Proizvo?a?i litij-ionskih baterija ne?e mo?i pratiti potražnju ni u ovoj godini, zbog ubrzane zelene tranzicije i ambicioznih planova proizvo?a?a vozila, upozorila je u utorak konzultantska ku?a Wood Mackenzie.
Prošlu godinu obilježila je nestašica litij-ionskih baterija, zbog snažne potražnje za elektri?nim vozilima i poskupljenja sirovina, a ponuda ne?e pratiti potražnju do 2023. godine, procjenjuju u Wood MacKenzieju.
“Tržište elektri?nih vozila ?ini gotovo 80 posto potražnje za litij-ionskim baterijama, a visoke cijene nafte poti?u više tržišta na uvo?enje mjera nulte emisije u transportu, što je pokrenulo val snažne potražnje za litij-ionskim baterijama”, rekao je konzultant Jiayue Zheng.
Ameri?ki proizvo?a?i automobila Ford Motor i General Motors nedavno su javnosti predstavili planove širenja u segmentu elektri?nih vozila (EV), podsje?a Reuters.
Ford bi tako do 2024. u Europi trebao lansirati sedam modela elektri?nih vozila i produbiti partnerstvo s Volkswagenom kako bi proizveo drugo elektri?no vozilo za europsko tržište.
Proizvo?a?i baterija na sve ve?u potražnju odgovaraju planovima o zna?ajnom širenju proizvodnih kapaciteta, navodi se u izvješ?u konzultantske tvrtke sa sjedištem u Edinburghu.
U ovoj godini o?ekuje se puno najava novih proizvodnih postrojenja, a do kraja desetlje?a kapaciteti bi mogli biti upeterostru?eni, na 5.500 gigavat-sati, isti?u u Wood Mackenzieju.
U širenju kapaciteta prednja?i kineski Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL), koji baterijama opskrbljuje ameri?kog proizvo?a?a elektri?nih automobila Teslu.
Prema nedavnim napisima u medijima, CATL razmatra lokacije za tvornicu vrijednu pet milijardi dolara u Sjevernoj Americi, Meksiku i Kanadi, podsje?a Reuters.
GM je pak s južnokorejskim POSCO Chemicalom pokrenuo zajedni?ki projekt gradnje tvornice materijala za baterije u Kanadi, koja bi trebala po?eti s radom do 2025. godine.
HINA
Fotografija: Pixabay