Fond za zaštitu okoliša i energetsku u?inkovitost u ponedjeljak je u osam sati otvorio natje?aj za subvencioniranje kupovine energetski u?inkovitih vozila, a poticaji za elektri?na vozila podijeljeni su u samo 50 minuta, priop?ili su iz fonda.
Ve? nakon jedne minute, navodi se u priop?enju, rezervirano je gotovo 30 posto sredstava, a ukupni broj prijava po prodajnom mjestu varirao je od samo pet prijava za salone sa slabijim rezultatom, pa do sveukupno 60-ak prijava za uspješnije prodajne salone.
Pri kupnji vozila s potpuno elektri?nim pogonom ili pogonom na vodik moglo se ostvariti do 70 tisu?a kuna subvencije, a za L1-L7 vozila (elektri?ni skuteri, mopedi, motocikli i sl.) moglo se dobiti do 20 tisu?a kuna.
Za ovogodišnji natje?aj osigurano je 103,3 milijuna kuna za fizi?ke i pravne osobe, ?ime se o?ekivala subvencija od oko 1.860 vozila, te još pet milijuna kuna za javni sektor. No, iako su se brojni kupci pripremali za ovogodišnje poticaje FZOEU-a od samog po?etka godine, sva sredstva su rezervirana za samo 50 minuta. Štoviše, u prvoj minuti natje?aja rezervirano je ?ak 30 posto sveukupnih sredstava, a ve? nakon 30 minuta rezervacije su dosegle 99 posto ukupnih sredstava, navode iz Fonda.
S obzirom na to da je svako prodajno mjesto energetski u?inkovitih vozila moglo dobiti po samo jednu aplikaciju za prijave svojih kupaca, brojevi prijava po prodajnom salonu uvelike se razlikuju. Tako su prodajni saloni sa slabijim rezultatom uspjeli prijaviti samo pet do šest vozila u navedenih 50 minuta trajanja natje?aja, dok su uspješniji saloni uspijevali odraditi od 40 do ?ak 60 prijava po prodajnom mjestu.
Udruga za e-mobilnost Strujni krug napravila je kratki upitnik za svoje ?lanove te se njime pokazalo da su veliki prodajni saloni imali ve?e probleme jer su na jednu aplikaciju imali znatno ve?i broj narudžbi koje je bilo potrebno prijaviti u kratkom roku, dok se ?ini da su pojedini manji prodajni saloni imali problema sa slabijom pripremom jer nisu uspjeli ni znatno manji broj vozila prijaviti u navedenom roku.
Priprema za ovogodišnji natje?aj Fonda bila je važna i kod kupaca, a pogotovo kod pravnih osoba koje su morale pripremiti znatno više potrebnih dokumenata za prijavu. Iz udruge Strujni krug isti?u da su svoje ?lanove pripremali i nekoliko mjeseci unaprijed prema pravilnicima prošlogodišnjeg natje?aja, te da se isto isplatilo jer je gotovo dvije tre?ine ?lanova uspješno prijavljeno za poticaje bez obzira na kratko trajanje samog natje?aja.
Krajem 2021. godine u Hrvatskoj je bilo registrirano 3.054 elektri?nih osobnih i dostavnih vozila, a s obzirom na izdvojena sredstva Fonda ove godine, o?ekuje se da bi se 2022. godina mogla završiti s 5.000 registriranih elektri?nih vozila.
Hrvoje Prpi? iz Udruge Strujni krug istaknuo je da, a s obzirom na trenutno stanje u automobilskoj industriji, vjeruje da ?e udio prodaje elektri?nih vozila u sveukupnoj prodaji novih vozila porasti na ?etiri posto.
HINA