Nissan danas predstavlja potpuno novu, tre?u generaciju modela Qashqai, kojim ?e u?vrstiti svoj vode?i položaj u segmentu crossovera na Europskom tržištu. Otkako je 2007. stvorio taj segment, Nissan je prodao više od tri milijuna primjeraka Qashqaija.
Nissan je u novom modelu zadržao ista na?ela na kojima su utemeljene, dizajnirane i razvijene prethodne dvije generacije Qashqaija: elegantan dizajn, poboljšana platforma i u?inkoviti motor u kombinaciji s naprednom kvalitetom i voznim osobinama više klase.
Novom Alijansinom platformom CMF-C, naprednim inženjerskim rješenjima, inovacijama i naprednom tehnologijom novi ?e Qashqai ponovo podi?i letvicu u segmentu crossovera, a kupci ?e uživati u prednostima koje im se pružaju.
Kao i kod prethodnih generacija, izgled novog Qashqaija djelo je tima dizajnera pri odjelu za dizajn Nissana Europe, smještenom u središtu Londona, dok je za njegovu konstrukciju zaslužan Nissanov tehnološki centar u Europi, sa sjedištem u Cranfieldu u Bedfordshireu.
„Polazište za dizajn i razvoj posve novog Qashqaija bila je podrobna analiza odnosa s kupcima tog modela u posljednjih 13 godina. To nam je omogu?ilo da razumijemo njihove potrebe i saznamo koje zna?ajke crossovera posebno cijene u svakodnevnoj uporabi” rekao je Marco Fioravanti, potpredsjednik Odjela za planiranje proizvoda Nissana Europe.
Snažna privla?nost, elegantan dizajn
Kao i u prethodne dvije generacije, dizajn posve novog Nissana Qashqai osmišljen je u Nissanovom europskom studiju za dizajn smještenom u Londonu.
Iako se ve? na prvi pogled vidi da je rije? o Qashqaiju, tre?a generacija miši?avija je, oštrija i modernija.
Izvana, Qashqaijev je novi stav smjeliji, s istaknutijim linijama ramena, produljenim me?uosovinskim razmakom i impozantnim 20-in?nim aluminijskim naplatcima, po prvi put dostupnim u Qashqaiju.
Me?uosovinski razmak automobila pove?an je za 20 mm, a ukupna duljina ve?a je za 31 mm. Vozilo je iste visine, ali šire (+29 mm), zbog ?ega djeluje upe?atljivije na cesti.
Prednji kraj novog Qashqaija krasi ve?a kromirana Nissanova maska V-Motion. Sekundarna linija maske izvedena je u mat kromu koji isti?e preciznost izrade. Prednju masku okružuju tanka, napredna Full LED Matrix svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku bumeranga. Iznimno mali razmaci izme?u tih detalja ostavljaju dojam preciznosti i najava su premium razine izrade.
Uporaba LED tehnologije omogu?ila je ugradnju kvalitetnijih prednjih svjetala tanjeg i oštrijeg dizajna u odnosu na Qashqai prethodne generacije.
Promatran s boka, novi Qashqai izgleda atletskije i dinami?nije. Od prednjeg do stražnjeg kraja proteže se linija koja ga rasteže horizontalno i ostavlja dojam dinami?nosti.
Nova generacija Qashqaija bit ?e prva dostupna s 20-in?nim aluminijskim naplatcima dijamantne obrade (prethodna generacija bila je dostupna s naplatcima veli?ine do 19 in?a). Veliki naplatci savršeno ispunjuju blatobrane i daju dodatnu razinu robusnosti.
Kupci cijene osobni pristup, stoga ?e novi Qashqai biti dostupan u 11 boja karoserije i pet dvobojnih kombinacija, pa je kupcima na izbor ukupno 16 boja karoserije.
Luksuznija unutrašnjost
Povezana, udobna i dominantna kabina novog Qashqaija postavlja nove standarde u klasi u pogledu premium osje?aja, prepoznatljivog dizajna i prakti?nosti.
Kroz ?itavu kabinu proteže se novo ambijentalno svjetlo bijele boje koje svojim ujedna?enim sjajem ostavlja dojam profinjenosti i sklada te pritom stvara sigurno i umiruju?e okruženje.
Posebna je pozornost posve?ena ergonomiji i dizajnu prekida?a i gumba visoke kvalitete, koji pod prstima ostavljaju solidan i profinjen dojam.
