Ovo su najbolji britanski automobili u povijesti

0
8430

Svaki je na svoj na?in ostavio dubok trag u povijesti automobilske industrije pa ?emo ih se zauvijek sje?ati zbog iskoraka koji su ostvarili.

Premda ?e zlobnici re?i da automobilska industrija u Velikoj Britaniji više ne postoji, jer su im stranci pokupovali sve brendove, istina nije baš tako crno-bijela. Britanci su i dan danas ponosni na brojne brendove, a pogotovo na: Jaguar, Land Rover, Aston Martin, McLaren…

Ne treba zanemariti niti utjecaj u Formuli 1. Naime, ?ak sedam od 10 mom?adi koje se trenuta?no natje?u u najelitnijem automobilskom natjecanju bazu ima u Velikoj Britaniji. Konkretno: The Haas, McLaren, Mercedes AMG, Force India, Red Bull, Renault i Williams F1.

No, da ne duljimo previše, krenimo redom u pregled najboljih britanskih automobila u povijesti, u izboru redakcije Autopress.hr:

BMC Mini

Jednostavno re?eno – Mini je jedan od najutjecajnijih automobila u povijesti! ?ak ni British Leyland nije uspio uprskati njegov uspjeh kad mu je stigao u okrilje. Kroz ?ak 41 godinu neprekinute proizvodnje prodano ih je gotovo 5,4 milijuna. Izvrsnom koncepcijom nudio je puno prostora u malim gabaritima. Naime, ?ak 80 posto tlocrtne površine automobila ostajalo je za smještaj putnika i prtljage. Iznimna funkcionalnost, ?isti voza?ki užitak zbog niskog težišta i genijalan dizajn zaslužni su za instant uspjeh na svim tržištima.

Jaguar E-Type

Kad je osvanuo na salonu automobila u Ženevi 1961. godine ?ak niti veliki Enzo Ferrari nije uspio sakriti oduševljenje. Odmah je konstatirao kako je Jaguar E-Type najljepši automobil na svijetu, a tu je tituli zadržao do danas, nebrojeno je puta potvrdivši na raznim izborima za najbolji dizajn. Nastao je na temeljima pobjednika Le Mansa, Jaguaru D-Type, pa se ispod zavodljive karoserije nalazi sofisticirana tehnika. Sa 265 konjskih snaga koliko je razvijao benzinac 3.8 i iznimno naprednim ovjesom bio je referenca na testovima. Kad su prosje?ni automobili nisu mogli dohvatiti niti 150 km/h Jaguar E-Type jurio je najve?om brzinom od 245 km/h.

Aston Martin DB5

Aristokratski sportski kupe postao je planetarno poznat nakon što je odigrao glavnu rolu u filmu o najpoznatijem tajnom agentu na svijetu. James Bond samo ga je pretvorio u poslasticu. Svi preduvjeti za ulazak u legendu ionako su ve? bili tu, na ?elu s izvrsnim 4-litrenim rednim 6-cilindrašem koji je razvijao 280 KS. S lako?om je mogao pojuriti 235 km/h.

Land Rover Defender

Nakon što se dokazao u najtežim mogu?im uvjetima tijekom Drugog svjetskog rata ovaj terenac razvijen prvenstveno za vojnu namjenu krenuo je u osvajanje ljubitelja terenske vožnje. Svakom novom generacijom postajao je sve boljim, a glavna odlika prvog modela bila je iznimno jednostavna i robusna mehanika. ?ak i da se nešto pokvarilo moglo bi se brzo otkloniti na prvoj crti bojišnice. U raznim manje razvijenim dijelovima svijeta Land Rover bio je prvo motorno vozilo koje je ugledalo lokalno stanovništvo.

Jaguar XJ220

Premda se na tržištu zadržao svega dvije godine (1992. – 1994.) velikim je slovima ostao upisan u enciklopediju automobilske povijesti. Naime, Jaguar XJ220 svojedobno je bio najbrži serijski automobil na svijetu. Niti uz cijenu od 500.000 dolara kupaca nije manjkalo pa ih je sveukupno proizvedeno 271. No, po?etak je bio težak, jer su zbog kašnjenja brojni potencijalni kupci povla?ili svoje akontacije. Monumentalan motor W12, pogon na sve kota?e te iznimno aerodinami?na karoserija omogu?ili su spektakularnu brzinu. Rekorderom je postao kad je pojurio ?ak 341 km/h.

