Jaguarov najnoviji, obnovljeni XF poželjan je i vrlo dobar za vožnju. 2007. bio je prvi Jaguar koji prekinuo s tradicionalnim, donio je ne samo moderan dizajn, ve? i tehnologiju. Tako je bilo i 2015. kad mu je stigao nasljednik. No kako vrijeme ?ini svoje i došlo je vrijeme da mu se zategnu bore i ponudi najbolje od infotainmenta, agregata, mehanike. Novi facelift Jaguar XF za 2020. godinu donosi blago hibridnu tehnologiju i posve novi infotainment sustav koji su predstavljeni ve? u Jaguar XF salonu i Sportbrakeu; cijene se kre?u od 32.585 do 46.610 funti. Sve 5, al’ za?udo emisija štetnih plinova za jedva dovoljan! Glavni protivnici su mu Audi A6, BMW Serije 5 i Mercedes E klasa, a u ljutom je boju i s Maserati Ghilbijem te Teslom S. Oštar dizajn, snažna paleta motora i privla?na šasija zna?e da XF vrijedi uzeti u obzir kao alternativu njema?kim rivalima.
Jaguar je za XF posudio velik dio onoga što manji XE ?ini jednim od poželjnijih kompaktnih automobila. Zapravo nimalo loše, jer je Jaguar jako dobre tehnološke, a i ine druge stvari jednostavno prenio i u nešto ve?i format. Izgled je oštriji, profinjeniji od izvornog XF-a. Lakše se pristupa stražnjim sjedalima i više je prostora straga. Kvaliteta je poboljšana, iako još uvijek zaostaje za najboljim u klasi, ponajprije onima njema?ke autoindustrije.
Lagana aluminijska konstrukcija i niz u?inkovitih motora pomažu XF-u da pruži pristojne, ali ne i briljantne troškove rada za korisnike službenih automobila. Tu je Jaguarovo provjereno znanje, upravljanje i zanimljivo iskustvo vožnje. Profinjen je i udoban. Oštar dizajn, snažna paleta motora i privla?na šasija zna?e da XF vrijedi uzeti u obzir kao alternativu njema?kim rivalima.
Jaguar XF koji je stigao 2007. godine bio je prvi automobil u kojem se britanska tvrtka odmaknula od retro izgleda prošlih modela na novi, moderniji izgled. Prvi XF salon, kao i XF Sportbrake Estate i XFR visokih performansi, zamijenjen je XF Mk2 2015. Održao je luksuz originalnog automobila, ali ponudio je oštriji izgled i ve?u u?inkovitost. S cijenom koja se na britanskom tržištu kre?e od 270.501 pa sve do 428.435 kuna bit ?e relativno konkurentan. Na tržištama gdje su velika davanja za sve one s višom emisijom ispušnih plinova, a takvi su odreda gotovo svi agregati novog Jaguara, baš i ne. Upravo mu je to jedna od najve?ih mana. Izgled i stajling su za pet, prostora je i sprijeda i straga puno više, auto je iznimno upravljiv. Od nedostataka valja još istaknuti osim razo?aravaju?ih emisija štetnih plionova i dosta lošiš, nekvalitetnih ugradbenih materijala te spoznaju kako brojni suparnici nude više. Istina i za bitno višu cijenu.
ODLI?NA LIMUZINA
XF je iz porodice “salon” automobila. Stigao je još 2015. godine i bio je prvi moderan Jaguar, a sada je jedan od starijih modela. Stoga i ne ?udi što su ga odlu?ili podmladiti. Glavni protivnici su mu Audi A6, BMW Serije 5 i Mercedes E klasa, koji su svi novi modeli predstavljeni od dolaska XF-a. Ina?e, Volvo S90 nudi obilje udobnosti, dok je Lexus ES zamijenio GS u japanskoj postavi, a Maserati Ghibi odli?an je izbor ako želite sportsko. Ako ste kupac službenih automobila, možda bi se i Tesla Model S mogao smatrati suparnikom.
