Svaka TOP lista izaziva podijeljena mišljenja, sigurni smo da će tako biti i ovaj puta, ali izbor redakcije pao je na ovih osam automobila.
Automobili koji su stigli na tržište u zadnjem desetljeću 20. stoljeća sve više postaju vrućom robom na tržištu. Bilo je to posljednje doba automobilske romantike, čistog vozačkog užitka bez raznih sustava elektronike, restrikcija na ispušnim sustavima, usmjeravanja isključivo prema što većem profitu…
S današnjeg stajališta već je moguće odrediti koji su najbolji primjerci za ulaganje i koji će se automobili već za koju godinu moći smatrati iznimno cijenjenim oldtimerom.
Ovo je lista TOP 8 najboljih automobilskih klasika iz 90-ih redakcije Autopress.hr, ako smatrate da smo negdje pogriješili napišite svoje favorite u komentarima na našoj Facebook stranici. Pa krenimo redom…
1. Hummer H1
Administracija Arnolda Schwarzeneggera poticala je proizvodnju civilne izvedbe vojnog vozila AM General M998 Humvee, stvorenog iskljućivo za potrebe vojske SAD-a. Za pogon koristi 6.2-litrenog dizelaša, neudoban je i loše opremljen, ali impresivna pojava na svakoj prometnici. Pogotovo zbog činjenice da je osjetno širi od dva metra pa na masi cesta EU ne stane u prometnu traku.
2. Toyota Supra
Zaboravite novu Supru, tehničkog blizanca BMW-a Z4. Ovdje je rijeć o originalnom modelu. Toyota Supra četvrte generacije harala je prvotno japanskom, a nakon glavne uloge u prvom filmu franšize The Fast & The Furious i svjetskom scenom. No, upravo to se pokazalo ‘medvjeđom uslugom’, jer je danas iznimno teško pronaći automobil u originalnom stanju. Kupci su 90-ih mogli birati između atmosferskog benzinca sa 220 ili turbobenzinca s 280 KS. Nazivno je imao 280 KS zbog tadašnjeg zakona u Japanu, ali u stvarnosti barem 30-40 KS više.
3. Jaguar XJ220
Nastao je u suradnji s TWR-om, a 1992. godine kad se pojavio bio je uvjerljivo najbržim automobilom na svijetu. Jaguar XJ220 koristio je motor 3.5 V6 sa 550 KS, a zahvaljujući naprednoj aerodinamici mogao je potegnuti sve do gotovo 350 km/h. Detaljnije o ovom vrhunskom sportašu, koji je preteća današnjih hipersportaša, pročitajte u detaljnom članku povodom 25. rođendana koji smo objavili 2017. godine.
4. Dodge Viper
Staviti u cestovni automobil motor kamionskih proporcija ne bi se usudio svatko. No, Amerikaci su bili hrabri i odlučni sa stvore modernu Shelby Cobru. I u tome su dobrim dijelom uspjeli. U SAD-u Viper već ima status ikone, pogotovo od kad je 2017. otišao u mirovinu. Na tržište je stigao 1991. i odmah dokazao kako može biti vrlo opasan za neiskusne vozače. Atmosferski benzinac 8.0 V10 razvijao je 400 KS, a samo masa motora iznosi čak 323 kilograma. O emisijama ispušnih plinova bolje je ne razmišljati…
5. Mazda RX-7 FD
Japanski jurišnik treće generacije dokazao je kako Wankel motor može pružiti spektakularne performanse, pogotovo u najpaprenijoj turbopunjačem potpomognutoj izvedbi Spirit R. Kao i kod svih sportaša iz Japana najveći problem je nemogućnost pronalaska originalnog primjerka. Mazda RX-7 toliko je bila popularna u tunerskim krugovima da je traženje standardnog gotovo nemoguća misija. Prošle godine proslavili smo 40. rođendan Mazde RX-7 prikladnim člankom.
6. Nissan Skyline GT-R R34
Dobri poznavatelji automobilskih prilika osmjehnut će se prilikom pomisli na Godzillu. Naime, Nissan Skyline GT-R R34 bio je toliko dominantan na utrkama diljem svijeta da su mu fanovi nadjenuli taj nadimak. Pritom ne treba umanjiti svu reputaciju koju je naslijedio modelima R32 i R33, ali R34 bio je još stepenicu više. Twin-turbo benzinac sa znatno više od deklariranih 280 KS, pogon na sve kotače i iznimna stabilnost smjestili su ga u legende. Za osjetno manju cijenu od usporedivih Porschea ili Ferrarija nudio je sprint do stotke za manje od pet sekundi. Opširnim člankom Autopress.hr proslavio je 2017. godine 60. rođendan Nissana Skyline.
7. Ferrari F50
Brojni pratitelji automobilske industrije, a među njima i velik dio fanova proizvođača iz Maranella, ne pokazuju dovoljno poštovanja prema umjetničkom djelu kakvo je Ferrari F50. Naravno da je adekvatno naslijediti legendu kao što je Ferrari F40 bila gotovo nemoguća misija, ali i Ferrari F50 je u svakom pogledu spektakularan automobil. Uostalom, za pogon koristi V12 motor koncepcijski identičan onom kakav se ugrađivao u bolid Formule 1, ima vrhunski ručni mjenjač i inovativan pushrod ovjes. Proizvedeno ih je svega 349 pa je i rjeđi od F40.
8. McLaren F1
Stvorio ga je Gordon Murray, jedan od najvećih genijalaca Formule 1, a sama činjenica da je jurio 386,4 km/h svrstava ga u legendu. Tim više što je ta brzina postignuta BMW-ovim V12 motorom sa 627 KS. S trona najbržeg skinuo je Jaguar XJ220, a na vrhu je ostao sve do 2005. godine i pojave Bugatti Veyrona, kojem je trebalo 1001 KS da nadmaši McLaren F1. Vozač sjedi u sredini, motor je praktički iz bolida Formule 1, toplinska izolacija motora izvedena je u zlatu… Koliko je zanimljiv provjerite u članku povodom 25. rođendana McLarena F1, objavljenog 2017. godine.