Renault Grupa obznanila je ovaj tjedan uspjeh svojeg projekta Refactory: tvornica u Flinsu pretvorena je u prvu europsku tvornicu posve?enu kružnom gospodarstvu mobilnosti. Tom je prilikom Grupa predstavila Factory VO (Tvornica rabljenih vozila), svoju prvu tvornicu u kojoj ?e se vozila obnavljati na industrijskoj razini. Pretvorba tvornice dio je globalnog transformacijskog plana Grupe, ?iji je cilj potaknuti stvaranje vrijednosti i održivi razvoj.
Jean-Dominique Senard, predsjednik Upravnog odbora društva Renault, izjavio je: „Veoma sam ponosan na trud koji je naš tim uložio kako bi u rekordnom vremenu stvorio najve?u europsku tvornicu posve?enu kružnom gospodarstvu mobilnosti. Refactory je dokaz da su pozitivna transformacija i transformacija industrije mogu?i u Francuskoj. Ovo je još samo jedan primjer dinami?nog pristupa Grupe ekološkoj tranziciji, transformaciji vještina i stvaranju novih oblika mobilnosti.”
„Održali smo rije?: godinu dana nakon što je predstavljena, Refactory utjelovljuje inovativni i ambiciozni projekt tvornice u Flinsu te postaje središtem stvaranja gospodarske, društvene i ekološke vrijednosti. Tvornica Refactory odražava suštinu projekta Renaulution, kojim se Grupa obvezuje na dubinsku, brzu i održivu transformaciju s ciljem stvaranja vrijednosti. U središtu je tog projekta naša prva tvornica za obnovu rabljenih automobila. Time smo dokazali da smo sposobni podi?i svoje aktivnosti povezane s kružnim gospodarstvom na industrijsku razinu. Tvornica za obnovu rabljenih vozila pozicionira nas na sam vrh rastu?eg tržišta rabljenih automobila. Zahvaljuju?i tom industrijskom alatu, godišnje možemo obnoviti do 45.000 vozila”, dodao je Luca de Meo, glavni direktor Renault Grupe.
Refactory u Flinsu: postignu?a i izgledi za budu?nost
Refactory se temelji na cjelovitom ekosustavu koji po?iva na ?etirima centrima aktivnosti:
• RE-TROFIT: odjel za ponovo opremanje i obnovu rabljenih automobila. U tvornici Retrofit, puštenoj u rad u rujnu 2021., do sada je obnovljeno više od 1500 vozila. U naredne dvije godine trebala bi pove?ati kapacitete i proširiti spektar djelovanja, pa ?e tako nuditi i popravke karoserija teških vozila. Prenamjena gospodarskih vozila u elektri?na još je jedan projekt kojem ?e se tvornica posvetiti do 2030.
• RE-ENERGY: odjel posve?en prenamjeni baterija i upotrebi novih oblika energije. Gaia, podružnica Grupe specijalizirana za popravak baterija, spremno podiže letvicu kako bi bila ukorak s razvojem elektri?ne mobilnosti: do kraja 2021. izvršit ?e popravak 2000 baterija, a do 2030. godine broj godišnjih popravaka trebao bi iznositi 20.000. U suradnji s tvrtkom Mobilize, tvornica u Flinsu ove je godine implementirala projekt stacionarnih rješenja za pohranu energije kapaciteta 15 MWh (Projekt „Napredna rješenja za pohranu energije”). Višenamjenski mobilni ili stacionarni sustavi za pohranu energije (gradilišta, skladištenje solarne energije, brodovi itd.) imat ?e kapacitet od 30 MWh tijekom 2021. i 2022. godine. U okviru zajedni?kog pothvata Hyvia, posve?enog razvoju mobilnosti temeljene na vodiku, tvornica u Flinsu od sljede?e ?e godine nuditi i ugradnju gorivnih ?elija i stanica za punjenje te opskrbu vodikom.
• RE-CYCLE: odjel koji povezuje recikliranje i ponovnu upotrebu dijelova i materijala. Od 2021. do 2022. o?ekuje se postupan priljev timova iz tvornice Choisy-le-Roi, stru?njaka za obnovu mehani?kih dijelova koji ?e omogu?iti tvornici rabljenih vozila i Renault Grupi da maksimalno iskoriste prenamijenjene i rezervne dijelove. U okviru toga predvi?eno je i širenje strateških aktivnosti kako bi se uveo popravak elektroni?kih kartica (mehatronika). Odjel nastavlja reciklirati dijelove i materijale (kao što su katalizatori i odbojnici) po principu zatvorene petlje.