2,0-litarski, ?etverocilindarski, turbodizelski motor sljede?e generacije Ingenium s blagom hibridnom tehnologijom (Mild Hybrid Electric Vehicle – MHEV) i najnoviji 2,0-litarski, ?etverocilindarski, benzinski motor Ingenium pogone novi Jaguar XF, pružaju?i poboljšanu u?inkovitost uz snažne performanse.
Izvana, tu je novi prednji branik s ve?im i nižim otvorima za zrak, koji vizualno pove?avaju širinu. Ova vizualna širina je naglašena širom maskom hladnjaka koja ima mrežasti uzorak nadahnut Jaguarovim naslje?em. Na otvorima za zahvat zraka na blatobranima sada se nalazi legendarni Leaper, lik jaguara u skoku, koji ocrtava izuzetnu pažnju koja je posve?ena pojedinostima na cijelom vozilu.
Nova, supertanka, potpuno LED ?etverostruka glavna svjetla s dnevnim svjetlima (Daytime Running Light – DRL) i svjetlosnim potpisom u obliku dvostrukog slova J, koja su dostupna s opcijom u tehnologiji Pixel LED. Uz funkciju prilagodljivih glavnih svjetala (Adaptive Driving Beam), koja procjenjuju cestu ispred vozila i automatski prilago?avaju duga svjetla smanjuju?i ja?inu snopa usmjerenu prema vozilima iz suprotnog smjera i prometnim znakovima, ovaj sustav može stvoriti izmjenjivi uzorak svjetlosnog snopa odabirom pojedinih segmenata LED kako bi postigao optimalnu vidljivost bez ometanja drugih voza?a.
Premium LED tehnologija se ugra?uje kao standard u svim izvedbama, a dostupna je kao sustav automatskih dugih svjetala (Auto High Beam Assist) na modelima SE i HSE. Ova tehnologija koristi prednju kameru za automatsko prebacivanje izme?u kratkih i dugih svjetala, spre?avaju?i tako zasljepljivanje voza?a iz suprotnog smjera. Sekvencijalni pokaziva?i smjera su isto tako dostupni kao opcija.
Dorade stražnjeg kraja uklju?uju širi branik i donji stražnji spojler u boji karoserije, koji vizualno snižava automobil. Okviri stražnjih svjetala na XF Saloonu sada su zatamnjeni.
U specifikaciji R-Dynamic, novi XF i XF Sportbrake se odlikuju nizom posebnih dizajnerskih elemenata koji odaju njegove snažne performanse, pri ?emu su svi modeli dostupni uz dodatni paket Black Exterior, koji dodatno osnažuje njegov dinami?ni izgled uz posebno oblikovane elemente u boji Gloss Black.
Izuzetna i luksuzna unutrašnjost
XF ima potpuno novu unutrašnjost koja poja?ava luksuz, unaprije?enu povezivost i ve?u smirenost i profinjenost. Novo ure?enje voza?kog mjesta je odvažnije, dinami?nije i više je usmjereno na voza?a. Nova, sportska središnja konzola, elegantnijeg profila, širi se prema armaturnoj plo?i, a na njoj se nalazi opcijski beži?ni punja? s poja?alom telefonskog signala (na odabranim tržištima).
U srcu nove unutrašnjosti je nezamjetno integrirani, centralno postavljeni, zakrivljeni HD dodirni zaslon veli?ine 11,4“ u elegantnom ku?ištu od slitine magnezija, kojim se upravlja novim sustavom za informiranje i zabavu Pivi Pro. Izvanredni završni detalji, uklju?uju?i nelakirani drveni furnir i aluminij, izvedeni su u prekrasnim oblicima kao što je gornji umetak vrata i puna širina „poklopca glasovira“ koji se nalazi na cijeloj širini armaturne plo?e. Laserski gravirani ukrasi srednjetonskog zvu?nika i metalni zakretni kota?i? sustava JaguarDrive Control utjelovljuju posve?enost detaljima.
