30. Ro?endan: Ferrari F40 (1987.)

0
948

Za mnoge najbolji ‘propeti konji?’ u povijesti – Ferrari F40 nastao je povodom 40. ro?endana tvrtke i 90. ro?endana velikog Enza Ferrarija (1898. – 1988.). Slavni ‘il Commendatore’, koji je prije F1 mom?adi imao motociklisti?ku mom?ad, osobno je vodio razvoj, jer je bio svjestan ?injenice kako mu se bliži kraj. Želio je stvoriti automobil koji ?e biti referenca za ostale, koji ?e biti kruna njegove karijere, koji ?e poraziti konkurente na cesti i stazi… I uspio je! Ferrari F40 jedan je od najbolji sportaša u povijesti, a njegove performanse i nakon punih 30 godina izazivaju strahopoštovanje. Ujedno to je i posljednji Ferrari s turbobenzincem sve do dolaska u prodaju aktualnog 488 GTB.

Ferrari F40 zapravo je ?istokrvan trka? prilago?en cestovnoj upotrebi. Konstrukcijska filozofija prema kojoj se sve gradi oko motora pokazala se iznimno uspješnom i na cesti i na stazi. Motor V8 preuzet iz modela GTO obujma 2936 ccm, a potpomognut turbopunja?ima IHI razvijao je monumentalnih 478 KS pri 7000/min i 577 Nm pri 4000/min.

Dizajn je potpisao Pininfarina, a konstrukcija od aluminija, kevlara i uglji?nih vlakana omogu?ila je iznimnu ?vrsto?u uz masu od svega 1369 kg. Klima ure?aj bio je dio standardne opreme, a audio sustav nije se nudio ni uz doplatu. Prvih 50 proizvedenih primjeraka imalo je prozore od Lexana, a kasniji su ipak dobili staklene. Koliko se vodilo ra?una od masi najbolje ilustrira podatak da je kupac prilikom narudžbe morao napomenuti želi li tepihe te da je na cijelu karoseriju potrošeno svega dvije litre boje pa se na pojedinim dijelovima uo?ava struktura uglji?nih vlakana.

Sva znanja ste?ena u Formuli 1 Talijani su obilato koristili. Ferrari F40 imao je golem stražnji spojler, velike bo?ne usisnike zraka, ali je svejedno koeficijent otpora zraka iznosio svega 0,34. Dakle, bio je aerodinami?ki iznimno u?inkovit te je jedan o prvih sportaša u povijesti koji je imao tako dizajniranu podnicu da stvara polje nižeg tlaka kako bi poboljšao stabilnost (downforce).

Premda su Talijani tada tvrdili kako je Ferrari F40 najbrži automobil na svijetu ?lanovi redakcije Auto, Motor und Sport ispitali su maksimalnu brzinu na stazi Nardo. Ferrari je poslao dva primjerka, ali niti jedan nije uspio premašiti 321 km/h, dok je Porsche 959 S sa 515 KS isti dan s lako?om jurio 339 km/h. Najbolji rezultat postigli su voza?i magazina Quattroroute, koji su postigli 326 km/h, Road and Track izmjerio je 315 km/h, a Car and Driver 317 km/h.

No, brojke zapravo nisu klju?ne. ?ak i ako nije mogao posti?i deklariranih 324 km/h, stotku je hvatao za 4,1 s, što je i danas hvale vrijedan rezultat. Impresivna silueta supersportaša duga?kog 436, širokog 197 i visokog svega 112 cm privla?i pažnju na svakom uglu, a kao podsjetnik na lude 80-te tu su 17-colni naplaci s gumama dimenzija 245/40 sprijeda i 335/35 straga. Impresivan je i podatak o dva spremnika goriva ukupnog kapaciteta od 120 litara.

Inicijalni planovi o proizvodnji tek 200 primjeraka ubrzo su ‘pali u vodu’ pa je stigla informacija o pove?anju na 450. Na kraju ih je proizvedeno 1311. Novi bi, ra?unaju?i inflaciju, danas koštao oko 700.000 eura, a za dobar rabljeni primjerak potrebno je izdvojiti najmanje 1,1 milijun eura. Po svakom kriteriju Ferrari F40 je spektakularan automobil.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com