Lotus Elan

Svojedobno su se zlobnici znali šaliti na na?in da bi konstatirali kako Britanci proizvode odli?ne automobile, ali svaki Japanci naknadno usavrše. U slu?aju Lotus Elana pri?a je dijametralno suprotna. Naime, koncept otvorenog roadstera male mase i razmjeno slabog motora, koji unato? tome pruža golemu koli?inu sportskog užitka, s naglasnom na upravljanje, godinama kasnije kopirala je Mazda MX-5. No, unato? tome Lotus Elan bio je prvi sportaš koji je dokazao kako za dozu adrenalina nije potrebna golema snaga motora.

Ford GT40

Ameri?ki proizvo?a? automobila stvaranje modela GT40 u potpunosti je povjerio britanskoj podružnici. Prve tri generacije stoga su 100 posto britanski proizvod, a koliko je uspješan bio na utrkama najbolje ilustrira podatak da je od 1966. do 1969. godine osvojio 24 Sata Le Mansa ?etiri puta zaredom. U prvom nastupu na prestižnoj utrci Ford GT40 osvojio je prva tri mjesta. Glavan misao vodilja bola je pobijediti Ferrari, a glavna pohvala kad je zaslužio da mu se i veliki Enzo Ferrari pokloni. Mala masa, tek 103 centimetara visoka karoserija i snažni V8 motori ono su po ?emu ?e biti zauvijek zapam?en.

McLaren F1

Vjerojatno najbolji britanski sportaš u povijesti punih šest godina bio je oki?en titulom najbržeg automobila na svijetu. S trona je skinuo Jaguar XJ220 1999. godine nakon što je postigao najve?u brzinu od 386,4 km/h, a nadmašio ga je tek Bugatti Veyron 2005. godine. Upravo najve?a brzina najbolje govori u prilog izvanrednoj aerodinamici, jer je doseg puno ve?i od onog što bi se dalo naslutiti motorom 6.1 V12 sa 627 KS. Najupe?atljiviji detalj svakako je mjesto voza?a smješteno u sredini. McLaren F1 u svakom je pogledu fascinantan automobil, a detaljnije ga upoznajte klikom na ovaj ?lanak.

Ford Escort

Obiteljski automobil manji od Ford Cortine pratio je jednostavnu formulu. Motor s ?etiri cilindra bio je smješten sprijeda, a pogon je bio stražnji. Dobar dizajn i osje?aj u vožnji te korektna cijena u?inili su ga instant hitom. Voza?i skloni sportskoj vožnji mogli su jednostavnih zahvatima na motoru i ovjesu pretvoriti serijsku izvedbu u prili?no zabavan stroj. Pogotovo su na cijeni izvedbe RS2000, koje su bile me?u najbržim modelima svojeg doba.

Range Rover

Ne?emo puno pogriješiti ako konstatiramo da je Range Rover prete?a modernih SUV-ova, ali uz jednu bitnu razliku – nudi zna?ajno bolja terenska svojstva. Recept je zapravo vrlo jednostavan, na bazi Land Rovera koji je ?istokrvni terenac stvoren je luksuzniji, opremljeniji i snažniji Range Rover. Ovjes prilago?eniji cestovnoj upotrebi, bogata oprema i snažan motor V8, u kombinaciji s ?istokrvnim terenskim genima pokazalo se iznimno uspješnim receptom.

Lotus Seven / Caterham 7

Najbolja demonstracija primjene slavne izjave Colina Chapmana – Pojednostavi pa olakšaj – je upravo Caterham 7, koji se ve? desetlje?ima prodaje u gotovo nepromijenjenoj formi te dokazuje kako za vrhunsku zabavu nije nužan snažan motor. Originalno je nastao kao kit car Lotus Seven daleke 1957. godine. Caterham Cars otkupio je sva prava na Seven te i dalje osvaja kupce svojom jednostavnoš?u i ?istim užitkom vožnje.

Lotus Elise

Suvremena interpretacija svih teza koje je davno prije postavio Lotus Elan. Cestovni sportaš koji je i 90-ih uspješno primjenjivao filozofiju lake gradnje. Uvo?enjem novih tehnologija i naprednih materijala dodatno je poboljšao omjer mase i snage, a vrhunskim ovjesom i kirurški preciznim upravljanjem osvajao brojne kupce.

McLaren P1

Uz Ferrari LaFerrari i Porsche 918 Spyder bio je glavnim igra?em hibridnih hipesportskih automobila. Bio je to potpuno novi automobilski segment, a model P1, koji je koristio brojne temelje slavnog McLarena F1, nalazio se na vrhu svijeta. Kombinacijom twin-turbo benzinca 3.8 V8 i elektromotora ispaljivao je ?ak 904 KS pa je svih 375 primjeraka razgrabljeno, a ve? danas vrijede više nego kad su bili novi.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com