?ak i posljednji automobilski romantici uskoro ?e biti primorani ustuknuti pred najezdom automatskih mjenja?a, jer nude bolje performanse i komfor uz nižu potrošnju goriva, ali uz ovih pet automobila još uvijek možete uživati s ru?nim.
Iskusni i mahom stariji voza?i klet ?e se da im automatski mjenja? ne nudi dobru kontrolu nad automobilom. No, svaku takvu izjavu potrebno je uzeti s rezervom, jer su automatski mjenja?i u zadnji 15-ak godina napredovali svjetlosnom brzinom.
OK, o užitku vožnje se još može otvoriti debata. ?injenica je da ru?ni mjenja? nudi bolji osje?aj u vožnji, jer voza?a gura u prvi plan, no, ne treba robovati krutim stavovima. Današnji automatici su bolji nego ikad prije, a rafalno šaltanje 8 ili 9-stupanjskog mjenja?a o?arat ?e svakog tko je realan.
No, za sve zaljubljenike u ru?ni mjenja? još uvijek nije sve gotovo pa donosimo popis od pet zanimljivih automobila koji nude koktel luksuza i sporta uz klasi?an ru?ni mjenja?.
1. Porsche Carrera T
Iza oznake T zapravo se krije sportski nastrojen Porsche 911 koji za pogon koristi 3-litrenog bokserskog biturbo benzinca sa 370 KS, koji snagu na kota?e šalje putem 7-stupanjskog ru?nog mjenja?a. Osim 911-ice ru?ni mjenja? može se naru?iti i uz Porsche 718 Boxster/Cayman, ali u toj varijanti se koristi 6-stupanjski.
2. Jaguar F-Type
Premda je još u fazi razvoja bila predvi?ena isklju?ivo ugradnja automatskog mjenja?a u Jaguaru su se u posljednji trenutak predomislili i kupcima odlu?ili ponuditi izvedbu s ru?nim mjenja?em. Nažalost, ru?ni mjenja? može se naru?iti isklju?ivo u kombinaciji s motorom V6, dok uz motor V8 dolazi samo automatika. No, i kompresorski 3.0 V6 sa 340 ili 380 KS nudi pregršt voza?kog užitka.
3. Audi A5 Coupe
Još prije nekoliko godina proizvo?a? iz Ingolstadta nudio je ru?ni mjenja? u brojnim kombinacijama gotovo svih modela u ponudi, ali danas se, izuzev najjeftinijih Audija, kompletna paleta modela bazira na automatskom mjenja?u. Od skupljih i luksuznijih modela ostao je Audi A5 kao posljednji mohikanac, ali i on donosi ru?ni 6-stupanjski mjenja? samo u kombinaciji s 2-litrenim turbobenzincem sa 252 KS.
4. BMW M2
Da Bavarci još uvijek imaju respekt prema ru?nom mjenja?u dokazao je BMW M2. Jedan od najzabavnijih modela u njihovoj ponudi donosi 3-litrenog bitubo benzinca sa 370 KS u kombinaciji s ru?nim mjenja?em i stražnjim pogonom. To što je prema tvorni?kim podacima do stotke sporiji za 0,2 sekunde (4,5 s u usporedbi sa 4,3 s uz automatski mjenja?) fanovima nije nimalo bitno, jer užitak ru?nog šaltanja je ono što se cijeni na kraju dana. No, to nije sve. Osim modela M2 s ru?nim mjenja?em mogu se naru?iti i modeli M3 i M4. Svaka ?ast onima koji slušaju bilo publike…
5. Aston Martin Vantage
Glomazni grand toureri do zuba nakrcani najluksuznijom opremom i najfinijim materijalima ne privla?e publiku kojima je ru?ni mjenja? važan faktor pa je samo pitanje trenutka kad ?e ga Vantage nepovratno izgubiti. Zasad se Aston Martin Vantage nudi uz motore V8 i V12, a uz oba ljubitelji ru?nog mjenja?a mogu birati izme?u 6-stupanjskog ili 7-stupanjskog.