Povezano upravljanje
Novi Qashqai opremljen je naprednim multimedijskim sustavom sa širokom ponudom povezanih usluga u klasi, uklju?uju?i integraciju s pametnim telefonima, ugra?eni Wi-Fi koji omogu?uje povezivanje do sedam ure?aja (dostupnost ovisi o tržištu) te uslugu NissanConnect Services, posebnu aplikaciju za kontrolu i nadzor nad vozilom.
Ve?i, 9-in?ni zaslon sustava NissanConnect ve?e rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto® i Apple CarPlay®, s kojim se može povezati i beži?no.
Novi potpuno digitalni 12,3-in?ni zaslon visoke razlu?ivosti može se konfigurirati na razli?ite na?ine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim zna?ajkama upravlja se s pomo?u novog okretnog gumba na upravlja?u. Na pozadinu digitalnog zaslona primijenjena je tradicionalna tekstura rezanog stakla Kiriko, kojom se odaje po?ast Nissanovim japanskim genima.
Inovativni novi 10,8-in?ni head-up zaslon ima najve?u površinu prikaza u klasi. Najvažnije informacije navigacijskog sustava, sustava za pomo? u vožnji i informacija o samoj vožnji projiciraju se na vjetrobransko staklo izravno u vidnom volju voza?a.
Vještine Home-to-Car kompatibilne su s uslugama Google Assistant i Amazon Alexa. Sustav podržava široki spektar komandi, uklju?uju?i mogu?nost glasovnog slanja odredišta navigacijskom sustavu automobila preko pametnog ure?aja, što smanjuje vrijeme potrebno za unošenje odredišta.
Aplikacija NissanConnect Services omogu?uje upravljanje funkcijama vozila, kao što su truba i svjetla te daljinsko otklju?avanje i zaklju?avanje vozila. Mogu se postaviti i pametna upozorenja, kao što su ograni?enje brzine, vrijeme i parkirna zona, s obavijestima ako vozilo prekora?i zadane parametre.
Dok ne upotrebljavaju navigaciju telefona, voza?ima je dostupan sustav 3D Maps & Live Traffic s naprednim zna?ajkama kao što je ažuriranje karata putem interneta, stanje u prometu u stvarnom vremenu, Google Street View i cijene goriva. Voza?i preko aplikacije mogu pristupiti i navigaciji Door-to-Door Navigation te locirati svoje vozilo s pomo?u funkcije My Car Finder.
U mogu?nostima povezivanja mogu uživati svi putnici jer je središnja konzola sada opremljena USB-A i USB-C uti?nicama sprijeda i straga.
Zavidna udobnost
Novi Qashqai nastavlja voza?ima pružati nenadmašnu razinu svijesti o okruženju, zahvaljuju?i ve?oj preglednosti prednjeg, bo?nog i stražnjeg dijela. Poboljšanja uklju?uju širi kut vjetrobranskog stakla, tanji prednji nosa? krova i retrovizore postavljene na vrata umjesto na A-nosa?u, ?ime su smanjena nepregledna podru?ja.
Dulji me?uosovinski razmak novog Qashqaija i u?inkovitija organizacija prostora osloba?aju još više prostora za putnike. Prostor za koljena putnika na stražnjoj klupi pove?an je za 20 mm na 608 mm, a ve?i je i razmak izme?u voza?a i suvoza?a. Prostor za glavu na prednjoj i stražnjoj klupi pove?an je za 15 mm, zahvaljuju?i manjem pove?anju vanjskih dimenzija.
Utjelovljenje prakti?nosti
Elektri?na vrata prtljažnika olakšat ?e pristup prtljažniku kad su vam ruke pune. Ukupan obujam prtljažnika pove?an je za 74 litre u odnosu na prethodnu generaciju. Za to je zaslužna podnica prtljažnika koja je zahvaljuju?i kompaktnijoj konstrukciji stražnjeg ovjesa spuštena za 20 mm.
Popularne zna?ajke prethodnika, primjerice bo?ni pretinci za odlaganje iznad unutarnjih lukova blatobrana i prilagodljivi razdjelnik prtljažnog prostora, poboljšani su u novoj generaciji, kao i izdržljivi tepih s jedne strane i plastika koja se lako ?isti s druge strane.
