Na tržištu elektroni?kih komunikacija u prva tri tromjese?ja ostvareno je gotovo devet milijardi kuna ukupnih prihoda što je 3,2 posto više nego lani, ?emu je najviše pridonio rast prihoda od širokopojasnog pristupa internetu, najma mreže i vodova te naplatne televizije, podaci su HAKOM-a.
Osim ukupnih prihoda, na tržištu elektroni?kih komunikacija nastavio se u prva tri tromjese?ja i pozitivan trend ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN), koja su za 17 posto viša, kao i ulaganja u bazne stanice (BTS) u mrežama pokretnih komunikacija, koja su devet posto viša nego u istom razdoblju prošle godine. Iz HAKOM-a (Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti) pritom ne navode iznose ulaganja.
Po segmentima usluga, podaci HAKOM-a za tre?e tromjese?je 2022. pokazuju da je ukupan prihod od usluga pristupa internetu iznosio 1,6 milijardi kuna, što je 4,4 posto više nego u istom tromjese?ju 2021., a za pet posto, na 6,2 milijuna porastao je broj priklju?aka za pristup. Od toga je ve?ina ili 5,1 milijun priklju?aka bilo u mobilnoj mreži, što je porast od tako?er pet posto.
Ukupan promet po svim širokopojasnim pristupnim tehnologijama porastao je pak za 26 posto, na 905 milijuna gigabajta.
U mobilnim mrežama ukupan prihod od telefonskih usluga u tre?em tromjese?ju tako?er je porastao, za 10,4 posto, premašivši milijardu kuna, a u tim je mrežama za 1,6 posto, na 4,6 milijuna pove?an i broj korisnika.
S druge strane, nastavio se pad ukupnih prihoda od telefonskih usluga u fiksnim mrežama, na 257,4 milijuna kuna ili za 7,5 posto u odnosu na tre?e tromjese?je 2021., a u tim je mrežama i dalje sve manje korisnika telefonske usluge, te ih je bilo dva posto manje ili oko 1,2 milijuna.
Od televizije ukupan prihod od 223,3 milijuna kuna za 4,3 posto je viši nego u tre?em tromjese?ju 2021., pri ?emu iz HAKOM-a kažu da broj priklju?aka naplatne televizije stagnira, jer ih je samo oko 4.000 više nego u tre?em tromjese?ju prošle godine, a ukupno ih je krajem rujna ove godine bilo 877 tisu?a.
Od ostalih pokazatelja tržišta, iz HAKOM-a važnim isti?u što se i u tre?em tromjese?ju 2022. nastavio prelazak korisnika na opti?ku ili svjetlovodnu FttH/B tehnologiju, najviše onih koji su do tada koristili pristup internetu bakrenim paricama, pa je tako porastao broj opti?kih priklju?aka za oko 30 posto u odnosu na isto razdoblje 2021. godine.
Pove?anje je ostvareno i u podatkovnom prometu putem i nepokretnih i pokretnih mreža, od ukupno 26 posto, kao i od 34 posto u korištenju širokopojasnih priklju?aka s brzinom ve?om od 100 Mbit/s.
Osvr?u se i na proteklu ljetnu turisti?ku sezonu, koja je za telekome tako?er bila dobra, jer su imali pove?an promet u roamingu od stranih državljana/turista, koji su u ljetnim mjesecima potrošili 460 milijuna roaming minuta razgovara, što je porast od dva posto u odnosu na lanjsko ljeto.
SMS i MMS poruke su pak nastavile trend pada, jer je SMS-ova poslano 21 posto manje, a MMS-ova 30 posto manje.
HINA