Julian Thomson, Direktor dizajna u Jaguaru, je rekao: „Jaguar XF se odlikuje novim vanjskim dizajnom koji zra?i sigurnoš?u dok je potpuno nova unutrašnjost još luksuznija, materijali su predivni na dodir, a posvuda se zamje?uje izvanredno majstorstvo izrade. Unutrašnjost XF-a prekrasno objedinjava napredne tehnologije i jednostavno je izvanredno boraviti u njoj.”
Novi Drive Selector – samo jedan od brojnih prekrasnih detalja – odlikuje se gornjim dijelom izvedenim sa šavovima u stilu loptice za kriket, dok je donji dio izra?en od brižljivo obra?enog metala radi još ugodnijeg dodira.
Nove obloge vrata, u kojima se nalazi kvaka s pristupom od 360 stupnjeva, omogu?avaju lakši pristup i ve?e pretince za boce pi?a i druge predmete.
Nova sjedala se odlikuju širim sjedištima, novim masažnim funkcijama i poboljšanom pokrivenoš?u grijanih i hla?enih podru?ja. Na svim standardnim naslonima za glavu se nalazi izvezeni simbol jaguara u skoku, dok niz oznaka presvlaka sjedala „Est.1935 Jaguar Coventry“ naglašavaju naslje?e proizvo?a?a.
Niz naprednih tehnologija brine se za zdravlje i dobrobit svih putnika. Kao opcija na svim modelima, ionizacija zraka u kabini poboljšava kvalitetu zraka zahvaljuju?i tehnologiji Nanoe, koja pomaže u uklanjanju alergena i neugodnih mirisa. Ovaj sustav se odlikuje i pro?iš?avanjem PM2,5, koja hvata najsitnije ?estice – uklju?uju?i ?estice PM2,5 – radi poboljšavanja zdravlja i udobnosti putnika. Stranka uklju?uje ovaj sustav jednostavnim pritiskom na tipku „Purify“.
Napredni, u?inkoviti motori
Novi Jaguar XF i XF Sportbrake se odlikuju probranim nizom motora Ingenium koji ?ine ?etverocilindarski benzinski i dizelski motori sljede?e generacije, pri ?emu su dizelski motori opremljeni tehnologijom blagog hibrida (Mild Hybrid Electric Vehicle – MHEV).
Novi XF je dostupan isklju?ivo uz automatski mjenja? s osam brzina, pogon na stražnje ili sve kota?e i sljede?i izbor motora:
Dizel
204 KS, MHEV 2,0-litarski, ?etverocilindarski turbo, automatski mjenja? s osam brzina, pogon na stražnje/sve kota?e
Benzin
250 KS, 2,0-litarski, ?etverocilindarski turbo, automatski mjenja? s osam brzina, pogon na stražnje/sve kota?e
300 KS, 2,0-litarski, ?etverocilindarski turbo, automatski mjenja? s osam brzina, pogon na sve kota?e
Dizelski motor od 204 KS daje 430 Nm, dok njegov sustav MHEV koristi elektropokreta?/generator na remenski pogon (Belt integrated Starter Generator – BiSG) smješten u prostoru motora radi prikupljanja energije koja se obi?no gubi prilikom usporavanja i ko?enja, a koja se zatim pohranjuje u litij-ionskoj bateriji od 48 V smještenoj ispod prtljažnika. Ovaj sustav može ponovno koristiti pohranjenu energiju radi pomo?i toplinskom motoru prilikom ubrzavanja, kao i radi postizanja mirnijeg rada sustava stop/start.