Ergonomi?niji dizajn ulaza olakšava ulazak i izlazak iz vozila u odnosu na prethodnu generaciju, što je posebno prakti?no u uskim prostorima, kao što su garaže. Tamo gdje im prostor to dopusti, roditelji ?e cijeniti što se stražnja vrata sad otvaraju do kuta od 85 stupnjeva, što ?e im olakšati pristup bebama i mališanima u dje?jim sjedalicama.
Elektrificirani pogon
U skladu s Nissanovim ciljem da do 2024. godine 50 % vozila prodanih vozila u Europi bude elektrificirano, uz 1.3 DiG-T benzinski motor s blagim hibridom novi Nissan Qashqai bit ?e premijerno dostupan i s motorom e-POWER, Nissanovim inovativnim, nagra?ivanim motorom koji preuzima tehnologije iz Nissanovog revolucionarnog elektri?nog vozila LEAF.
Qashqai je dostupan u izvedbama s pogonom na prednje ili sve kota?e, sa 6-stupanjskim ru?nim ili novim Xtronic mjenja?em te elektri?nim pogonom u izvedbi e-POWER. Qashqai nudi opcije za svakog kupca koji uživa u vožnji.
1.3 DiG-T benzinski motor 140 KS/158 KS 12 V blagi hibrid
12 V blagi hibrid dostupan u novom Qashqaiju predstavlja pristupa?niju ulaznicu u svijet hibrida. Taj sustav osigurava trenutnu isporuku okretnog momenta, dulji rad s ugašenim motorom, brže pokretanje i zaustavljanje s ugašenim motorom (samo Xtronic), uz nižu potrošnju i emisije CO2 (-4g/km).
Pozitivan u?inak upravljanja energijom blagog hibrida na CO2 konkurentan je, a 1,3-litreni motor razvija više snage i okretnog momenta od najbližih konkurenata, što benzinski motor ?ini primamljivom ponudom. Blagi hibridni sustav dodaje samo 22 kg na ukupnu masu vozila.
Prilikom usporavanja, sustav za regeneraciju prikuplja oslobo?enu energiju i pohranjuje je u litij-ionskoj bateriji. Prikupljena energija zatim se koristi kad je vozilo zaustavljeno u praznom hodu, prilikom zaustavljanja (samo Xtronic mjenja?) i za dodatni okretni moment.
Prilikom zaustavljanja, pri brzinama nižim od 18 km/h i s pritisnutom ko?nicom, motor ?e se isklju?iti, a pohranjena energija koristi se za pokretanje elektri?ne opreme. To omogu?uje dulji prekid rada motora i smanjuje potrošnju goriva.
Blagi hibridni sustav spojen je s ugla?enim i provjerenim 1.3 DiG-T benzinskim motorom koji pokre?e Qashqai od 2018. Motor je dodatno dora?en za novi Qashqai s 50 novih komponenata i sada ispunjuje normu Euro6D Full.
1,3-litreni benzinski motor bit ?e dostupan u dvije razine snage – 140 KS (103 kW) i 158 KS (116 kW) – sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em ili Xtronic mjenja?em (samo sa 158 KS). Motor najve?u snagu razvija pri 5500 o/min, a najve?i okretni moment od 270 Nm dostupan je ve? od prakti?nih 1750 o/min u ina?ici sa 158 KS i Xtronic mjenja?em i snažnijim ina?icama s ru?nim mjenja?em.
Ru?ni mjenja? poboljšan je i sad se odlikuje bržim, izravnijim i sportskijim osje?ajem prilikom mijenjanja brzina. Nova generacija mjenja?a Xtronic ostvaruje nižu potrošnju goriva i snažnija ubrzanja zahvaljuju?i poboljšanjima koja uklju?uju sustav podmazivanja s dvije pumpe s novom elektri?nom pumpom ulja.
Prednji pogon dostupan je u ina?icama sa 140 KS i 158 KS, a pogon na ?etiri kota?a bit ?e dostupan samo u ina?ici sa 158 KS i Xtronic mjenja?em. Novi pogon na ?etiri kota?a i sustav za odabir na?ina rada intuitivniji su i inteligentniji i prilago?avaju se vanjskim uvjetima preko 5 na?ina rada – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vrijeme reakcije pogona na ?etiri kota?a u slu?aju proklizavanja kota?a pet je puta kra?e i sada iznosi 0,2 sekunde.
e-POWER
Novi Qashqai bit ?e prvo vozilo na europskom tržištu koje ?e pokretati Nissanov inovativni sustavom e-POWER. Sustav e-POWER ekskluzivan je Nissanov sustav i jedan od najvažnijih elemenata Nissanove strategije inteligentne mobilnosti. Jedinstven je pristup elektrifikaciji motora koji ?e svakodnevnu vožnju u?initi uzbudljivijom.
