Dionica Istarskog ipsilona na dijelu od Cerovlja do Lupoglava odnosno dodatnih 13 kilometara punog profila Istarskog ipsilona do tunela U?ka, otvorena je u ponedjeljak.
“Ovaj projekt zna?i gospodarski, društveni, ekonomski i turisti?ki krvotok Istre. Razvoj u svakom pogledu. Istra je u pogledu turizma gotovo 90 posto autodestinacija i integracije Istarske županije u cijelu mrežu autocesta u državi, a time i europske koridore, zna?i zaklju?enje projekta koji se gradio desetlje?ima i koji je kroz javno-privatno partnerstvo s Bina-Istrom dobio kvalitetnu dimenziju”, rekao je premijer Andrej Plenkovi? koji je nazo?io otvaranju.
To je predzadnja dionica Istarskog ipsilona prema tunelu U?ka, a premijer je izrazio zadovoljstvo što ?e i preostala dionica uskoro biti dovršena i puštena u promet.
“Ostaje 1,5 milijardi kuna vrijedan projekt druge cijevi U?ka i projektna dokumentacija za rješavanje ceste do Matulja u Primorsko goranskoj županiji. Na taj na?in kompletirat ?emo pri?u”, istaknuo je Plenkovi?.
Naime, krajem 2018. godine nastavljena je izgradnja punog profila Istarskog ipsilona na dionici Pazin-tunel U?ka, a danas puštena dionica u dužini od 13 kilometara dio je Faze 2B1 Istarskog ipsilona koja obuhva?a izgradnju drugog kolnika autoceste od ?vora Rogovi?i do ?vora Vranja u dužini od 28 kilometara. Puštena dionica zajedno s odmorištem Rebri vrijedi 550 milijuna kuna.
Premijer je još jednom naglasio kako je najbitnije sa?uvati dobru epidemiološku situaciju zbog tijeka turisti?ke sezone.
“Drago mi je da Istra bilježi izvrsne rezultate, a ovaj projekt ?e to dodatno osnažiti. Hrvatska država ?e do 2027. godine uložiti ?ak 45 milijardi kuna, od ?ega 22 milijarde kuna u modernizaciju željeznica, 15 milijardi u ceste, tri milijarde u luke i pet milijardi za ostale investicije. Ovo je krupan tjedan za prometnu infrastrukturu i fascinantno je da se u istom tjednu dovršava Istarski ipsilon i da se spaja konstrukcija Pelješkog mosta. To nije formalno otvaranje mosta, ve? spajanje. Vjerujem da ?e ve? pred ljetnu sezonu 2022. biti otvoren i taj most s pristupnim cestama”, najavio je premijer Plenkovi?.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovi? zadovoljan je što se cijeli projekt uspio realizirati u pet godina.
“Još predstoji otvaranje tri kilometra na dionici Lupoglav-Vranja. Ukupna vrijednost je 160 milijuna eura. To smo smo sve uspjeli u pet godina. To je uspjeh svih nas”, rekao je ministar prometa. Najavio je nastavak gradnje ceste do Matulja uz nadu, kako je rekao “da ?e najkasnije do 2025. i taj dio biti zgotovljen” te je ujedno podsjetio kako se trenutno u prometnu infrastrukturu ulaže više od 25 milijardi kuna.
Generalni direktor Bina-Istre Dario Sili? kazao je kako je na gradnju ove dionice u trajanju od 2 godine i 8 mjeseci bilo angažirano oko tisu?u radnika te gotovo stotinjak strojeva što je, kako je rekao “doprinijelo da mladi ostanu i rade u Hrvatskoj i pomoglo gra?evinskom sektoru u državi budu?i da su više od 90 posto radova izvodile hrvatske gra?evinske kompanije”. Istaknuo je da ?e ova dionica osim sigurnosti doprinijeti i pove?anju prihoda od turizma budu?i da više od 90 posto turista, odnosno preko pet milijuna turista, u Istru dolazi autom koriste?i Istarski ipsilon.
Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj u koji je od po?etka projekta uloženo 800 milijuna eura. Predstavlja žilu kucavicu istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje više od deset milijuna vozila.
HINA