U srednjoj klasi hatchback modeli su ve?inom sli?ni, što je prakti?no i razumno, no samim time i dosadno. U svakom slu?aju rijetko tko se istakne. Kada pogledamo prijašnje modele Vectre zaista i ne vidimo ništa spektakularno ?ime bi se istaknuli, no s C modelom dogodio se zaista veliki korak naprijed. Uz peterovratnu izvedbu i GTS oznaku koja osim što zvu?i sportski pomalo nas vra?a i na legendarne Commodore GS/E modele ili Monzu.
Masivan prednji branik, tamna grafika prednjih farova, straga jednako mo?an branik, vidljive ispušne cjevi, decentni pragovi i spojleri te niska silueta glavne su odlike GTS modela, koji zaista i 10 godina nakon predstavljanja izgleda atraktivno i mo?no.
Osim izgleda mo?na je motorizacija pa krenimo od najja?eg 3.2 litrenog V6 motora (modificirani motor od Omege), maksimalnih 248km/h uz zavidne performanse i zvuk, a tu su još i 2.2, 1.8 i 1.6 litreni benzinci. Osim snažnih benzinaca jednako je mo?na i dizelska konjica od 1.9, 2.0, 2.2 te najsnažnijeg 3.0 motora sa 6 cilindara koji se našao i kod nas na testu.
Dakle, iz tri litre obujma i 6 cilindara na raspolaganju je živahnih 176ks. Isuzuova tehnologija u prvim modelima svoj posao radi besprijekorno. Zvuk koji podsje?a na BMW-ov, veliki okretni moment i maksimalnih 228km/h zadovoljit ?e i danas mnoge, a uz sve to prosje?nu kombiniranu potrošnju koja ne prelazi 8,5l zaista je respektabilna brojka s obzirom na sve navedeno, ali i masu kao i dimenzije vozila. 17’’ alu naplatci, 2 ispušne cijevi, crna grafika prednjih i stražnjih farova, decentni spojleri itd. odaju da se radi o najja?em modelu ve? na prvi pogled.
Odli?an ovjes koji je u odnosu na klasi?ne modele Vectre C niži, samim time i tvr?i i nakon dužih putovanja ne?e umoriti voza?a kao ni putnike. U vožnji je iznimno staložen i voza?u pruža dovoljno povratnih informacija pa bez obzira na svoju veli?inu dovoljno je zabavan za vikend vožnju zavojitom cestom. Ko?nice svoju zada?u rade besprijekorno ?ak i kod velikih brzina ?ime je ovo vozilo kompletirano kao jedna cjelina. U interijeru klasi?na njema?ka škola, ravne linije, odli?na završna obrada materijala i plastike. Zamjerka ide za plastiku na rukohvatima vratiju te ru?icu mjenja?a koja je dosta podložna habanju.
Sve ostalo je na svom mjestu, ergonomija je vrlo dobra i možda najviše zamjerke ide kontrolama klimatizacije koja ima izbornik pa se klima ne aktivira direktno ve? ulaskom u izbornik i njezinu aktivaciju uz dodatne opcije. Sve je pak pregledno na centralnom displeju koji se u novijim verzijama nudi i u boji. Volan je možda nijansu ve?i nego što smo to navikli no ne zahtijeva dodatno privikavanje, a u gotovo svim paketima opreme nudi i multi funkcije vezane uz putno ra?unalo i radio.
Sjedala su ?vrsta sa odli?nim bo?nim osloncima i otporna na habanje uz pravilno održavanje. Unutar vozila je obilje prostora za voza?a i putnike uklju?uju?i i prostor na stražnjoj klupi. Prtljažnik skriva ogromnih 500l ?ime zadovoljava i petero?lanu obitelj, dok preklapanjem sjedala gotovo da parira karavanskoj verziji.
Održavanje je u odnosu na klasi?ne ?etvero cilindraše skuplje, no kao što smo spomenuli s obzirom na dobivene performanse i potrošnju vra?a se kroz užitak u vožnji.
Moramo spomenuti kako smo navedeno vozilo testirali na ruti Zagreb-Munchen-Zagreb i navedenu rutu prošli sa samo 100€ nafte što je fascinantno budu?i da smo cijelim putem vozili 150km/h, na autobahnu potegnuli i preko 220… S puta smo se vratili odmorni iako je sve odveženo unutar 24h, dakle odli?na putna i obiteljska limuzina sa gotovo trka?im pedigreom.
Na tržištu rabljenih Opel Vectra C GTS nije previše tražena budu?i da još uvijek u narodu kolaju pri?e o lošoj limariji prijašnjih modela, no kod Opela je to prošlo svršeno vrijeme i zaista ne nalazimo zamjerke na C modelu. Najve?i i možda jedini problem na spomenutom motoru zna biti kvar vodene pumpe i EGR ventila, no tko je danas bez grijeha?!
Motor: 2958cm3, V6
Gorivo: Diesel
Snaga: 130kw/176KS @ 4000RPM
Moment: 370Nm @ 1900RPM
Mjenja?: 6 stupnjeva, ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
0-100km/h: 9,0 sec
Max.Brzina: 228km/h
Dimenzije mm (d/š/v): 4611/1798/1460
Potrošnja: 8,3 l/100km
Okvirna cijena: 32.000 HRK