Sustav e-POWER ?ine snažna baterija povezana sa 116 kW snažnim benzinskim motorom najve?eg kompresijskog omjera u klasi, generator energije, inverter i 140 kW snažan elektri?ni motor dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim elektri?nim vozilima. To je jedinstveno rješenje koje spaja ugodna, ugla?ena i linearna ubrzanja karakteristi?na za elektri?na vozila, ali bez potrebe za punjenjem na uti?nici.
Kako bi se ispunile svakodnevne potrebe europskih kupaca, sustav e-POWER znatno je poboljšan za novi Qashqai. Taj se sustav ve? upotrebljava u modelu Note – najprodavanijem automobilu na japanskom tržištu u proteklih nekoliko godina – s 1,2-litrenim benzinskim motorom koji puni bateriju i razvija ukupno 95 kW. Za europsko tržište ugra?en je 1,5-litreni benzinski turbomotor, a ukupna snaga e-Power sustava zahvaljuju?i elektri?nom motoru iznosi 140 kW.
Jedinstveno obilježje sustava e-Power je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju elektri?ne energije, a kota?e pokre?e isklju?ivo elektri?ni motor. To zna?i da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, ?ime se smanjuje potrošnja i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem.
Zahvaljuju?i pogonu na ?istu struju, nema odgode u reakcijama kao kod motora s unutarnjim izgaranjem ili u tradicionalnim hibridima. Trenuta?ni odziv koji pruža uzbudljiv osje?aj velikog okretnog momenta i snažna ubrzanja pri razli?itim brzinama u?init ?e pretjecanja ili ulazak na autocestu jednostavnijim i sigurnijim.
Kao i model LEAF, novi Qashqai e-POWER dostupan je sa sustavom e-Pedal koji omogu?uje vožnju samo s jednom papu?icom. Voza?i mogu pokrenuti vozilo, ubrzavati i usporavati uporabom samo jedne papu?ice.
Platforma CMF-C
Novi Qashqai prvi je novi model u Europi koji ?e se temeljiti na platformi CMF-C koja spaja najnapredniju automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu.
Cilj je bio zadržati idealne proporcije kojima aktualni Qashqai duguje svoj uspjeh. Naime, one omogu?uju jednostavno kretanje gradskim cestama i parkiranje te nude sjajnu koli?inu prostora u unutrašnjosti.
Kada je rije? o konstrukciji, karoserija bijele temeljne boje izra?ena je od još lakšeg materijala, a naprednim tehnikama prešanja i zavarivanja pove?ana je ?vrsto?a i smanjena masa vozila. Qashqai je po prvi put opremljen vratima prtljažnika izra?enima od kompozitnih materijala koji smanjuju masu za 2,6 kg.
Prednja i stražnja vrata, prednji blatobrani i poklopac motora sada su izra?eni od aluminija koji smanjuje masu Qashqaijeve karoserije za 21 kg u odnosu na prethodni model.
Naprednim tehnikama proizvodnje ukupna masa karoserije bijele temeljne boje smanjena je za 60 kg, dok je krutost pove?ana za 41 % u odnosu na model u odlasku. Time je osigurana ugla?enost, udobnost i odzivnost kakvu nalazimo u modelima više klase, kao i iznimna zaštita u slu?aju nesre?e te ve?a u?inkovitost.
Novi ovjes i konstrukcija upravlja?a
Novi Qashqai nastavlja pružati užitak u vožnji. Udobnom i ugla?enom vožnjom i zabavnim voznim osobinama na zavojitim cestama opravdava ugled svojih prethodnika.
Platforma CMF-C omogu?ila je i ugradnju poboljšanog Macphersona na prednjem i stražnjem dijelu. U Qashqai s pogonom na dva kota?a i 19-in?nim naplatcima ugra?ena je torzijska stražnja osovina. Ina?ice s 20-in?nim naplatcima i pogonom na sve kota?e bit ?e opremljene naprednim multi-link stražnjim ovjesom.
