Tehnika hla?enja, koju su razvili znanstvenici sa Sveu?ilišta Purdue uz financiranje NASA-e, mogla bi pove?ati koli?inu elektri?ne struje iz punja?a za elektri?ne automobile na oko 1400 ampera, prenosi RevijaHAK.
Punjenje elektri?nog automobila za manje od pet minuta, prema NASA-i, uskoro ?e biti mogu?e. Ameri?ko sveu?ilište Purdue, uz financiranje NASA-e, razvilo je eksperimentalnu tehnologiju za budu?e svemirske misije. Tehnologija je namijenjena za hla?enje opreme u svemiru, ali bi se mogla koristiti i za hla?enje kabela tijekom punjenja baterija elektri?nih vozila. Vrijeme punjenja bi stoga bilo manje od pet minuta. Znate da su ponekad potrebni i sati da se napuni baterija, a u najboljem slu?aju, taj proces traje ?etrdesetak minuta (do 80 posto napunjenosti). Tehnika hla?enja, koju su razvili znanstvenici sa Sveu?ilišta Purdue uz financiranje NASA-e, mogla bi pove?ati koli?inu elektri?ne struje iz punja?a za elektri?ne automobile na oko 1400 ampera. Sada Teslin Supercharger postiže maksimalnih 180 ampera, dok standardni punja?i obi?no ne mogu podnijeti ni 150 ampera.
Purdueov kabel za punjenje ?ak je mogao i?i do 2400 ampera tijekom eksperimenata, mnogo više od 1400 ampera potrebnih da se vrijeme punjenja smanji na pet minuta. Znanstvenici su uspjeli isporu?iti 4,6 puta više energije od najbržeg kabela danas zahvaljuju?i novoj tehnologiji hla?enja koja može ukloniti do 24,22 kilovata topline. Tehnologija koristi ohla?enu teku?inu, koja može izvu?i više topline iz kabela za punjenje, ?ime se izbjegava pregrijavanje.
Izvor: RevijaHAK