Kasnih 70-ih BMW i Lamborghini dogovorili su zajedni?ki razvoj trka?eg automobila, no nakon brojnih komplikacija Bavarci su nastavili sami i zakasnili pa je BMW M1 stigao na tržište.
Do trenutka kad je automobil bio kompletno gotov, konkurencija je toliko napredovala da u ozbiljnim utrkama ne bi bio konkurentan. Ali kupcima cestovnih automobila bio je i više nego zanimljiv. Danas je legenda. Ostao je zapam?en kao prvi serijski model BMW-a sa središnje smještenim motorom. Drugi je hibridni i8 koji je stigao tek 2014. godine.
U tri godine proizvodnje s proizvodnih linija sišlo je tek 453 primjerak1, ali to ih nije sprije?ilo da organiziraju BMW M1 Cup koji se vozio prije utrka Formule 1. To je jedini BMW u kojem se osjeti miris Lamborghinija, a dodatak talijanskom dojmu je bezvremenska karoserija koju je oblikovao legendarni Giorgietto Guigiaro.
Da Lamborghini tih godina nije bio u tolikim financijskim dubiozama BMW M1 ne bi kasnio. Ispunio bi sve homologacijske uvjete te bi se uspješno natjecao. Ali ovako je zakasnio. Pravila u tadašnjoj Grupi 5 toliku su se promijenila da ne bi bio konkurentan. Rijetki vlasnici mogu se smatrati istinskim sretnicima, jer je model namijenjen utrkama stigao na javne prometnice u tek blago izmijenjenom formatu.
Atmosferski redni 6-cilindraš obujma 3453 ccm smjestio se u sredinu i time poboljšao vozna svojstva u usporedbi sa svim sportskim modelima koje je do tada stvorio bavarski proizvo?a?. Solidnih 277 KS prenosio je 5-stupanjskim ru?nim mjenja?em na stražnje kota?e. Iznimna aerodinamika zaslužna je za najve?u brzinu od 260 km/h, a sprint do stotke trajao je svega 5,6 s. Motor je razvijao 330 Nm pri 5000/min pa je bio prili?no elasti?an, a agilnosti je osjetno doprinosila masa od 1300 kg.
BMW M1 ProCar kakav se natjecao u Grupi 4 raspolagao je sa 470 KS i 383 Nm pa je, uz masu od 1020 kg, do 100 km/h ubrzavao za 4,5 s i jurio 310 km/h. Automobil istih specifikacija natjecao se u BMW M1 Cupu, koji se vozio prije utrka Formule 1 pa su brojni slavi voza?i Formule 1 bili u prilici odmjeriti snage u identi?nim bolidima. U sezoni 1979. prvenstvo je osvojio Niki Lauda, a 1980. godine slavio je Nelson Piquet.
Fanovi nasljednika ?ekaju još od 1981., kad je proizveden zadnji BMW M1. Ali zasad od toga ništa. Povodom 30. ro?endana predstavljen je BMW M1 Homage Concept, studija mogu?e druge generacije.