Poboljšan je i servoupravlja? pa sad nudi bolji odziv, bolji osje?aj na upravlja?u oko središnjeg položaja i smanjeno trenje.
Poboljšani sustav za pomo? u vožnji ProPILOT
Novi Qashqai bit ?e opremljen najnovijom generacijom sustava za pomo? u vožnji ProPILOT kako bi pružio još bolju podršku voza?ima u svim uvjetima. Sustav ProPILOT s navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor i stres u vožnji te omogu?i jednostavnu uporabu. (Dostupan samo s mjenja?em Xtronic.)
ProPILOT s navigacijom Navi-link pomaže vam ubrzavati i ko?iti tijekom vožnje jednim trakom autoceste. Sustav može ubrzavati vozilo do zadane brzine i potpuno ga zaustaviti u prometnim zastojima. ProPILOT automatski pokre?e vozilo nakon tri sekunde kada se promet ponovno pokrene.
Poboljšani sustav novog Nissana Qashqai samostalno prilago?ava brzinu automobila uvjetima na cesti: kada vozilo na autocesti u?e u zonu nižeg ograni?enja brzine, sustav automatski o?itava ograni?enje i analizira podatke iz navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu, što zna?i da voza? ne mora ru?no podešavati tempomat.
Sustav može upotrebljavati i podatke navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu prilikom ulaska u zavoje ili na uskom izlazu s autoceste.
Nadalje, ProPILOT s navigacijom Navi-link sada je povezan s Qashqaijevim radarima za nadzor mrtvog kuta koji ispravljaju upravlja? kako voza? ne bi promijenio trak dok je vozilo u mrtvom kutu.
Ostala poboljšanja uklju?uju „bo?nu zaštitu” koja je posebno korisna u gradovima jer voza?a upozorava na prisutnost prepreke s bo?nih strana vozila, naj?eš?e prilikom ulaska na parkiralište supermarketa. Novi Qashqai pomaže i sprije?iti sudar prilikom vožnje unatrag zahvaljuju?i poboljšanom sustavu za otkrivanje pokretnih objekata: kada prepozna pokretni objekt u svojoj blizini, vozilo automatski ko?i ili se zaustavlja.
Dodatnu sigurnost pruža Nissanov inteligentni sustav ko?enja u nuždi s funkcijom predvi?anja. Zahvaljuju?i naprednoj radarskoj tehnologiji senzori ?itaju cestu ispred automobila i mogu otkriti je li vozilo ispred naglo zako?ilo. Sustav ?e u tom slu?aju aktivirati ko?nice kako bi smanjio opasnost od sudara.
Sveobuhvatni sustav sigurnosnih tehnologija zaokružuje i novi središnji zra?ni jastuk smješten izme?u prednjih sjedala koji sprje?ava kontakt izme?u voza?a i suvoza?a u slu?aju bo?nog sudara. Središnji zra?ni jastuk nadopunjuje voza?ev i suvoza?ev zra?ni jastuk, bo?ne zra?ne jastuke i zra?ne zavjese kao dio serijske opreme.
Inteligentna LED prednja svjetla
Nissanovi su inženjeri za novi Qashqai razvili napredni sustav prednjih svjetala koji prilago?ava svjetlosni snop s obzirom na uvjete na cesti i druge sudionike u prometu. Snop je podijeljen u 12 zasebnih svjetlosnih elemenata koji se pojedina?no isklju?uju kada se približava drugo vozilo. Zahvaljuju?i toj inovaciji poboljšani su doseg, širina i ja?ina svjetlosnog snopa. Istaknimo i to da se svjetlosni snop brzo prilago?ava kako ne bi zaslijepio voza?e iz suprotnog smjera.
„Novi Qashqai promijenit ?e o?ekivanja koja kupci imaju od obiteljskog automobila. Udobnost, profinjenost i tehnologija bit ?e usporedivi s višom klasom, a vožnja ?e biti jednako ugodna za putnike i voza?e. Zahvaljuju?i Nissanovoj naprednoj tehnologiji e-POWER, vjerujemo da ?e kupce osvojiti ugla?en rad elektri?nog motora i to što više ne moraju brinuti o dosegu” rekao je Gianluca de Ficchy, predsjednik za regiju Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije.