Zra?ni jastuk svakako je klju?ni element pasivne sigurnosti automobila, jer spašava živote u trenutku kad sudar postaje neizbježan. Konstruirao ga je John W. Hetrick još 1952. godine, a prvi je s ugradnjom krenuo Chrysler 1967., dok je od europskih modela led probio Mercedes-Benz S-klase (W126) iz 1980. godine.
Zra?ni jastuk nastupa tek nakon sudara, to?nije svega nekoliko milisekundi nakon što je došlo do kontakta izme?u dva vozila. Tada upravlja?ki modul kre?e s aktivacijom kapsule u kojoj se nalazi osam grama eksploziva, a njegovim izgaranjem puni se jastuk. Najviše jednu sekundu nakon amortizacije udarca uslijed sudara dva vozila jastuk se prazni.
Za razliku od ABS-a i ESP-a, koji su klju?ni za aktivnu sigurnost, zra?ni jastuk, poznatiji kao airbag, najvažniji je element pasivne sigurnosti, a dokaz tome su brojni životi koje je spasio posljednjih nekoliko desetlje?a, pa danas suvremeni automobili imaju i po osam zra?nih jastuka.
Koliko je funkcija zra?nog jastuka važna najbolje ilustrira video koji je u javnost pustila novozelandska ina?ica HAK-a (New Zealand Automobile Association), a na kojem se jasno vidi djelovanje sila sudara na crash-test lutku.
17