Danski logisti?ki div Maersk u utorak je izvijestio da mu se dobit u tre?em kvartalu utrostru?ila zahvaljuju?i rekordnim vozarinama u uvjetima uskih grla u lancima opskrbe u razdoblju oporavka gospodarstva od koronakrize.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u razdoblju od srpnja do rujna utrostru?ena mu je u usporedbi s istim razdobljem lani, dosegnuvši 6,9 milijardi dolara, pokazali su kona?ni rezultati poslovanja, u skladu s preliminarnom procjenom objavljenom sredinom rujna.
Prihod je posko?io 67,7 posto, na 16,6 milijardi dolara.
U logisti?kom divu o?ekuju da ?e se kaos u globalnim lancima opskrbe otegnuti i na idu?u godinu, isti?u?i problem manjka radnika, posebno voza?a kamiona, koji je onemogu?io istovar robe iz stotina kontejnerskih brodova u lukama širom svijeta.
“Cijeli sustav postao je jedno golemo usko grlo”, izjavio je u utorak novinarima izvršni direktor Soren Skou, dodavši da istovar pred lukama ?eka tristo kontejnerskih brodova.
Nedostatak radne snage, naglasio je, najve?i je problem koji prije?i kontejnerima da napuste luke, posebno manjak voza?a teških teretnih vozila u Sjedinjenim Državama i Britaniji, unato? “zna?ajno” pove?anim pla?ama.
Kako bi zadovoljio sve izraženiju potražnju, Maersk je pove?ao kapacitete, no to nije riješilo problem prometnih ?epova u lukama zbog kojih je u tre?em tromjese?ju obujam tereta u kontejnerskom prijevozu smanjen za ?etiri posto u odnosu na isto razdoblje 2019.
Nešto je manji i u odnosu na isto razdoblje pandemijske 2020. godine, pokazuje izvješ?e danske tvrtke.
“Preveliki dio naših kapaciteta primoran je ?ekati pred lukama”, kazao je Skou.
U Maersku sada o?ekuju da ?e im temeljno poslovanje na oceanima rasti sporije od globalne potražnje za kontejnerima, za koju predvi?aju da ?e ove godine rasti za sedam do devet posto. U rujanskoj procjeni o?ekivali su rast potražnje za šest do osam posto.
Idu?e bi godine rast potražnje za kontejnerima, kako sada o?ekuju, trebao usporiti na dva do ?etiri posto, odražavaju?i normalizaciju nabujale potražnje za potroša?kim robama tijekom pandemije.
HINA