• RE-START: jedinica koja spaja inovaciju i obuku. Sastoji se od tri cjeline: inovacijskog centra posve?enog industriji 4.0 za razvoj prototipa, 3D printanja i prilagodbe naših robota, aktivnosti izrade prototipa gospodarskih vozila te kampusa u kojem ?e se radnici tvornice u Flinsu mo?i stru?no usavršavati i stjecati diplome. Centar ?e od 2022. uklju?ivati inkubator posve?en istraživanju i inovacijama u kružnom gospodarstvu, a uz podršku regije nudit ?e i nove akademske te?ajeve za stjecanje stru?nih kvalifikacija.
Do kraja 2021., 700 zaposlenika tvornice u Flinsu bit ?e uklju?eno u aktivnosti tvornice Refactory, a do 2030. planirano je zapošljavanje više od 3000 novih radnika.
Tvornica RV: rokovi isporuke, troškovi i kvaliteta na najvišoj razini
Kako bi u što ve?oj mjeri o?uvala vrijednost proizvoda i odgovorila na rast tržišta rabljenih automobila, tvornica za obnovu rabljenih automobila u Flinsu razvila je jedan od najboljih uslužnih modela u pogledu rokova isporuke, troškova i kvalitete proizvoda. Tvornica VO u cijelosti je digitalizirana, ?ime je zajam?ena sljedivost i omogu?eno pra?enje obnove rabljenog vozila u stvarnom vremenu. Budu?i da je namijenjena za obnovu rabljenih vozila svih vrsta i marki, oslanja se na ?etiri glavne prednosti:
1. VELI?INA:
Tvornica RV u Flinsu, koja se prostire na površini od 11.000 m2, najve?a je tvornica za obnovu vozila u Europi. U njoj se smjenjuju tri tima koja dnevno mogu obnoviti do 180 rabljenih vozila, odnosno 45.000 vozila godišnje do 2023. Me?utim, taj bi se broj u srednjoro?nom razdoblju mogao i udvostru?iti.
2. TROŠKOVI:
Konkurentnost tvornice proizlazi iz visokog stupnja proizvodnje, a za to je zaslužna organizacija proizvodnih jedinica i upotreba optimiziranih sustava za proizvodnju novih vozila. Tvornica RV ima korist i od dijelova i materijala, koje su po principu zatvorene petlje reciklirale podružnice Grupe kao što su Gaia, Indra i Choisy. Time se daje prednost upotrebi obnovljenih dijelova nad rezervnima. Opskrba logisti?kih tokova novim vozilima tako?er pomaže smanjiti troškove i one?iš?enje okoliša.
3. ROKOVI ISPORUKE:
Tvornica RV može se pohvaliti besprijekornom organizacijom s ?etiri proizvodne linije. Tehni?ka kontrola koju provodi SGS Automotive Services na samoj liniji pomaže pove?ati u?inkovitost i smanjiti kašnjenja. Tvornica je opremljena foto i video opremom ugra?enom na okretna postolja kako bi se generirale automatske snimke (do 10 vozila u satu). Skener visoke razlu?ivosti pruža virtualni pregled vozila u 360 stupnjeva (unutrašnjost, vanjština, podvozje i gume). Taj alat sa stru?nim potpisom marke Twinner omogu?uje trenuta?ni povratak vozila na tržište, bez ?ekanja na povrat u koncesiju. Tvornica RV u prosjeku obnovi vozilo za 8 dana umjesto za 21 dan.
4. KVALITETA:
Obnova vozila po?iva na istim standardima kvalitete kao i proizvodnja novih vozila. Uklju?uje neovisni sustav kontrole kvalitete, kao i sustav procjene baterija prije njihove ugradnje u elektri?na vozila. Do 2022. godine, 200 zaposlenika pridružit ?e se tvornici RV. Ova interna zapošljavanja u tvornici u Flinsu popra?ena su certificiranim programom obuke koji se sastoji od zajedni?kog temeljnog programa (postprodajna strategija, održivost materijala, recikliranje itd.) i te?ajeva koji su specifi?ni za tvornicu RV (elektromehanika, pametni popravci).
Projekt Refactory u samom je srcu strategije Grupe za razvoj održivosti. Rije? je o globalnom industrijskom projektu koji bi se trebao širiti, kao što je to nedavno bio slu?aj u tvornici u Sevilli u Španjolskoj. Na sebi svojstven na?in, ove aktivnosti pospješuju put prema važnom zajedni?kom cilju: uglji?noj neutralnosti u Europi do 2040.