Novi dizelski motor MHEV od 204 KS pogoni XF Saloon u izvedbi s pogonom na stražnje kota?e od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi uz emisiju CO2 od 130g/km* i potrošnju od 4,9 l/100km*. XF Sportbrake s pogonom na sve kota?e može dohvatiti ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,0 sekundi uz emisiju CO2 od 137g/km* i potrošnju od 5,2 l/100km*. Na taj na?in se postižu niski teku?i troškovi, pri ?emu je emisija smanjena za 13 posto, a potrošnja za 14 posto za XF Saloon RWD (pogon na stražnje kota?e) u usporedbi s dizelskim motorom od 180 KS koji se više ne ugra?uje, povrh pove?anja snage od 24 KS.
Kupci benzinske izvedbe mogu birati izme?u verzija od 250 i 300 KS 2,0-litarskog, ?etverocilindarskog motora, koje pri tome imaju okretni moment od 365 odnosno 400 Nm. Obje izvedbe se ponose najnovijim tehnologijama motora uklju?uju?i turbopunja? s dva kola i stalno promjenljivi podizaj ventila (Continuous Variable Valve Lift – CVVL), ?ime se postiže snažna kombinacija profinjenih performansi i u?inkovitosti.
Benzinski motor od 250 KS ima potrošnju od 8,0 l/100km*, emisiju CO2 od 181 g/km* te ubrzava 0-100 km/h za 6,9 sekundi u modelu XF Saloon sa stražnjim pogonom, te od 188 g/km* odnosno 8,3 l/100km* za verziju XF Sportbrake sa stražnjim pogonom.
XF Saloon s motorom od 300 KS, dostupan isklju?ivo s pogonom na sve kota?e, doseže 0-100 km/h za 6,1 sekundi.
Svim motorima je pridružen Jaguarov automatski mjenja? s osam brzina, kojim se može upravljati putem lopatica iza upravlja?a kada voza? želi biti snažnije uklju?en.
Napredne tehnologije povezivanja
Novi XF se odlikuje Jaguarovom elektroni?kom arhitekturom vozila (Electronic Vehicle Architecture) sljede?e generacije, nazvanom EVA 2.0, koja podržava niz novih tehnologija radi stvaranja vozila spremnog za budu?nost, vozila koje je uvijek povezano i uvijek osvježeno.
Najnovijom tehnologijom za informiranje i zabavu Pivi Pro se upravlja putem potpuno novog, zakrivljenog HD dodirnog zaslona od 11,4“. Klju?ne prednosti uklju?uju unaprije?enu jasno?u slike, zaslon je tri puta sjajniji i 48 posto ve?i od prethodnog zaslona, a pojednostavljena struktura izbornika omogu?ava voza?ima pristup ili pregled do 90 posto uobi?ajenih postupaka s po?etnog prikaza u dva ili manje dodira.
Radi pomo?i voza?ima u brzom pristupu vitalnim informacijama, novi XF se odlikuje interaktivnim HD voza?evim zaslonom (Driver Display) od 12,3“ s poboljšanom grafikom i prilagodljivim prikazom koji može sadržavati navigacijsku kartu preko cijelog zaslona s uputama skretanje po skretanje, digitalne pokaziva?e, upravljanje medijima, popis kontakata ili pojedinosti sustava za informiranje i zabavu. Rade?i zajedno s najnovijim virtualnim zaslonom (Head-up Display), novi XF daje voza?ima sve podatke koji su im potrebni uz najmanje ometanja.
Intuitivni novi infotainment sustav sadrži Apple CarPlay® kao standard te omogu?ava strankama istovremeno povezivanje dva telefona putem Bluetootha. Ovisno o tržištu, kao standard su dostupni i Android Auto™ i Baidu CarLife. Beži?no punjenje ure?aja s poja?alom telefonskog signala omogu?ava putnicima da brzo napune svoje pametne telefone. Ovaj sustav osigurava, isto tako, i jasniji zvuk prilikom razgovora zahvaljuju?i vanjskoj anteni.
Kako bi bilo mogu?e gotovo trenuta?no uklju?ivanje, Pivi Pro ima zasebni izvor napajanja, pa je spreman za korištenje ?im stranke sjednu za upravlja?.
