Sportski coupe s motorom sprijeda i pogonom straga proizvodio se u tri generacije u kojima je Mazda RX-7 postala kultnim modelom, ponajprije zahvaljuju?i Wankel motoru.
Prva generacija predstavljena je u ožujku 1978. godine, kao zamjena za model RX4, koji se na nekim tržištima prodavao i pod imenom Savanna RX-3 pa je stoga i Mazda RX-7 u rodnom Japanu reklamirana kao nova Savanna.
Iznimno sportski nastrojen i klinasti dizajn, kakav je u to doba bio vrlo popularan, potpisao je Matasaburo Maeda. Premda je u Japanu legenda, ostatku svijeta poznatiji je njegov sin Ikuo Maeda, koji je zaslužan za modele Mazda 2 i RX-8. Dužinom od 428,5, širinom od 167,5 i visinom od 126 centimetara, te me?uosovinskim razmakom od 242 cm, Mazda RX-78 bio je dovoljno kompaktan, ali istodobno i dovoljno velik automobil za dvoje putnika.
Mnogima nije jasno zbog ?ega je Mazda RX-7 dolazila isklju?ivo uz Wankel motore, kad je u to doba bilo i više nego jasno da problemi s velikom potrošnjom ulja i goriva, a ponajviše lošom pouzdanoš?u i trajnoš?u te razmjerno velikim troškovima održavanja nisu riješeni. Isti koncept motora kakav je pokopao NSU našao se pod haubom novog aduta japanskog proizvo?a?a. No, takva odluka upravi Mazde tada se ?inila logi?nom zbog visokih davanja na sve automobile s motorom obujma ve?eg od 1,5 litara koja su tada bila na snazi u Japanu. Ugradnjom Wankel motora Mazda RX-7 ostala je financijski prihvatljiva ve?ini Japanaca, a istodobno je nudila više snage i bolje performanse u usporedbi s konkurentima koji su koristili klasi?ne motore.
Agilnosti je uvelike doprinosila i mala masa. Ovisno o motoru i razini opreme, kretala se od 1000 do 1100 kilograma. Bazni motor je bio atmosferski obujma 1146 ccm, sredina ponude bio je atmosferac obujma 1308 ccm, a perjanica je turbo izvedba motora obujma 1146 ccm nabijena na nevjerojatnih 165 KS. Mjenja?i su, ovisno o izvedbi, bili 4 i 5-stupanjski ru?ni te 3 i 4-stupanjski automatski. Ve? bazni model imao je 105 KS pa je do 100 km/h ubrzavao za 9,2 s i jurio 190 km/h. Obzirom na Wankel koncepciju motora, najve?a brzina vrtnje iznosila je ?ak 7000/min pa su vlasnici bili iznimno ponosni na prodoran zvuk ispušnog sustava. Najbogatiji paket opreme GSL donosio je sve što su imali u osjetno snažniji automobili tog doba poput prednjih samoventiliraju?ih diskova sprijeda i punih straga te zatvara?a stražnjeg diferencijala.
Mazda RX-7 druge generacije stigla je 1985., a tre?a 1992. godine. Svaka generacija imala je pokoji facelift koji se u oznakama Mazde naziva serijom pa je kroz tri generacije Mazda RX-7 prošla kroz ?ak osam serija. No, svakom novom generacijom prodaja je opadala. Prvi je dosegao nakladu od 471.000 primjeraka, drugi od 272.000, a tre?i tek od 68.500 pa je 2002. godine model RX-7 otišao u povijest, a kao zamjena je stigao RX-8.