?eški tehnološki blizanac Volkswagen Tiguana zapravo je bio prvi ‘terenac’ tvrtke iz Mlade Boleslave, koji se na tržištu borio povoljnom cijenom pa je Škoda Yeti razmjerno tražen i kao rabljeni.
Potencijalni kupci ?esto posežu za osnovnom izvedbom, koja pod haubom donosi 1.2-litrenog turbobenzinca sa 105 KS. Održavanje i potrošnja goriva povoljniji su nego u slu?aju rje?ih 1.4 TSI i 1.8 TSI, a po?etna cijena znatno je manja nego u slu?aju dizelaša. Pogon na sve kota?e ionako je važan samo rijetkima. Nudio se uz najsnažnijeg benzinca te 2-litrenog dizelaša, koji je i najzanimljiviji, ali nerijetko košta najmanje 50 posto više nego rabljeni 1.2 TSI istog godišta.
Za razliku od Volkswagen Tiguana koji je klasi?an SUV, Škoda Yeti kupce je privla?ila koktelom dizajna terenca i karoserije koncipirane po sistemu putni?kih dostavnih vozila. Kutijasta forma ne?e privu?i zaljubljenike u estetiku, ali se takvim pristupom pove?ava iskoristiv volumen unutrašnjosti pa je Škoda Yeti funkcionalnija od brojnih konkurenata. Po pitanju prostranosti i komfora kritike idu jedino na kratak naslon sjedala, koji ?e smetati višim putnicima, jer ?e im ramena prije?i liniju sjedala te obujma prtljažnika koji nudi skromnih 310 litara. Uzdužnim pomicanjem stražnje klupe prema naprijed prtljažnik se pove?ava na 415 litara, što je i dalje na donjoj granici C-segmenta, a i u tom slu?aju se prostor za koljena putnicima straga smanjuje na teško prihvatljivu razinu.
Turbobenzinac obujma 1197 ccm razvija solidnih 105 KS i 175 Nm pa ‘na papiru’ djeluje agilno, ali mu masa od 1345 kg i koeficijent otpora zraka od ?ak 0,37 ne idu na ruku. Ovako pogonjena Škoda Yeti do 100 km/h ubrzava za 12 sekundi i postiže najve?u brzinu od 173 km/h, što je za ve?inu kupaca ipak dovoljno, ali putna brzina ve?a od 140 km/h nije preporu?ljiva zbog pove?ane buke (zvu?na izolacija bi trebala biti bolja) i potrošnje goriva. Tvorni?ko obe?anje o prosjeku od 6,6 litara teško je ostvarivo, ali lijepo se može voziti s realnih 7,5 do 8 litara. Dobar dojam u vožnji naglašava 7-stupanjski automatski mjenja? s dvostrukom spojkom DSG.
Njema?ki tvrd ovjes ne dozvoljava pretjerano naginjanje. Kratke popre?ne neravnine ne voli, ali u svakom drugom pogledu nudi solidnu razinu udobnosti, ?emu doprinose i mesnate gume dimenzija 215/60 R16. Premda testirana izvedba ima samo prednji pogon, udaljenoš?u podnice od 18 centimetara i kratkim prevjesima dobro se snalazi i u terenskim uvjetima pa silazak s asfalta za ljubitelje prirode ne?e biti problem. U usporedbi sa šminkerskim SUV-ovima Škoda Yeti se i kao novi isticao povoljnijom cijenom, a u usporedbi s konkurentima tipa Renault Kangoo, Citroën Berlingo i Fiat Doblo ipak je osjetno kultiviraniji i ne ostavlja dojam putni?kog kombija, nego punopravnog automobila s osjetno ve?om razinom komfora.
Po pitanju karakteristi?nih kvarova Škoda Yeti sustavnih problema nema pa su pouzdanost i trajnost OK. Pojedine serije motora 1.2 TSI imaju problema s ubrzanom potrošnjom klipnih prstenova, ali to je razmjerno jednostavno predvidjeti, jer prvo dolazi do pojave pove?ane potrošnje motornog ulja. Prema tvorni?kim uputama tolerira se potrošnja ulja do jedne litre na 5000 kilometara, ali ve? jedna litra na 8000 km znak je za uzbunu i preventivno mjerenje kompresije.
Sve u svemu osnovni Škoda Yeti je dobra kupnja. Omjer uloženog i dobivenog je jako dobar, pogotovo za uredno održavane primjerke. No, prilikom kupnje rabljenog treba posebno paziti na neobi?an zvuk turbopunja?a, jer su ga brojni nemarni vlasnici znati dokraj?iti ve? nakon 50.000 kilometara. Uz uredno popunjenu servisnu knjižicu te pregled kod dobrog mehani?ara brige nema. Velik adut Škode Yeti je i taj što je u usporedbi s ro?akom iz Volkswagena rizik od kra?e neusporedivo manji.
Premda je testiran primjerak ve? ušao u osmu godinu, prošao je svega 64.000 kilometara. Uz redovito održavanje ostavlja dojam kao da se tek dobro razradio. Vu?e uvjerljivo, a u unutrašnjosti još uvijek nema pojave škripanja i cvr?aka. Kupnja primjerka poput konkretnog svakako je dobar izbor. Teško je kupiti bolji multipraktik za oko 11.000 eura, koliko vrijedi na tržištu rabljenih.