Viva Las Vegas! U gradu kocke Mercedes je trebao predstaviti revolucionarni prototip Vision EQXX koji ruši barijere i koji ?e imati ve?i domet od ?uvene Opel Insignije 2.0 CDi koja je mogla u jednom cugu iz Mainza do Zagreba. 100 km prevaljuje s manje od 10 kWh. Za usporedbu: Tesla Model S u prosjeku troši 18,6 kWh na 100 km. Rekordno postignu?e mogu?e je i zahvaljuju?i brojnim tehnološkim inovacijama koje nadilaze samo optimizaciju pogonskog sklopa i baterije.
Danas elektri?ni automobili mogu prije?i u najboljem slu?aju oko 600 kilometara. Brzina punjenja je kod onih s velikom autonomijom iznimno važna U Mercedesu su, me?utim, o?ito sada napravili veliki iskorak. predstavili su prototip automobila koji bi s jednim punjenjem trebao mo?i prije?i ?ak i više od 1000 kilometara.
Novina, koja je još uvijek koncept, zove se Vision EQXX, no radi se o aerodinami?no dizajniranoj limuzini, koja bi javnosti trebala biti predstavljena na nadolaze?em sajmu CES u Las Vegasu, no Mercedes je upravo otkazao zbog nove verzije. Covida, Omnikrona.
Sve je usmjereno na autonomiju
?ini se da se s novim konceptom Mercedes pridružio glavama inženjera i optimizirao gotovo sve mogu?e – po?evši od aerodinamike. Koeficijent otpora zraka je samo 0,17, što je rekordno niska vrijednost na koju ne utje?u ni aktivni amortizeri koji osiguravaju optimalnu temperaturu pogona i akumulatora. Na ra?un rashladne plo?e na šasiji vozila, njegov je domet pove?an za 19 kilometara.
Dodatnih 25 km dometa dodaju ‘ultratanki’ solarni paneli na krovu vozila. One se sastoje od 117 ?elija i dizajnirane su na Fraunhofer institutu za solarne sustave, najve?oj instituciji te vrste u Europi.
Zada?a spomenutih panela je pomo?i u napajanju pomo?nih sustava u vozilu, tako da glavni akumulator ili njegova energija ostane rezervirana za pogon.
Baterija je najrevolucionarniji element vozila. Kapacitet mu je oko 100 kilovat sati, dok je set 50 posto manji i 30 posto lakši od EQS modela.
Mercedes je postigao takav napredak pove?anjem udjela silicija u ?elijama i redizajniranjem baterijskog paketa, dopuštaju?i mu da primi više baterijskih ?elija pri istom volumenu.
100 kilometara prevaljuje s manje od 10 kilovata elektri?ne energije. Za usporedbu: Tesla Model S, s kojim bi EQXX trebao biti usporediv, u prosjeku troši 18,6 kilovat sati elektri?ne energije na 100 kilometara.
Ina?e, domet spomenutog EQS-a, prema tvorni?kim podacima, iznosi 770 kilometara.
Istodobno, pridošlica donosi ekološki prihvatljiva rješenja ne samo u podru?ju pogona, ve? i u kabini. Potonji karakterizira jednodijelni zaslon, koji kombinira funkcije infotainment sustava i instrument plo?e – EQXX nije zamišljen kao autonomni automobil – koji povezuje dva A-stupa. Kako bi smanjili potrošnju energije, inženjeri su ugradili zvu?nike u jastuke i tako skratili put kojim zvuk putuje do korisnika i tako smanjili potrebu za ‘guranjem’ poja?ala zvuka. Zvu?nici su spojeni na subwoofere u sjedalima, a svi zajedno služe i kao glasovna upozorenja sigurnosnih sustava.
Mercedes ?e po?eti testirati koncept u roku od šest mjeseci, no ne o?ekuje se da ?e krenuti u serijsku proizvodnju. Koristit ?e se za testiranje novih komponenti koje bi mogle do?i u serijsku proizvodnju u sljede?e dvije ili tri godine. Ho?e li te komponente uklju?ivati revolucionarni baterijski paket, Daimlerov menadžer razvoja Markus Schaefer ne otkriva, niti otkriva kada bi serijska verzija Vision EQXX mogla biti spremna za ulazak na tržište, budu?i da još uvijek trebaju razmotriti potrebe tržišta i interes kupaca nakon takvog vozila.