Pucanje remena osjetit ?ete kao snažan prasak iz podru?ja motora. Odmah ?e se uklju?iti kontrolna lampica akumulatora jer se on više ne puni, prenosi RevijaHAK.
O zup?astom remenu i katastrofalnim posljedicama njegovog pucanja zna se sve, ali u automobilu postoji i drugi važan remen – kanalni ili konstrukcijski nešto druga?iji klinasti remen! U novim automobi?ima ?eš?i je kanalni remen, a pokre?e ga radilica. On je klju?an za pokretanje alternatora motora. U nekim vozilima on pokre?e i servo ure?aj upravlja?a, pumpu za vodu, ventilaciju, kompresor klime ili hidrauli?nu pumpu. U nekim vozilima ve?inu tih ure?aja, pak, pokre?e zup?asti remen – sve ovisi o proizvo?a?ima automobila.
S vremenom se remen troši, a ponekad ?e se javiti zvuk škripanja koji ?e upozoriti na problem. Ponekad, me?utim, nema zvuka, a do?i ?e do pucanja. Ovaj remen izra?en je od guma koja ima dugi tijek trajanja, a u strukturu su ugra?ene tekstilne niti ili metalne žice – za još ve?u ?vrsto?u.
Pucanje remena osjetit ?ete kao snažan prasak iz podru?ja motora. Odmah ?e se uklju?iti kontrolna lampica akumulatora jer se on više ne puni. Ako je on pokretao motor servo ure?aja osjetit ?ete teže upravljanje, a ako je pokretao pumpu vode motor ?e se brzo pregrijati. Ve? s prvim simptomima najbolje je stati sa strane, tamo gdje ne ugrožavate sigurnost prometa i pozvati pomo?.
Današnji kanalni remeni su iznimno izdržljivi. U ve?ini slu?ajeve zamjena se preporu?uje nakon 120.000 prije?enih kilometara.
Izvor: Marijan Ali? / RevijaHAK