no to i dalje ne osporava ?injenicu kako snijeg ili led na cesti mogu predstavljati potencijalnu opasnost. Ipak, kad pokušamo odrediti koja su to to?no mjesta u zimskim mjesecima koja možemo nazvati opasnim to?kama, dolazimo do problema.

Na opasna mjesta veliki utjecaj može imati niski koeficijent prianjanja izme?u pneumatika i podloge. Sve su to lokacije gdje uslijed vremenskih uvjeta može do?i do pove?anog rizika od zanošenja vozila. Na takvim mjestima zaustavni put je duži i zbog toga je uvijek dobro podizati svijest voza?a, upozoriti ih da vožnju prilagode zimskim uvjetima, stanju podloge, ali i da vode brigu o zimskim gumama, o tome jesu li dovoljno kvalitetne i mogu li s njima krenuti na put. Bez obzira na to koji automobil vozili, je li rije? o pogonu na sva ?etiri kota?a ili automobilu opremljenim najmodernijim sustavima sigurnosti, led na cesti predstavlja opasnost zbog potencijalnog gubitka trakcije i kontrole. Dovoljno je samo malo snijega ili kiše koja ?e se lediti na kolniku da primjerice mostovi ili nadvožnjaci postanu klopka za vaš automobil. Prema statistikama iz SAD-a, upravo se tijekom manjih snježnih padalina doga?aju najteže prometne nesre?e jer su voza?i opušteniji i neoprezniji nego tijekom obilnog snijega. Uzrok mnogih teških nesre?a upravo je višak samopouzdanja u kombinaciji s neodgovaraju?im gumama. Neki voza?i smatraju kako imaju dovoljno iskustva za zimsku vožnju i kako zbog toga mogu voziti jednakom brzinom kao da su uvjeti na cesti normalni, no to u pravilu nije tako, jer prilikom zanošenja automobila ?ak i najbrži i najiskusniji voza?i ne?e imati šanse. Voza? koji na led naleti velikom brzinom, brzo ?e shvatiti kako je to situacija s kojom se nije u stanju nositi, no bit ?e, nažalost, prekasno.

Pouka iz Amerike: Most se ledi brže od ceste

Tijekom zimskih uvjeta na cestama svaka prometnica može postati opasna, no najve?i broj nesre?a doga?a se na mostovima, nadvožnjacima i cestama s povišenom razinom kolnika. Mostovi ili nadvožnjaci posebno su opasni. Na ameri?kim cestama ?esto se mogu vidjeti znakovi Bridge Freezes Before Road ili u prijevodu Most se ledi brže od ceste. Ti znakovi odgovaraju istini. Za razliku od obi?ne ceste koja je hladnom zraku izložena samo s gornje strane, most je izložen niskoj temperaturi i vjetru sa svih strana – iznad, ispod i s boka. Kad temperatura pada, most ?e se hladiti brže od obi?ne ceste, na njemu ?e se ve?om brzinom skupljati i snijeg te pojavljivati zale?ena površina. Najve?u opasnost za voza?e predstavlja element iznena?enja, oni nisu spremni na iznenadnu pojavu leda, putuju uobi?ajenom putnom brzinom zato što je ostali dio ceste ?ist ili tek djelomi?no mokar. Posljedice tog iznena?enja mogu biti katastrofalne jer se gubitak kontrole i udarac u prepreku doga?aju pri velikoj brzini. Zanošenje se ?esto ne može ispraviti, a pritom postoji i pove?ana opasnost od višestrukog izlijetanja ili lan?anih sudara, jer automobili koji dolaze do mjesta nesre?e u pravilu gube kontrolu na istome mjestu.

S jedne strane toplo, a s druge led

Potencijalnu opasnost tijekom zimskih mjeseci predstavljaju i prometnice sa strmim nizbrdicama jer na njima sile trenja izme?u kota?a i ceste nisu dovoljno jake da prevladaju gravitaciju i uspore ili zaustave automobil koji se na?e na ledu. Svaki zavoj prekriven ledom tako?er može biti opasan jer može do?i do zanošenja automobila, a opasnima se smatraju i mjesta na kojima treba ko?iti ili potpuno zaustaviti automobil, poput semafora, znakova STOP, zona radova, mjesta na kojima se ve? dogodila nesre?a i sli?no. Doslovno svako mjesto na kojem se voza? mora zaustaviti na snijegu ili ledu može predstavljati potencijalno opasnu lokaciju. Pritom ?e ceste s manjom gusto?om prometa lakše nakupiti ve?u koli?inu snijega ili leda od prometnica s ve?om gusto?om, a ovdje se mogu ubrojiti i parkirališta, prilazi te seoske ceste. Tuneli se tako?er smatraju opasnima, posebno kad voza? iz njih izlazi jer je i ovdje prisutan visok moment iznena?enja zato što uvjeti s dvije strane tunela ne moraju biti identi?ni. Dobar primjer je tunel Sv. Rok u kojem s jedne strane cesta može biti potpuno suha, a s druge prekrivena snijegom i ledom. Opasnim se mjestima smatraju i ona na kojima se nakuplja ili otje?e voda koja se zadržala nakon prestanka kiše ili se slijeva na kolnik s obližnje uzvisine, brda ili jarka te se prilikom pada temperature smrzava i pretvara u led. Vremenski uvjeti mogu se jako mijenjati, ?ak i s malom promjenom nadmorske visine, primjerice u Zagrebu ceste mogu biti suhe, a na Sljemenu prekrivene snijegom i ledom. Na ve?im nadmorskim visinama temperatura zraka je niža, kiša prelazi u snijeg, pa zato treba biti spreman na velike promjene u pogledu uvjeta na cesti. Kaldrma tako?er predstavlja opasnost jer je podobna stvaranju leda zahvaljuju?i pukotinama na površini ceste u kojima hladan zrak dovodi do stvaranja poledice.

Kad je hladno sve su oborine opasne

Pripremite se za vožnju u zimskim uvjetima, stavite zimske gume i prilikom sjedanja u automobil tijekom zimskih mjeseci obratite pažnju na pripremu. Ne morate biti meteorolog, no važno je informirati se o vremenskim uvjetima jer vam takve informacije mogu spasiti glavu. Posebnu pozornost obratite na mogu?nost padalina i vanjsku temperaturu. Bilo kakva mogu?nost oborina kad su temperature blizu ili ispod to?ke smrzavanja dodatno pove?ava opasnost. Tijekom zime ?ak i najmanje oborine, lagana kiša ili manji snijeg, mogu cestu napraviti opasnom i zahtjevnom za vožnju. Vežite pojas, smanjite brzinu, prilagodite je uvjetima i lagano ko?ite te vožnja tijekom zime ne?e predstavljati problem.

Izvor: Zlatko Vedrani? / RevijaHAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com