Najkontroverzniji je takozvani ISA sustav ili Inteligentna prilagodba brzine, prenosi RevijaHAK.
Od 6. srpnja ove godine u sve nove modele automobila, kamione i autobuse, koji se prodaju u Europskoj uniji, bit ?e ugra?en niz novih sustava, odnosno oni ?e biti obavezni. Cilj uredbe EU je u?initi automobile sigurnijima. Ove godine po?inje prijelazni period kada ?e modeli koji su predstavljeni prije ovog roka imati mogu?nost prilagodbe, ali od 2024. godine svi novi automobili morat ?e biti opremljeni navedenim tehnologijama.
Najkontroverzniji je takozvani ISA sustav ili Inteligentna prilagodba brzine (Intelligent Speed Assistant). Ovo je sustav pomo?i voza?u koji upozorava na dopuštenu maksimalnu brzinu. Sustav bi trebao, prate?i znakove na cesti ili navigaciju, automatski smanjivati snagu motora, ali i dopustiti pretjecanja, odnosno trebao bi se gasiti kada voza? snažno pritisne papu?icu gasa. Premda se sustav može deaktivirati u izborniku svakog vozila, on ?e ponovno biti aktivan svaki put kada se vozilo pokrene. Kako ?e on funkcionirati u praksi? Vidjet ?emo… Posebno je izazovan dio o dopuštanju i prepoznavanju pretjecanja.
U sva vozila bit ?e ugra?ena i crna kutija ili službeno EDR. Ovaj sustav, koji je ve? prisutan u brojnim novim automobilima, pohranjuje podatke nekoliko sekundi prije nesre?e. Bilježe se informacije o brzini, položaju upravlja?a i je li automobil imao upaljena svjetla. Zasad ovim podacima mogu pristupiti samo državna tijela i proizvo?a?i automobila, a nisu dostupni osiguravateljima. Mnogi neovisni stru?njaci bunuli su se protiv ugradnje crnih kutija jer misle da su za njih lobirali proizvo?a?i automobila zbog svojih interesa.
Od 6. srpnja ?e se u automobile ugra?ivati stražnja kamera, automatizirano ko?enje u nuždi, senzori za parkiranje, sustavi za ostanak traci, sustavi upozorenja na umor i priprema za ugradnju alcolocka, sustava koji bi se mogao ugra?ivati u vozila višestrukih prijestupnika. Tu se misli na voza?e koji su vozili u alkoholizranom stanju i koji su skrivili prometne nesre?e. Alcolock im ne bi dopustio da krenu s vozilom ako su pod utjecajem alkohola. S alcolock ure?ajima ?e se zasad odvojeno baviti svako nacionalno zakonodavstvo.
Kombi vozila, kamioni i autobusi moraju biti opremljeni nadzorom tlaka u gumama. Automobili imaju tu funkciju još od 2014. godine.
Izvor: RevijaHAK