Mnogi golobradi mladi?i opijeni scenama koje vide u filmovima poput Fast & Furious uvjereni su kako trikove mogu koristiti u stvarnom životu.
Nažalost, prije ili kasnije na grub na?in saznaju da je jedino što su postigli loš rad mjenja?a, a posjet servisu obi?no ih baci u realnost paprenom cifrom.
Dvije su osnovne tehnike koje ?esto spominju uli?ni trka?i pritom uop?e ne razmišljaju?i o posljedicama koje one ostavljaju na trajnost prijenosa snage, a obije navodno pospješuju ubrzanje automobila.
Tehnika ‘no-lift shifting’ bazira se na izmjeni stupnja prijenosa ru?nog mjenja?a bez upotrebe spojke. Takvim stilom vožnje voza? zapravo zahtjeva na sinkroni u mjenja?u odrade posao za koji nisu namijenjeni, a to je uskla?ivanje brzine vrtnje kota?a i brzine vrtnje mjenja?a.
Druga tehnika je ‘power shifting’. Naime, dok automobil ubrzava, a voza? drži papu?icu gasa u krajnjem položaju, svi sklopovi prijenosa snage su uskla?eni brzinom vrtnje. No, ako voza? pritisne papu?icu kva?ila dok istodobno i dalje drži papu?icu gasa u krajnjem položaju, brzina vrtnje motora naglo raste, a brzina vrtnje svih komponenti prijenosa se smanjuje. Ubacivanjem ru?ice mjenja?a u viši stupanj prijenosa sinkroni su pod iznimno velikim optere?enjem, jer su brzine vrtnje motora i sklopova sustava prijenosa razli?ite, a pod najve?im optere?enjem je kva?ilo, koje naglo mora nadoknaditi tu razliku. U tom slu?aju dolazi ili do gubitka prianjanja guma ili do proklizavanja spojke. U svakom slu?aju takav stil izmjene stupnja prijenosa drasti?no smanjuje trajnost svih sklopova.
Detaljna objašnjenja obije tehnike izmjene stupnja prijenosa potražite u izvrsnom videu poznatog YouTube kanala Engineering Explained.