Niz novih prakti?nih tehnologija uklju?uje osvježavanje softvera preko zraka (Software-Over-The-Air – SOTA), koje osigurava da XF uvijek koristi najnoviji softver. Ova tehnologija zna?i da vlasnici ne moraju odlaziti u servis radi osvježavanja softvera u vozilu.
Sustav povezivanja Pivi Pro koristi ugra?enu najnoviju tehnologiju s dvije SIM kartice i dva LTE modema koji omogu?avaju prenošenje putem sustava više funkcija istovremeno, kao što su streaming i preuzimanje SOTA osvježavanja, uz održavanje svih performansi. Ovakva mogu?nost naprednog povezivanja osigurava i minimalne prekide uslijed nepokrivenosti signalom jer pretražuje eter i traži najja?i signal.
Tehnologija aktivnog prigušivanja buke vožnje (Active Road Noise Cancellation) prva u ovom segmentu, neprekidno nadzire vibracije s površine kolnika i izra?unava zvu?ni val suprotne faze koji je potreban kako putnici ne bi ?uli buku. To zna?i da je u kabini manje buke, a kroz dodatnu profinjenost smanjuje se umor koji se ?esto povezuje s izlaganjem zvukovima niske frekvencije kroz duže vrijeme. Broj osoba u kabini se stalno prati, a ovaj sustav neprekidno prilago?ava svoje djelovanje kako bi svima pružio najbolje iskustvo. Lagana tehnologija osigurava da težina vozila i upravlja?ke karakteristike ne budu ugrožene.
Pored toga, Jaguarov unutarnji retrovizor ClearSight** pruža voza?u neometani pogled na cestu iza vozila. Koriste?i širokokutnu stražnju kameru, ovaj sustav šalje sliku na zaslon visoke definicije smješten u unutarnjem retrovizoru, pa tako niti visoki putnici na stražnjim sjedalima, slaba rasvjeta ili kiša na stražnjem staklu ne ometaju vidljivost.
Radi dodatne prakti?nosti, druga generacija klju?a za aktivnosti (Activity Key) može zaklju?ati, otklju?ati i pokrenuti vozilo bez potrebe za konvencionalnim klju?em u vozilu. Ovaj ure?aj se može puniti, u sebi sadrži sat, dok njegova baterija može trajati do sedam dana izme?u dva punjenja.
Novi na?in rada Guardian (?uvar) (samo u UK) isto tako koristi tajmer radi pružanja dodatne sigurnosti i smirenosti prilikom korištenja aplikacije Secure. On omogu?ava strankama odre?ivanje vremena kada vozilo ne?e biti aktivno, primjerice no?u, i primanje upozorenja na pametni telefon ako se vozilo koristi u tom vremenu – daju?i tako trenuta?no upozorenje za neovlašteno kretanje.
Novi XF isto tako uživa pogodnosti zadnje generacije tehnologija za pomo? voza?u. One uklju?uju monitor slobodnog izlaska (Clear Exit Monitor) koji upozorava i putnike sprijeda i one straga o vozilu ili biciklistu koji se približava prilikom izlaska iz vozila. Prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control) automatski održava zadani razmak od vozila ispred.
Najnovija Jaguarova 3D Surround kamera pruža napredne 3D funkcionalnosti radi pružanja više pojedinosti i izbor opcija pra?enja u stvarnom vremenu prilikom manevriranja vozilom.
Jaguarova posve?enost stvaranju ?vrstih i laganih vozila se nastavlja i u novom XF-u. Konstrukcija s puno aluminija koristi reciklirani aluminij iz proizvodnje u zatvorenoj petlji radi ve?e održivosti te je zna?ajan doprinos na Jaguarovom putu do Destination Zero (odredište nula), svijeta bez emisije, bez nesre?a i bez prometnih ?epova.
Stranke imaju izbor paketa S, SE i HSE, od kojih su sve dostupne sa specifikacijom R-Dynamic. Na svim je modelima dostupan i paket Black Exterior kao opcija.