Uljni filtar, ne?ete vjerovati, najviše utje?e na dugovje?nost i uspješno savladavanje brojnih kilometara. Vozili smo 12 godina stari SUV koji je prevalio 550.000 km po Hrvatskoj i svojevrsni je rekorder. Pogledajte video…
Kopaju?i po njema?kim oglasnicima naišli smo i na primjerke druge generacije koji iz sebe imaju i više od 750.000 km i to bez ve?ih poteško?a.
Premda je Hyundai Santa Fe druge generacije osjetno bolji nakon redizajna 2010. godine od kad su bregaste osovine na dizelašu pokretane lancem umjesto zup?astim remenom, da ne treba unaprijed prekrižiti niti primjerke iz prve serije dokazuje primjerak koji smo imali na testu. Dobri poznavatelji prilika na tržištu rabljenih SUV-ova dobro znaju da je korejski predstavnik pouzdan i izdržljiv suputnik, a istodobno nudi osjetno bolju prostranost i komfor od Toyote RAV4 i Volkswagen Tiguana.
Primjerice, obujam prtljažnika iznosi impresivnih 770 litara. Prve serije imale su i problema sa zamašnjakom podijeljene mase, jer su unutar zamašnjaka pucale opruge, ali sve je riješeno tvorni?kim opozivom. Vlasnicima je problem riješen besplatno u ovlaštenim servisima reprogramiranjem softvera koji regulira koli?inu ubrizganog goriva tijekom ko?enja motorom. Zanimljivo, prvi Santa Fe zapravo je nastao na oja?anoj platformi limuzine Sonata, a druga generacija, kakvu smo isprobali, na našem (ali i brojnim tržištima EU) prodavao se pod imenom ix55. Najve?i udio rabljenih primjeraka pod haubom krije dizelaša 2.2 CRDi. Mnogi pogrešno misle kako je rije? o motoru Mercedes-Benza, ali nije. Za prvu generaciju dizelaša je razvio talijanski VM Motori, a ve? u drugoj proizvod je 100% korejski.
Snagom od 150 KS i najve?im okretnim momentom od 335 Nm nudi solidne performanse pa do stotke ubrzava za 11,6 sekundi te postiže najve?u brzinu od 179 km/h. Prosje?na potrošnja po papirima iznosi 7,3 litre, ali u realnim uvjetima razumnom vožnjom može se pro?i s oko devet litara, što je i dalje prili?no dobar rezultat za SUV prosje?ne aerodinamike i mase dvije tone. Uz povišeno podvozje (204 mm) silasci s asfalta nisu nikakav problem. U biti i lakši terenski zadaci okružje su u kojem se Hyundai Santa Fe snalazi bolje od ve?ine suvremenih crossoverskih šminkera, dok u cestovnim uvjetima neovisan ovjes s Multi-Linkom straga nudi suverenu stabilnost. Borg-Warner pogon na sve kota?e izvedbama 4WD omogu?ava prebacivanje do polovice snage na stražnje kota?e, u slu?aju da prednji izgube prianjanje.
Po pitanju održavanja iznimno je važno koristiti originalan filtar ulja, jer zamjenski ne pašu u ku?ište pa se time osjetno smanjuje filtracija. Kad se pravilno održava Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi bez izvanrednih ulaganja može prevaliti i 700.000 kilometara, što dokazuju primjerci po njema?kim oglasnicima rabljenih, ali i konkretan automobil koji smo isprobali, a prevalio je više od pola milijuna kilometara. Uglavnom, za oko 8000 eura teško je dobiti pouzdaniji, prostraniji, ali i bogatije opremljen SUV.