Prodaja pametnih telefona u Kini snažno je pala u 2022. godini, kliznuvši na najnižu razinu unatrag deset godina pod pritiskom pandemijskih ograni?enja i usporavanja gospodarstva koji su prigušili potrošnju, pokazuju podaci tvrtki IDC i Canalys.
Lani je u Kini isporu?eno 286 milijuna pametnih telefona, za 13 posto manje nego u 2021., utvrdio je IDC, dodavši da je obujam prodaje najmanji od 2013.
Najviše pametnih telefona prodao je lani kineski tehnološki div Vivo, ali za ?etvrtinu manje nego u 2021., utvrdio je IDC. Njegov tržišni udio iznosio je 18,6 posto.
Na drugom je mjestu Huaweijev brend Honor, koji je u 2022. isporu?io nekih 34 posto više ure?aja nego u 2021.
Apple je sustigao Oppo s kojim dijeli tre?e mjesto. Ameri?ki div prodao je za 4,4 manje pametnih telefona nego u godini ranije, pokazuju podaci IDC-a.
Pad prodaje pametnih telefona u Kini odražava stanje sektora na globalnoj razini. Tako ih je lani u svijetu isporu?eno samo 1,2 milijarde, za 11 posto manje nego 2021. i najmanje od 2013., prema IDC-u.
U zasebnom izvješ?u analiti?ka tvrtka Canalys objavila je u ponedjeljak o da je Apple u ?etvrtom lanjskom tromjese?ju u Kini prodao 16,4 milijuna ure?aja, za ?etvrtinu manje nego u istom razdoblju 2021. Isporuke su smanjene prvi puta od po?etka pandemije, napomenuli su.
Appleovi rezultati bolji su, ipak, od onih Xiaomia i Honora, koji su u ?etvrtom tromjese?ju zabilježili pad prodaje za 37,3 odnosno 14,1 posto, isti?u u Canalysu, dodavši da je ameri?ki div na kraju 2022. potvrdio poziciju proizvo?a?a s najviše prodanih mobitela.
Savjetodavna tvrtka objašnjava pad prodaje mjerama suzbijanja zaraze covidom 19.
„Stroga politika suzbijanja pandemije rezultirala je povijesno visokom štednjom ku?anstava, budu?i da je osobna potrošnja postala konzervativna”, rekao je Canalysov analiti?ar Lucas Zhong.
HINA