Povremeni prijevoznici pred rubom propasti i pred novim prosvjedima

0
214

Vlade europskih zemalja pomažu svojim prijevoznicima, to o?ekujemo i od naše ili u protivnom idemo u nove prosvjede, poru?ili su u srijedu ?lanovi Inicijative povremenog prijevoza putnika Udruge Glasa poduzetnika, koji su na Markovom trgu informirali saborske zastupnike o svojim problemima.

Sektor povremenog prijevoza putnika jedan je od najpogo?enijih pandemijom koronavirusa, prihodi sektora su pali od 95 do 98 posto. Stoga iz Inicijative traže hitnu dodjelu bespovratnih sredstava iz fondova EU, nastavak mjera za o?uvanje radnih mjesta (4.000 kuna mjese?no plus doprinosi), moratorij na leasinge i kredite u trajanju od najmanje godinu dana, ali i s razumnijom kamatnom stopom od aktualnih 18 do 35 posto. Tako?er od HAMAG BICRO-a i HBOR-a traže ubrzani postupak dobivanja sredstava za likvidnost.

“U pitanju je opstanak 20.000 ljudi, vlasti to ne bi trebale ignorirati. Ne mogu samo re?i – država nema novca. Zbog leasing zadužnica mnogi bi mogli ostati i bez krova nad glavom “, upozorava jedan od pokreta?a Glasa poduzetnika Dražen Oreš?anin, dodaju?i kako su prijevoznici bez novca a prijete im ovrhe nakon zakonskog razdoblja aktivacije koje je pred vratima.

Oreš?anin smatra da je hrvatska Vlada digla ruke od povremenih prijevoznika, dok su mnoge europske vlade, s druge strane, poduzele sve što su mogle da ih spase.

“Slovenija svaki autobus dnevno financira sa 40 eura, a dogovorili su i minimalnu pla?u za svoje prijevoznike. Njema?ka ima sli?an sistem i još neke europske zemlje. Nas naša Vlada pušta da propadnemo”, rekao je Oreš?anin za Hinu.

Predvi?a da ?e do sljede?e godine propasti ili drasti?no pasti odnosno minimalizirati obujam posla od 50 do 80 posto povremenih prijevoznika. Ti su ljudi, kaže, proteklih 20-ak godina puno ulagali u svoj posao, ali ?e oni koji opstanu u idu?im godinama bitno rezati investicije.

Povremene prijevoznike brine i što nemaju nikakvu najavu da bi im se na jesen mogla osigurati barem minimalna pla?a.

“Prijevoznici su pred zidom, cijela turisti?ka industrija je pred zidom. Vrlo se lako može dogoditi da 50.000 do 70.000 ljudi iz turizma ostane bez posla”, upozorava Oreš?anin.

Tvrdi da ih je Vlada nekoliko puta izigrala, a prijevoznic su do sada imali tri prosvjeda.

“Imamo osje?aj da je Vlada vodila razgovore s nama samo da ne bi bilo prosvjeda i blokada tijekom glavne sezone. Kada se sezona završila nastavili su po svome, a milijarde kuna troše se na druge stvari”, rekao je Oreš?anin, najavljuju?i i skore nove prosvjede, ako se njihovi argumenti ne uvaže.

Po njegovim rije?ima, nakon sastanaka s nadležnim ministarstvima, mnoštva dopisa, kao i dostavljanja tražene dokumentacije koju su podržale i druge strukovne grupacije, svi dogovori su obustavljeni.

Me?utim, Oreš?anin i ?lanovi Inicijative i dalje se nadaju bespovratnim sredstvima u iznosima koji su dostatni za podmirivanje svih troškova tvrtki do po?etka idu?e turisti?ke sezone, odnosno nadaju se da ?e do?i do dogovora s Vladom.

Ina?e, povremeni prijevoz putnika predstavlja neizostavni segment turizma, a uz ostalo je povezan i s obrazova njem (organizirani školski izleti, ekskurzije i svakodnevni prijevoz u?enika na nastavu), sportom (prijevoz sportskih klubova i navija?a) i kulturom (prijevoz KUD-ova, zborova, plesnih skupina i sl.).

Taj je sektor, koji resorno spada u Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, do pandemije koronavirusa poslovao samostalno te održivo odnosno bez ikakvih državnih subvencija.

U sektoru povremenog prijevoza putnika je 2.000 tvrtki s više od 20.000 zaposlenih i više tisu?a vozila visoke turisti?ke klase (autobusi, minibusevi i kombi vozila).

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com