Ljubitelji crossovera s pogonom na struju bit ?e sretni službenom informacijom da elektri?ni Volvo XC40 u prodaju stiže do kraja ove godine.
Premda se još od premijere krajem 2017. godine novi Volvo XC40 nametnuo kao istinska alternativa za premium predstavnike kao što su BMW X1 i Audi Q3, prodaja barem zasad nije opravdala o?ekivanja. To bi trebalo ispraviti Volvo XC40 s potpuno elektri?nim pogonskim sklopom.
Obzirom da ga je struka nagradila titulom Europskog automobila 2018. godine, jasno je da je tehnološki prili?no napredan. Temelji se na novoj modularnoj platformi CMA, koji su zajedni?ki razvili Volvo i Geely, a ve? ju koriste i modeli proizvo?a?a Lynk & Co, koji se prodaju na tržištu Kine.
Da su Šve?ani, uz kineski kapital, spremni na velike promjene dokazali su kad su pod haubu Volvo XC40 po?eli ugra?ivati 1.5-litrene 3-cilindraše, što je prvi takav potez u 91-godišnjoj povijesti. Naime, nikad prije niti jedan model Volva nije imao motor s manje od ?etiri cilindra.
Potpuno elektri?ni Volvo XC40 trebao bi imati doseg od 500 kilometara, ali takve najave treba uzeti s rezervom, jer se temelje na zastarjelom NDEC protokolu mjerenja prosje?ne potrošnje goriva. Realno ja za o?ekivati doseg od oko 400 kilometara, ali i to je OK. O konkretnim tehni?kim specifikacijama još uvijek nema govora, ali najkasnije do rujanskog salona automobila u Frankfurtu bit ?e poznato sve.