Ovo je Top 5 opasnih mitova o vožnji u zimskim uvjetima

0
30506

Ovakvi mitovi su vrlo opasni, pogotovo za mla?e i neiskusnije voza?e. Ne slušajte savjete raznih “stru?njaka” ve? isklju?ivo slijedite upute koje se nalaze u knjižici vozila i koje su propisane od strane proizvo?a?a vozila. Upute proizvo?a?a vozila su nastale kao rezultat mnogobrojnih testova u procesu proizvodnje Vašeg vozila, stoga su to najbolji savjeti za Vas i Vaše vozilo.

U ovom ?lanku ?emo spomenuti neke od popularnih mitova koji se odnose na vožnju u zimskim uvjetima:

“Najpopularniji mit”: ABS se treba isklju?iti u vožnji po snijegu i/ili ledu!
Ovo nikako nije istina. Iako se ABS ?esto aktivira prilikom vožnje u ovakvim uvjetima, ne biste ga trebali isklju?iti. Istina je da se s ABS-om produžuje zaustavni put, ali vam je pri tome omogu?eno upravljanje vozilom (skretanje i izbjegavanje prepreka), dok obi?nim ko?enjem (blokiranjem kota?a) se gubi ta mogu?nost upravljanja. Moderni ABS sustavi su toliko uznapredovali te imaju višestruku korist u odnosu na vozila bez ABS-a.

Treba isklju?iti sustave za kontrolu stabilnosti (prianjanje) vozila!
Ovi sustavi (ESP, DSC,…) se u uvjetima slabijeg prianjanja vozila (snijeg/led) aktiviraju prilikom proklizavanja kota?a i smanjuju doziranje gasa ili aktiviraju ko?nice na kota?ima koji proklizavaju. Prilikom vožnje u ovakvim uvjetima vrlo je važno da su ovi sustavi aktivni jer oni najbolje iskorištavaju mogu?nosti prianjanja vašeg vozila, bolje i od iskusnih voza?a.
Ipak, postoje odre?ene okolnosti gdje se može imati koristi deaktiviranjem ovih sustava. Ako ste zapeli u snijegu i ne uspijevate se izvu?i, deaktivirajte privremeno ove sustave i pokušajte ponovno.

Ritmi?no ko?enje je korisna tehnika pri upravljanju novijim vozilima!
Ritmi?no ko?enje je tehnika kojom se ko?i i otpušta ko?nica u odre?enom ritmu, omogu?uju?i tako kompromis izme?u ko?enja i upravljanja.
Ova tehnika je korisna kod vozila bez ABS-a (još uvijek bitna tehnika jer je prema nekim podacima na ovim podru?jima (RH i okolica) preko 80% vozila bez ABS sustava). Ako pak imate ABS ne biste trebali pokušavati ovu tehniku jer ABS izvodi sli?nu tehniku, ali mnogo brže i preciznije.

Uvijek vozite u najnižem stupnju prijenosa!
Ovo nije dobra ideja ako trebate krenuti na skliskoj površini ili uzbrdici. Najniži mogu?i stupnja prijenosa predaje ve?i okretni moment kota?ima, a što ?e zbog velike sile vjerojatno rezultirati proklizavanjem pogonskih kota?a. U ovakvoj situaciji najbolje je koristiti najve?i prakti?ni stupanj prijenosa (smanjuje okretni moment) te lagano dozirati gas.
Tijekom vožnje u ovakvim uvjetima je jako bitan kompromis izme?u ko?enja i upravljanja vozilom. Najbolji kompromis je onaj stupanj prijenosa u kojem je broj okretaja motora izme?u 2000-3000 (rpm). Takav stupanj smanjuje mogu?nost proklizavanja pogonskih kota?a, i omogu?uje Vam ko?enje motorom (po potrebi).
Vožnja u nižem stupnju prijenosa je korisna u ovim uvjetima kada se spuštate niz nizbrdicu. Ko?enjem biste znatno pove?ali mogu?nost blokiranja kota?a, što rezultira gubitkom sposobnosti upravljanja (skretanje i izbjegavanje prepreka). Vožnjom u nižem stupnju prijenosa zapravo ko?ite motorom te se na taj na?in kota?i mogu gotovo nesmetano okretati.

Dobro je smanjiti tlak u pneumaticima tijekom vožnje po snijegu/ledu!
Tehni?ki gledano, ovaj mit je istinit. Smanjenjem tlaka u pneumaticima pove?aje se gaze?i sloj (protektor) omogu?uju?i bolje prianjanje pneumatika. Ipak, ovo ne biste trebali raditi!
Smanjenjem tlaka pneumatik se više zagrijava, što može biti jako opasno i rezultirati puknu?em istoga, pogotovo pri ve?im brzinama. Stoga nikako nemojte voziti sa gumama koje nemaju dovoljan (preporu?en) tlak.
Kako se smanjenjem tlaka postiže i ve?e prianjanje, zrak iz pneumatika možete ispustiti na kratko ukoliko zapnete u snijegu što ?e malo pove?ati sposobnost prianjanje Vaših pneumatika, te Vas uz malo sre?e izvu?i iz nevolje. Nakon toga napumpajte gume na preporu?ene tlakove…
Proizvo?a?i guma ?ak preporu?uju pove?anje tlaka u pneumaticima tijekom zime. Zašto? Tijekom zime tlak u pneumaticima se smanji uslijed kompresije zraka. Preporu?eno pove?anje tlaka je reda veli?ine od 0.2 bara (ovisno o proizvo?a?u pneumatika).
Kada se radi o pneumaticima, uvijek slijedite preporu?ene norme od strane proizvo?a?a! Vaše gume ?e duže trajati (ušteda), a vožnja ?e biti sigurnija.

Tomislav Seser

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com