Radi se o višenamjenskim ure?ajima koji razmak izme?u vozila ra?unaju temeljem izmjerenih brzina. Uskoro ?e ovaj oblik opasnog ponašanja u prometu biti kažnjavan.
Nedavno smo objavili vijest da je u pripremi, odnosno u javnoj raspravni novi Pravilnik o mjerilima brzine u prometu i tamo smo zapazili da su novim prijedlogom regulirane dvije važne nove stavke: nepoštivanje razmaka izme?u vozila i prolazak kroz crveno svjetlo.
Vožnja u kojoj voza?i ne poštuju razmak jedna je od najopasnijih prometnih situacija jer tako nerijetko dolazi do prometnih nesre?a. Trenutak nepažnje, ali i tehni?ke razlike izme?u vozila – automobil ispred vas može imati kvalitetnije ko?nice i kra?i zaustavni put – i evo prometne nesre?e. U MUP-u su odlu?ili stati na kraj toj navici. Prvo što nas je zanimalo je: imaju li trenutno postavljene kamere mogu?nost snimanja razmaka izme?u vozila i dobili smo sljede?i odgovor:
– Ure?aji za mjerenje brzine kretanja vozila, koje je nabavilo Ministarstvo unutarnjih poslova, namijenjeni su isklju?ivo za nadzor brzine kretanja vozila.
Dakle, ti ure?aji (kamere) nemaju mogu?nost mjerenja razmaka izme?u vozila. Drugi dio odgovora rješava ovu zagonetku iz prijedloga Pravilnika:
– Tako?er vas obavještavamo kako je u tijeku postupak nabave ure?aja kojima bi se mjerio razmak izme?u vozila u prometu i utvrdio prekršaj. Radi se o višenamjenskim ure?ajima koji razmak izme?u vozila ra?unaju temeljem izmjerenih brzina. Navedeni prekršaji ?e se mo?i utvr?ivati nakon što nabava bude realizirana.
Dakle, na ceste ?emo dobiti novi set kamera koje ?e biti tehnološki opremljene da mjere razmak izme?u vozila. Posljednje što nas je zanimalo je sankcioniranje prolaska kroz crveno svjetlo na semaforu. U Pravilniku piše da se prolazak kroz crveno svjetlo utvr?uje na temelju izmjerene brzine vozila i vremena prolaska preko ozna?ene zaustavne linije. Prolazak kroz crveno svjetlo dokumentira se dvjema fotografijama. Prva fotografija pokazuje vozilo prije ozna?ene zaustavne linije, dok druga fotografija pokazuje vozilo nakon zaustavne linije. Obje fotografije osim vozila pokazuju i crveno svjetlo na semaforu. Ho?e li u službi kažnjavanja takvog (opasnog) ponašanja u prometu biti i nadzorne kamere u vlasništvu gradova? Grada Zagreba, na primjer? Policija je decidirana!
– Na pitanje koje se odnosi na kamere koje su postavljene na lokacijama u Zagrebu, obavještavamo Vas kako nisu u vlasništvu Ministarstva unutarnjih poslova, ve? Grada Zagreba stoga Vas upu?ujemo da se za odgovore obratite nadležnim službama Grada Zagreba.
Iz ovog odgovora se može iš?itati da kamere u vlasništvu gradova ne?e biti uzete kao izvor podataka. Što vam na kraju možemo poru?iti? Sigurnost u prometu prije svega, održavajte sigurnosni razmak (dvije sekunde u odnosu na vozilo ispred vas) bez obzira na metodologiju i tehni?ke mogu?nosti pri kažnjavanju. U slu?aju da vozite kamion, automobil s prikolicom ili u slu?aju nepovoljnih vremenskih uvjeta, razliku pove?ajte na 4 sekunde.
Izvor: HAK