Policija nastavlja s poduzimanjem poja?anih aktivnosti usmjerenih na sprje?avanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja, posebice recidivista.
Policija nastavlja s poduzimanjem poja?anih aktivnosti usmjerenih na sprje?avanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost voza?a, vožnja nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisna uporaba mobitela i prekršaji motociklista.
U akciju je bio uklju?en maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi ure?aji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: ure?aji za utvr?ivanje stupnja alkoholiziranosti, ure?aji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.
Policijski službenici svih policijskih uprava proteklog su vikenda u razdoblju od 1.- 3. studenog 2019. godine utvrdili ukupno 3.491 prekršaj od kojih izdvajamo:
– 270 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najve?a izmjerena koncentracija alkohola u koli?ini 4,29 g/kg izmjerena na podru?ju PU Me?imurske,
– 1.584 prekršaja prekora?enja dopuštene brzine kretanja, a najve?a prekora?ena brzina izmjerena je na podru?ju PU Zadarske od 228 km/h,
– 302 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
– 87 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.
Najve?i broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvr?en je na podru?ju PU splitsko-dalmatinske, njih 39, dok je najmanje utvr?eno na podru?ju PU bjelovarsko-bilogorske, dubrova?ko-neretvanske, krapinsko-zagorske te li?ko-senjske, gdje su zabilježena tri takva prekršaja.
Rekorder po broju utvr?enih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagreba?ka s 214 takvih prekršaja, dok je najmanje utvr?eno u PU primorsko-goranskoj, 16 takvih prekršaja. Zabilježeno je nekorištenje sigurnosnog pojasa kod 77 voza?a na podru?ju PU splitsko-dalmatinske. Najve?i broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvr?en je na podru?ju PU zagreba?ke, 16 takvih prekršaja.
Detaljnijom analizom primjetno je kako su najve?i broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola po?inili voza?i starosti od 18 do 24 godina (85 takvih prekršaja), kojima je naj?eš?e izmjerena koncentracija alkohola od 0,51 do 1,0 g/kg, što je i naj?eš?e izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.
U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema po?initeljima najtežih prekršaja. Ovom prilikom je zate?eno 17 osoba koje su bile ponavlja?i teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivisti“, a koji su po?inili 18 teških prekršaja, od kojih najviše:
nedopuštena koncentracija alkohola – 10;
upravljanje prije stjecanja prava – tri;
upravljanje s izre?enom mjerom zabrane upravljanja vozilom – dva;
upravljanje nedopuštenom brzinom kretanja – tri i dr.
Slijedom navedenog, šest voza?a je zadržano u posebnim prostorijama do otrežnjenja, a protiv devet voza?a proveden je žurni prekršajni postupak prilikom ?ega je policija predložila odre?ivanje maksimalnih kazni.
Posebice napominjemo da se usprkos navedenim aktivnostima policije, u razdoblju od 30. listopada do 3. studenog 2019. godine, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo osam prometnih nesre?a u kojima je smrtno stradalo 12 osoba, ?etiri su osobe zadobile teške ozljede, a ?etiri lakše ozljede.
Prema vrstama prometnih nesre?a, u ?etiri prometne nesre?e je došlo do slijetanja vozila s kolnika, pri ?emu su u dvije nesre?e vozila prešla na suprotnu stranu kolnika i naletjela na vozila koja su im dolazila iz suprotnog smjera, dok su u dvije nesre?e voza?i automobila naletjeli na pješake.
U svih osam prometnih nesre?a, krivac za prometnu nesre?u je ljudski faktor, odnosno kao uzrok nastanka prometne nesre?e utvr?ena je brzina kretanja vozila neprilago?ena uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, no?). Razvidno je da je i nadalje glavni uzrok smrtnog stradavanja nepropisna ili neprilago?ena brzina kretanja, prilikom ?ega dolazi do me?usobnih sudara vozila iz suprotnog smjera ili njihovog slijetanja s kolnika, kao i naleta vozila na pješake ili bicikliste. Od navedenih osam nesre?a, ?etiri nesre?e skrivile su osobe mla?e životne dobi, starosti od 17 do 22 godine.
Stoga se nastavlja poduzimanje mjera usmjerenih na pove?anje sigurnosti svih sudionika u prometu.
Slijedom navedenog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u vlastite voza?ke sposobnosti i mogu?nosti vozila tragedija se može desiti u trenu i obilježiti cjeloživotno obilježiti vas ili druge sudionike u prometu.
Savjeti sudionicima u prometu
-vodite ra?una o tehni?koj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice stanju i ispravnosti pneumatika obzirom na velike temperaturne razlike dnevnih i no?nih temperatura, odnosno temperaturnim razlikama u razli?itim regijama kroz koje prolazite,
-brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
-poštujte ograni?enja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uklju?uju?i pritom i ograni?enja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
-ne konzumirajte alkoholna pi?a prije i za vrijeme vožnje,
-ne koristite mobitel tijekom vožnje,
-koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
-pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
-bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizi?na pretjecanja,
-pješa?kim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i pove?anim oprezom,
-prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak izme?u vozila,
-ako se kao pješak kre?ete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a no?u i danju u slu?ajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odje?u i budite ozna?eni nekim izvorom svjetlosti ili reflektiraju?om materijom,
biciklisti, budite propisno ozna?eni, zakonska obaveza je da no?u i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete ozna?eni reflektiraju?im prslukom ili reflektiraju?om biciklisti?kom odje?om.
Savjeti i preporuke za voza?e mopeda i motocikala:
-prije vožnje o?istiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hla?e, štitnici, ?izme i rukavice),
-zbog ionako manje, a samim time i teže uo?ljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odje?u i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektiraju?im detaljima,
-provjeriti tlak u gumama,
-upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
-ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
-poštivati dopuštena ograni?enja brzine,
-prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
-prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
-voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za voza?e ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kre?e kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
-prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava voza?a može nalaziti ?ak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
-ne voziti slalom izme?u vozila,
-izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
-kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogu?nosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
-predvi?ati poteze voza?a (drugih) automobila,
-voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
-poduzeti i sve drugo što je u njihovoj mo?i da budu sigurni u prometu.
Izvor: MUP